850 T5 project...einde project nadert

Gestart door koenne, 11-11-2008 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

koenne

Citaat van: BOV op 12-04-2009 14:33:43
Je hebt iig je remmenset compleet :)

Remmen zijn inderdaad bijna compleet ja, 302 Brembo HC schijven met de 302 brackets, gewone brembo schijven achter en rondom mevius blokken. Alleen de stalen remleidingen nog en een spuitbusje remklauwlak zwart of zilver.  Als de remklauwen er toch af zijn maar gelijk een kleurtje geven, niet te opvallend maar wel netjes. En uiteindelijk nog een keer tijd vinden om te monteren :eusa_think:

pwassink

Citaat van: koenne op 12-04-2009 15:18:03
Citaat van: BOV op 12-04-2009 14:33:43
Je hebt iig je remmenset compleet :)

Remmen zijn inderdaad bijna compleet ja, 302 Brembo HC schijven met de 302 brackets, gewone brembo schijven achter en rondom mevius blokken. Alleen de stalen remleidingen nog en een spuitbusje remklauwlak zwart of zilver.  Als de remklauwen er toch af zijn maar gelijk een kleurtje geven, niet te opvallend maar wel netjes. En uiteindelijk nog een keer tijd vinden om te monteren :eusa_think:

Leuk klusje hoor, en even netjes inremmen als de boel eropzit, dan zie je de oppervlakte
van je voorschijven van structuur veranderen als je heel goed kijkt ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Richard850

Netjes hoor!

Alleen kloten van die schade, jammer dat het bovendek van de bumper ook beschadigd is, want die zijn erg moeilijk in nette staat te vinden, ik ben ook al hier en daar geweest zonder resultaat, daarom laat de mijne ook zitten, en vervang het onderdek alleen! Bij jouw is die dan beetje meer beschadigd als bij mij...

Succes ermee!!!

koenne

Citaat van: Richard850 op 13-04-2009 11:23:33
Netjes hoor!

Alleen kloten van die schade, jammer dat het bovendek van de bumper ook beschadigd is, want die zijn erg moeilijk in nette staat te vinden, ik ben ook al hier en daar geweest zonder resultaat, daarom laat de mijne ook zitten, en vervang het onderdek alleen! Bij jouw is die dan beetje meer beschadigd als bij mij...

Succes ermee!!!

De schade die nu veroorzaakt is zit niet aan het bovendek, maar net het puntje gespoten ervoor bij de achterbumper. En het achterscherm en deur dan. Het bovendek van de voorbumper was al beschadigd toen ik hem kocht helaas. Maar daar staat nog een nieuwe bumper voor op de planning, maar alls op zijn tijd.

-D©©©L-

Gatsie weer een schade.  :-\

Die krassen op de bumper zijn redelijk goed weg te werken met een föhn. Niet te warm maken, dan ben je de oppervlakte struktuur zo ineens kwijt. 
Heb je er al een polijstmachine op de zwarte lak gehad ? Misschien eerst foto's maken voor het waarborg fonds o.i.d. ?

elianmars

En alweer een schade.....

Hebben ze 't op de forumauto's gemunt? :eusa_think:

Succes met de afhandeling!

Richard850

Haha :$ ow, ik had het verkeerd gezien:$, maar een stootlijst is zo weer gevonden idd...

Ik heb van de week geinformeerd naar een nieuw bovendek van de voorbumper, en die kwam op €180,- Excl. BTW!

koenne

Citaat van: Richard850 op 13-04-2009 17:47:00
Haha :$ ow, ik had het verkeerd gezien:$, maar een stootlijst is zo weer gevonden idd...

Ik heb van de week geinformeerd naar een nieuw bovendek van de voorbumper, en die kwam op €180,- Excl. BTW!

Ik zat te denken aan een R-bumper met nieuw bovendek, maar dan ben je al snel rond de 600 euro kwijt, toch nog maar even uitstellen. Donderdag moet ik naar de politie voor aangifte, en morgen wordt een officiele audatex calculatie gemaakt. Hopelijk hoeft er geen expert bij te komen, dan kan ik gelijk aan de slag met polijsten enzo. Kijken wat er daarna nog overblijft.

Ludo

Citaat van: koenne op 14-04-2009 19:46:51
Ik zat te denken aan een R-bumper met nieuw bovendek, maar dan ben je al snel rond de 600 euro kwijt,

ik zou dan eens gaan kijken/vragen bij een Volvo dealer i.p.v. bij een hofleverancier.
;)

UserID6342

Citaat van: elianmars op 13-04-2009 17:17:51
En alweer een schade.....
Hebben ze 't op de forumauto's gemunt? :eusa_think:
Succes met de afhandeling!
Lijkt er langzamerhand wel op ja...

Richard850

Citaat van: Ludo op 14-04-2009 20:20:56
Citaat van: koenne op 14-04-2009 19:46:51
Ik zat te denken aan een R-bumper met nieuw bovendek, maar dan ben je al snel rond de 600 euro kwijt,

ik zou dan eens gaan kijken/vragen bij een Volvo dealer i.p.v. bij een hofleverancier.
;)

Een R-Bumper kwam hier uit op €360,- Excl btw, dan komt het bovendek erbij €180,- Excl. btw. Dan kom je idd boven de €600,- uit ja, en dan is de bumper nog niet eens gespoten!

Ludo

de prijzen kunnen wel eens wat omhoog gaan, maar verdubbelen... lijkt me de omgekeerde wereld.
zo raakt Volvo nooit van hun 'ouwe meuk' af.  ;D

thuur

Citaat van: Ludo op 15-04-2009 09:54:56
de prijzen kunnen wel eens wat omhoog gaan, maar verdubbelen... lijkt me de omgekeerde wereld.

Nee hoor, wel meer autofabrikanten doen dat. Mercedes berekent b.v. "magazijnkosten" bij de onderdeelprijs. Ga maar eens informeren naar een spatbordje van 15 jaar of ouder :eusa_shhh:

Gr :-X

koenne

De schade is gecalculeerd op ongeveer 900 euro incl BTW, daarvoor krijg ik het wel netjes gemaakt.

En die bumper daar ga ik nog maar eens voor zoeken, als ik iets moois tegen kom wordt het een R bumper, nu er toch weer gespoten moet worden kan dat gelijk mee. Eerst maar eens wachten op het geld van de verzekering.

@ Richard850: ik kwam op ongeveer dezelfde prijzen uit ja. Er gaat nog wel wat korting vanaf, maar het blijft veel geld.

Freakybaby

Citaat van: thuur op 15-04-2009 14:29:36
Citaat van: Ludo op 15-04-2009 09:54:56

Nee hoor, wel meer autofabrikanten doen dat. Mercedes berekent b.v. "magazijnkosten" bij de onderdeelprijs. Ga maar eens informeren naar een spatbordje van 15 jaar of ouder :eusa_shhh:

Gr :-X

Is toch ook terecht, gezien die kosten ervoor gemaakt moeten worden.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn