C70 passagier deur opent niet van buiten

Gestart door Barry_C70, 12-11-2008 16:30:09

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ligt dat onderdeeltje niet gewoon los in de deur zelf, hoor je niets rammelen ?  Het kan natuurlijk nooit zomaar weg zijn....

Barry_C70

nope, its just gone, no noises of anything loose, and I even took a peek in the door frame, it's vanished :P

VolvoDeMio

Citaat van: VolvoDeMio op 09-03-2010 00:17:18
Citaat van: elianmars op 08-03-2010 23:32:45
Ik weet ook niet of het op de S of V aanwezig is. Het plaatje uit Vadis kreeg ik bij de C70 getoond (al zou je dat niet zeggen aan het auto model wat links boven in het plaatje staat.....).
Zelfde plaatje ook bij V70, echter rechts nr. 21 niet vermeld in onderdelenlijst....

Ok, nu met plaatje:

Barry_C70

just ordered the part from the dealer for 2.75, lets see if this works.

elianmars

Citaat van: Barry_C70 op 09-03-2010 13:09:41
just ordered the part from the dealer for 2.75, lets see if this works.

Laten we hopen dat dit de oplossing is, Barry.

Barry_C70

well, picked up the part today, but turns out I already had this part, it's been attached to the handle the whole time. So it really turns out that fixing my door is a matter of fitting the rubber bit on the lock latch through the tiny freaking hole in part number 21, and since I can't remove the lock from its place because the 2 freakin screws on the side of the door have been worn, I'll have to find a way of doing this another way because the lock on a C70 is hidden behind the metal door frame and not a plastic panel like on the S and V. F**k!!

Barry_C70

to be honest, the part I ordered doesn't look anything like in the picture, I'll have to check the other door tomorrow and see how that one fits

Barry_C70

Anyone know if there is any difference between the lock itself on an 850/S70/V70/C70?

850 T5 Freak

barry, het probleem is gewoon dat de deurhendel niet meer aangrijpt binnenin een palletje wat aan het slot zit. je moet gewoon even klink eruit halen (2 torx schroeven aan de zijkant) en dan even met een zaklampje naar binnen schijnen en dat palletje opzoeken. dan eventueel met een schroevendraaier het palletje goed zetten en de klink terug monteren!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Barry_C70

Barry_C70

Citaat van: 850 T5 Freak op 13-03-2010 22:03:06
barry, het probleem is gewoon dat de deurhendel niet meer aangrijpt binnenin een palletje wat aan het slot zit. je moet gewoon even klink eruit halen (2 torx schroeven aan de zijkant) en dan even met een zaklampje naar binnen schijnen en dat palletje opzoeken. dan eventueel met een schroevendraaier het palletje goed zetten en de klink terug monteren!

Dave,

dat zie ik wel, maar wat mij niet duidelijk is, is of er een stukje is afgebroken van de rubbere gedeelte waar de hendel aan vast komt te zitten. Omdat het gaatje in de witte plastic stukje zo klein is en het rubber gedeelte zo veel wijder is.

Aan de andere kant waar de hendel nog wel vast zit, lijkt het alsof dat zwarte rubber gedeelte iets langer is

zo ziet het aan de kant waar de hendel los zit, waar het rode pijl wijst is waar de witte plastic stukje moet zijn.

elianmars

Dus je bent nog steeds niet verder? Ook niet met het nieuwe onderdeeltje?  :-\

Barry_C70

nee, dat onderdeeltje had ik nog; zat nog vast aan de hendel.

850 T5 Freak

maak eens wat close-up foto's

heb hier op de zaak al tig c70's gehad met hetzelfde probleem. speling van het grijpertje op de klink verminderen en het werkt weer perfect na het juist terug monteren.

ik ben bij de elandrunmeeting, als je der dan ook bent en het is nog niet verholpen
dan help ik je wel! als je dat hele slot gaat vervangen ben je wel even bezig!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica