Mogelijk nog een vacuum slangetje nabij Inlaat manifolt waar komt deze vandaan ?

Gestart door Sbv, 15-11-2008 18:24:19

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Ik zal een stukje slang met schroef en purschuim doen  ;D

Ik heb nog een andere computer liggen zonder storing erin, misschien doet dat wonderen.
Ik kon al geen losse slang ergens vinden, maar zo te lezen is de oplossing nog simpeler, slang met schroef.

Sbv

Wat bied het afdoppen verder voor een voordeel. Ik had niet het idee dat de motor erg slecht liep eigenlijk.

Ludo

normaal merk je dat al aan het stationaire toerental.
dat is hoger als je een vacuumlek hebt.

Sbv

Als het wer droog is ga ik de boel afdoppen en eventueel andere ECU erin zonder foutcodes

Sbv

Vandaag maar een mooi stukje rubberslang voorzien van een stevige schroef en dat over de open aansluiting gezet.

Accupool er ca een uur afgehouden, ook ivm andere werkzaam heden.
Vanavond ca 40 km gereden en tot op heden nog geen brandend lampje.

Mogelijk dat dit al de oplossing was, hopelijk morgen meer info

razorx

Mooi!

Afdoppen van een slangetje met een boutje is netjes.

Pas wel op met het misbruiken van slangstukjes, als je die afdopt met een niet goed hechtende lijm kan die zo naar binnen gezogen worden.

Sbv

Ik denk dat er dan een redelijk vacuum moet zijn. Het is namelijk een stukje slang van de ruitenspoiers met een schroef van 2 cm erin, als deze door die opening gezogen wordt dan ben ik met stomheid geslagen. Het stukje slag zit eroverheen geklemt zonder lijm. eerst even kijken of het zo werkt en anders eventueel een nieuw dopje halen

razorx

Citaat van: Sbv op 16-11-2008 21:26:48
Ik denk dat er dan een redelijk vacuum moet zijn. Het is namelijk een stukje slang van de ruitenspoiers met een schroef van 2 cm erin, als deze door die opening gezogen wordt dan ben ik met stomheid geslagen. Het stukje slag zit eroverheen geklemt zonder lijm. eerst even kijken of het zo werkt en anders eventueel een nieuw dopje halen
Ik drukte mij misschien niet goed uit: Wat jij hebt gedaan is netjes.

Maar alleen een propje lijm in het slangetje is smeken om ellende.

Sbv

Geeft niet, beter een extra letop, dan een nieuw topic, met een vreemde storing.

elianmars

Mooi dat het (hoogstwaarschijnlijk) opgelost is, Sander!

En je hoeft ook niet meer te zoeken naar het "vermiste slangetje"  ;D

Merk je nog verschil tijdens het rijden?

Sbv

Ik heb niet gereden maar Iris, ik hoorde dat het lampje nog uit was en dat het wat lekkerder liep allemaal.
Morgen hopelijk nog allemaal zo.

thuur

Citaat van: razorx op 16-11-2008 21:24:17
Afdoppen van een slangetje met een boutje is netjes.

:eusa_naughty: beter zorgen dat het origineel zit, zoals het hoort..

Gr :eusa_eh:

Sbv

Gaat goedkomen, van de week toch nog wat andere onderdelen halen, dan ook gelijk maar een dopje

Sbv

Inmiddels alweer een 50 km erbij gereden en nog steeds geen lampje. Het lijkt zowaar wel goed te gaan. Verder vandaag maar dopje besteld.

Eugene

1 kort slangetje gebruiken om 2 aansluitingen af te dichten. Hou je ook nog 1 dopje over ;D

If it's not blown, it sucks...