[CV] portierslot gaat wel dicht, maar niet open via AB

Gestart door HeinV70, 22-11-2008 21:01:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HeinV70

Heren,

na een dagje sleutelen/klein onderhoud (gasklephuis, interieur- en radioverlichting  :) ) wil ik nog één defect aan m'n V70  oplossen. Sinds de aankoop wil het portierslot aan de bestuurderskant wel dicht, maar niet open via de afstandbediening van de CV (zonder alarm). Ook de schakelaar aan de binnenzijde van het portier om van binnenuit alle sloten open of dicht te doen krijgt het bestuurdersslot niet uit de vergrendeling.

Alle andere portieren, inclusief achterklep, gaan wel netjes open via de AB en de schakelaar. De oplossing is om de sleutel zelf te gebruiken om in te kunnen stappen, maar natuurlijk wil ik dit werkend krijgen via de AB.

Overigens is het wel zo dat als ik op "ontgrendelen" druk op de AB dat het knopje aan de bestuurderszijde even aanstalten maakt om omhoog te gaan, het beweegt een millimeter omhoog om daarna direct weer te zakken, dus het elektrische mechanisme in het slot wordt wel geactiveerd.

Waar moet ik het nu zoeken? Een microswitch in het slot misschien?  :eusa_think:



thuur

Tja, kan vanalles zijn. Slechte massa of andere verbinding, vervuild slot (mechanisch gedeelte) of defect motortje.


Gr ;)

francois

denk zelf dat er te veel spanning weerstand (slot ,stangetje )ergens op de linkerportier zit waardoor hij weer dicht slaat
haal het paneel eens er af en probeer eens opnieuw of hij wel sluit
maak alles eens goed schoon (ook het slot gedeelte alles)

HeinV70

bedankt voor de reacties zover,  ik zal de boel weer eens bekijken, hoewel ik dat reeds tevergeefs geprobeerd had.

De reactie mbt de weerstand van de stang: daar dacht ik zelf ook al aan, maar zelfs als je het stangetje iets omhoog helpt schiet hij toch terug naar beneden, motortje in het slot hoor je ook z'n best doen en de weerstand lijkt niet abnormaal.

Nogmaals, op slot gaan doet 'ie wel netjes.  :eusa_think:

thuur

Citaat van: HeinV70 op 23-11-2008 11:08:10
bedankt voor de reacties zover,  ik zal de boel weer eens bekijken, hoewel ik dat reeds tevergeefs geprobeerd had.

De reactie mbt de weerstand van de stang: daar dacht ik zelf ook al aan, maar zelfs als je het stangetje iets omhoog helpt schiet hij toch terug naar beneden, motortje in het slot hoor je ook z'n best doen en de weerstand lijkt niet abnormaal.

Nogmaals, op slot gaan doet 'ie wel netjes.  :eusa_think:

Bij de x70 kun je met het knopje het slot niet ontgrendelen. Laat je daar niet door misleiden.


Gr ;)