Sneeuwpret met de roffel?

Gestart door arjenT5R, 23-11-2008 17:35:22

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Citaat van: Freakybaby op 24-11-2008 09:09:02
Citaat van: Spin! op 24-11-2008 09:01:26
de winterbandjes werkten prima, grootste angst had ik voor de mensen zonder die krengen...
winter in Nederland...geweldig!

Aparte sensatie he.. Koplampen zien naderen, even uit de weg gaan en een auto met geblokkeerde wielen voorbij zien schuiven. Ik begrijp niet dat mensen zonder winterbanden de weg op gaan in dat soort omstandigheden, is vragen om gezeik

Het ergste is dat mensen niet in een spoor kunnen rijden, maar liever de verse sneeuw in het midden van de snelweg opzoeken. Als je op dat moment dan aan het inhalen bent dan wordt het zicht dus echt voor 100% ontnomen door de opspattende sneeuw van de auto die teveel naar links zit. Die persoon heeft wel een lichtshow en een toetersymphonie ontvangen ;D

www.vm-parts.nl

Marc O.

Citaat van: Spin! op 24-11-2008 09:01:26
grootste angst had ik voor de mensen zonder die krengen...

Ik zou de meeste angst hebben voor mensen die denken dat ze met winterbanden ineens volkomen veilig zijn en hun weggedrag niet hoeven aan te passen in een zware sneeuwbui. Zolang je je snelheid aanpast kun je best met zomerbanden door de sneeuw gaan. Gewoon een kwestie van je verstand gebruiken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Spin!

Citaat van: Marc O. op 24-11-2008 10:13:44
Ik zou de meeste angst hebben voor mensen die denken dat ze met winterbanden ineens volkomen veilig zijn en hun weggedrag niet hoeven aan te passen in een zware sneeuwbui.

Dat is misschien nog wel erger dan mensen die met dit weer op zomerbanden rijden!!

www.vm-parts.nl

roop86

JoostG

Citaat van: )()()sT op 23-11-2008 19:19:52
Tja, misschien is er volgend jaar geld voor een mooi setje 16" :eusa_whistle:

Hahah dan zijn ze nu weer idientiek: ook bij mij zitten er zwarte velgen op :)

Maar heb gisteren zo'n 200km door het Oosten van den Nederlanden gereden, en daar lag een goed pak.
Citaat van: Spin! op 24-11-2008 10:16:47
Ik zou de meeste angst hebben voor mensen die denken dat ze met winterbanden ineens volkomen veilig zijn en hun weggedrag niet hoeven aan te passen in een zware sneeuwbui.

Dat is misschien nog wel erger dan mensen die met dit weer op zomerbanden rijden!!

Mee eens, maar het ergste vond ik dat je op een toch gladde snelweg nog steeds mensen hebt die met 140 gaan zitten plakken, en niet begrijpen dat 10 meter afstand met dat weer niet genoeg is.

Je kan je eigen auto nog zo goed voorbereiden, helaas zijn er genoeg mensen die even vergeten dat het verkeer ook uit mederijders bestaat, waarvan je je kan afvragen of zij zich ook goed hebben voorbereidt.
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Freakybaby

Citaat van: Spin! op 24-11-2008 10:16:47

Natuurlijk moet je de snelheid aanpassen ook als je op winterbanden rijdt. Zonder verstand rijden wordt met extremer weer alleen maar harder afgestraft..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

fbm

Heb hem niet van stal gehaald, nog geen passende winterbanden! Dus maar ouderwets sneeuwballen gooien!

Ohja en foto!

hathü

Lekker met de zomerbandjes, Dunlop sport 9000, gisteravond door de sneeuw naar mijn werk en vanochtend weer huiswaarts gereden, met verstand, aangepaste rijstijl, ABS en het vlakke achterhoekse land geen centje pijn. ;D ;)

JW

gisteren van noord- naar zuid-limburg, ritje dat normaal in 80 minuten kan duurde gelijk 3 uur. in Roermond dik pak sneeuw (leek wel 10 cm) en echt goed glad op de weg (XC70 met zomerbanden, winterbanden komen er ergens deze maand nog op).

Stukken binnendoor gereden en op veel heuveltjes stonden mensen al stil (in Sittard, Amstenrade enzo). gelukkig hebben we geen echte bergjes hoeven te nemen, die zomerbanden hebben niet al te veel grip.

voor echte fun in de sneeuw moet je een rwd wagen hebben, maar dan wel op een lege parkeerplaats  :D
Ik herinner me van een paar jaar geleden dat ik me uren heb vermaakt op lege parkeerplaatsen in de sneeuw, met als top-parkeerplaats op de Vaalserberg (meer sneeuw en genoeg ruimte, zeer rustig omdat er niets te beleven is). Goede training was dat. De 240 heeft ook winterbanden, trekt goed door de sneeuw. tank vol en wat extra ballast in de kofferbak en je komt overal.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Freakybaby

Citaat van: JW op 24-11-2008 17:09:15
gisteren van noord- naar zuid-limburg, ritje dat normaal in 80 minuten kan duurde gelijk 3 uur. in Roermond dik pak sneeuw (leek wel 10 cm) en echt goed glad op de weg (XC70 met zomerbanden, winterbanden komen er ergens deze maand nog op).

Stukken binnendoor gereden en op veel heuveltjes stonden mensen al stil (in Sittard, Amstenrade enzo). gelukkig hebben we geen echte bergjes hoeven te nemen, die zomerbanden hebben niet al te veel grip.

Jaja wrijf het er maar weer in dat ik niet heb mogen meegenieten  >:(

Citaat van: JW op 24-11-2008 17:09:15voor echte fun in de sneeuw moet je een rwd wagen hebben, maar dan wel op een lege parkeerplaats  :D
Ik herinner me van een paar jaar geleden dat ik me uren heb vermaakt op lege parkeerplaatsen in de sneeuw, met als top-parkeerplaats op de Vaalserberg (meer sneeuw en genoeg ruimte, zeer rustig omdat er niets te beleven is). Goede training was dat. De 240 heeft ook winterbanden, trekt goed door de sneeuw. tank vol en wat extra ballast in de kofferbak en je komt overal.

BMW 318i automaat op zomerbandjes en een besneeuwd parkeerterrein  :evil:

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Domaso

Citaat van: JW op 24-11-2008 17:09:15

voor echte fun in de sneeuw moet je een rwd wagen hebben, maar dan wel op een lege parkeerplaats  :D

Als je dus stapvoets de Wintrakerberg oprijdt sta je halverwege geheid stil. Daarom ben ik onderaan rechtsaf gegaan ( kon net, vanaf het kruispunt tot bovenaan in de bocht stonden ze stil) en via Munstergeleen en Puth in Schinnen gekomen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

JW

Citaat van: Freakybaby op 24-11-2008 17:43:52
Jaja wrijf het er maar weer in dat ik niet heb mogen meegenieten  >:(

Het was mooi om te zien maar wel gevaarlijk rijden  ;)

Citaat van: Freakybaby op 24-11-2008 17:43:52
BMW 318i automaat op zomerbandjes en een besneeuwd parkeerterrein  :evil:

;D
parkeerterrein is inderdaad een goed idee, heb wel eens met iets lomp optrekken gehad dat de achterkant van de 240 de berm in ging en het weiland in, voorwielen nog op de weg. dan leer je het snel af!

Citaat van: Domaso op 24-11-2008 18:59:26
Als je dus stapvoets de Wintrakerberg oprijdt sta je halverwege geheid stil. Daarom ben ik onderaan rechtsaf gegaan ( kon net, vanaf het kruispunt tot bovenaan in de bocht stonden ze stil) en via Munstergeleen en Puth in Schinnen gekomen.

ja, gelukkig hield de stroom auto's snelheid. Was op de N276.
Heb zelf wel eens gehad dat ik met mn slaperige kop een steile berg bij het dorp omhoog reed. altijd rijd ik die. alleen toen was er een dik pakket aangereden/aangevroren sneeuw op dat holle weggetje. rustig omhoog getuft, loopt er een hond los, moest ik stoppen. toen stond ik inderdaad goed stil. achteruit terug was het zo glad dat ik dwars op de weg ging, remmen was lastig omdat de voorwielen te snel gingen blokkeren. vaart houden anders gaat het mis ja...
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Freakybaby

Het leuke aan een automaat in sportstand is dat ie lekker op blijft schakelen.. ERRUG GRAPPIG  8)

De windrakerweg is met goede sneeuw idd grappig, en sta je stil dan ben je idd op zomerbanden kansloos om nog op gang te komen. Op winterbanden zul je het alsnog lastig hebben als de sneeuw aangedrukt is. Hoeveel auto's moeten daar wel niet gestaan hebben... Stuk of 100  :eusa_think: als ik die afstand (2 baans ook nog) inschat  :eusa_whistle:

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Freakybaby