Aanschaf auto

Gestart door BMJK, 26-11-2008 09:22:40

Vorige topic - Volgende topic

BMJK

Goedemorgen mensen,

Heeeeeel graag zou ik van jullie willen weten of het btrouwbaar is een Volvo 850 T5 2.0 te kopen van 1995 voor €4500?

Ik ben al een lange poos aan het kijken naar een V70 of 850, maar alle vallen duurder uit dan deze. Ik vraag me dan af: mankeert die auto dan iets, vraagt de verkoper te weinig of vragen anderen te veel?

Als jullie meer weten dan hoor ik het heel graag!

O ja, hij heeft plm 170000 op de teller.

Groetjes Bastiaan

MJH

Is natuurlijk afhankelijk van de staat van de auto. Het is een lage km stand voor die leeftijd. Is er een NAP bij?
Bij welk bedrijf staat-ie? Marktplaats linkje?
Heb je al in het No-Go topic gezocht naar het kenteken?
Als  je zelf er niet zoveel kijk op hebt, overweeg dan een kenner mee te vragen.

Enneh, welkom.

PS ze zijn ook wel goedkoper te vinden hoor, als je iets meer km geen probleem vind.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

BMJK

Bedankt voor de welkom(e) reactie  :)

Ben trouwens een Volvo liefhebber (in spé). Ik heb er nog geen, maar wil DOL :eusa_pray:graag een XC70. Na alweer 5 jaar lang Duitse degelijkheid gereden te hebben, nu eens iets anders.

De Volvo heb ik gezien  op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volvo/201438407-volvo-850-2-0-t-5-1995-grijs.html%3Freturn%3DeJxLtDKwqq4FAAZPAf4%253D%26df%3D1

Het NO-GO forum heb ik net zitten bekijken en daar staat hij niet tussen. Precies, ik vind zelf ook de KM stand te laag voor leeftijd. Tevens denk ik dat deze auto geïmporteerd is. De 850 is nl geboren op 17 okt 1995. Datum aanvang laatste tenaamstelling is 7 april 2008. Ik denk dan dat dit betekent dat de huidige eigenaar de auto maar voor een korte tijd heeft gehad. Misschien wel met ellende en is de reden voor zijn verkoop (zie link) niet "aanschaf grijs kenteken".... wie zal het zeggen?!

Bedankt nog voor je snelle reactie. Zeker bezitter van een T5 -R?  ;)

Bastiaan 

Bas850

Import. Meestal hebben die een lage km-stand, zegt niet dat dat niet juist hoeft te zijn maar de historie is niet altijd bekend.

APK bijna aan zijn einde. En de verkoper heeft hem zelf een half jaartje gehad ::)

Voertuig
Kenteken   
Voertuigsoort  personenauto
Merk   VOLVO
Handelsbenaming   850 T5 2.0
Brandstof   Benzine

Vervaldatum APK  29-11-2008
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling  07-04-2008

Datum eerste toelating   17-10-1995
Datum aanvang laatste tenaamstelling   07-04-2008
Datum eerste afgifte Nederland   08-12-2004
"to finish first, you first have to finish"

Turbobiker

Voor 4500 mag de wagen dan wel helemaal in orde zijn.

En zoals Bas al meldt, de kilometerstand is twijfelachtig. Vooral de uit Italie afkomstige 850's (de 2.0 is in Belgie en Italie geleverd vanwege belasting technische reden) hebben vaak een terug gedraaide teller...
De Tussenpaus

Rogers XC 70 2000

Voor het oog een mooie auto.
Denk dat je aan het leer van de bestuurdersstoel kunt zien of 170 k realistisch is. Dit leer is behoorlijk "gekreukeld". Wellicht weten anderen met leer of deze kreukels er al bij 170 k in zitten?
Overigens, heb je al eens in Duitsland gekeken?

MJH

Citaat van: BMJK op 26-11-2008 09:57:24
De Volvo heb ik gezien  op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volvo/201438407-volvo-850-2-0-t-5-1995-grijs.html%3Freturn%3DeJxLtDKwqq4FAAZPAf4%253D%26df%3D1

Het NO-GO forum heb ik net zitten bekijken en daar staat hij niet tussen. Precies, ik vind zelf ook de KM stand te laag voor leeftijd. Tevens denk ik dat deze auto geïmporteerd is. De 850 is nl geboren op 17 okt 1995. Datum aanvang laatste tenaamstelling is 7 april 2008. Ik denk dan dat dit betekent dat de huidige eigenaar de auto maar voor een korte tijd heeft gehad. Misschien wel met ellende en is de reden voor zijn verkoop (zie link) niet "aanschaf grijs kenteken".... wie zal het zeggen?!

Bedankt nog voor je snelle reactie. Zeker bezitter van een T5 -R?  ;)

Heb zelf ongeblazen 2.5

De bumpers van die wagen zijn meegespoten, krijg je een v70 look van.
Verder ziet-ie er op de foto's wel knap uit. Als ik de advertentie zo bekijk, lijkt er een NAP bij te zitten. Dit zou enige garantie op km stand moeten geven.

Gewoon gaan kijken zou ik zeggen. Wie weet is er een limburger in de zaal die mee wil, of je iets meer over de verkoper kan zeggen.

Plaats ook eens een berichtje in het 'Wie kent deze volvo' topic.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Marc O.

Citaat van: MJH op 26-11-2008 10:45:02
Als ik de advertentie zo bekijk, lijkt er een NAP bij te zitten. Dit zou enige garantie op km stand moeten geven.

Ik denk dat dat bij een import auto niet altijd het geval is. Zo zou de km-stand al teruggedraaid kunnen zijn voordat de auto in NL op kenteken werd gezet. In dat geval is de stand voor de NAP gewoon OK/logisch.
...The Nile isn't just a river in Africa...

EVV

inderdaad, NAP is iets Nederlands, dat registreerd pas sinds z'n eerste APK in Nederland. Volgens marktplaats is dit al de derde (Nederlandse) eigenaar, die auto wisselt dus wel vaak van eigenaar in korte tijd.

FGG

Tevens denk ik dat deze auto geïmporteerd is. De 850 is nl geboren op 17 okt 1995. Datum aanvang laatste tenaamstelling is 7 april 2008. Ik denk dan dat dit betekent dat de huidige eigenaar de auto maar voor een korte tijd heeft gehad.

De tenaamstelling geeft aan wanneer de huidige eigenaar de auto op naam heeft gezet.

Citaat van: Bas850 op 26-11-2008 10:18:03

Zo te zien reed ie in 1995 al in Nederland rond.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: FGG op 26-11-2008 11:18:57
Tevens denk ik dat deze auto geïmporteerd is. De 850 is nl geboren op 17 okt 1995. Datum aanvang laatste tenaamstelling is 7 april 2008. Ik denk dan dat dit betekent dat de huidige eigenaar de auto maar voor een korte tijd heeft gehad.

De tenaamstelling geeft aan wanneer de huidige eigenaar de auto op naam heeft gezet.

Nee, dat is de datum waarop hij voor het eerst rond reed. Niet persé in NL dus. In dit geval was dát pas vanaf 2004.

FGG

Citaat van: Marc O. op 26-11-2008 11:25:15
Citaat van: FGG op 26-11-2008 11:18:57

Nee, dat is de datum waarop hij voor het eerst rond reed. Niet persé in NL dus. In dit geval was dát pas vanaf 2004.

Inderdaad. Sorry, verkeerd gekeken. Ik zag "1994" i.p.v. "2004". :eusa_wall:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

2.0 en bomvol met opties: grote kans dat het een Italiaan is. Die zijn doorgaans niet erg betrouwbaar qua kilometerstand. Lees de klokkenwinkel uit om te zien of de stand klopt met wat op de teller staat.

Een ton meer of minder is niet zo heel erg, als de auto maar altijd keurig onderhouden is.

De gespoten delen geven wel een reden te vragen waar er ooit schade is geweest.....

Suc6!

Gr 8)

BMJK

Dank allen voor jullie reactie! Af en toe een discussie die bijna een eigen leven begon te lijden,maar goed, ik ben er wijzer van geworden.

Ik weet haast zeker dat het een importauto is. Hij is geboren in 1995 (17 okt). Net na Sinterklaas (8 dec) in 2004 heeft een tweede eigenaar de auto "cadeau :P" gekregen. Hij is naar NL gekomen (jammer FGG haha  :eusa_liar:). Uiteindelijk had de beste man of vrouw er genoeg van na 3,5 jaar (7 apr 08) en heeft de 850 verkocht aan een Limburger inderdaad. Vervolgens wil hij er van af na de auto een half jaar gehad te hebben. Waarom? Geen idee. Ben van plan hem eens te bellen.

De auto lijkt me niet meer dan 170000 gedraaid te hebben gezien het leer. Verder inzoomen in Photoshop biedt niet echt meer helder beeld ;).

De tenaamstelling zegt idd helemaal niets over waar dit ding begint met rondrijden. Naar mijn gevoel is dat ook niet in NL geweest. Italië zou zeer goed kunnen. Kijk maar naar zonnedak  8). Bedoeld voor de flamboyante pizzadraaiers.

Ik ga gewoon eens informeren naar die auto en als ik meer weet zijn jullie de eersten died iets weten (en niet mijn vrouw, die krijgt er het heen en weer van :eusa_boohoo:)

Thanks mannen!

Marc O.

Citaat van: BMJK op 26-11-2008 16:57:09
Kijk maar naar zonnedak  8). Bedoeld voor de flamboyante pizzadraaiers.

Pardon??

(Zegt de man die óók een schuifdak heeft maar door een buikgriep nu even niet aan pizza's moet denken :eusa_sick:)

;D