Onderhoudslog nickk's 850R

Gestart door nickk., 27-11-2008 17:50:18

Vorige topic - Volgende topic

Black Magic

Citaat van: nickk. op 11-01-2009 21:42:28
Ik heb het setje bij speektuning besteld, 549 euro, downpipe + uitlaat met 2 demperts. Ik laat er een dubbele uitlaat van maken, ook 3inch.

Maar die kan je daar toch ook bestellen in twin uitvoering of was dat zonder downpipe ?

nickk.

Citaat van: Black Magic op 11-01-2009 21:55:38
Citaat van: nickk. op 11-01-2009 21:42:28
Ik heb het setje bij speektuning besteld, 549 euro, downpipe + uitlaat met 2 demperts. Ik laat er een dubbele uitlaat van maken, ook 3inch.

Maar die kan je daar toch ook bestellen in twin uitvoering of was dat zonder downpipe ?

Jep, die zijn ook te bestellen, ik vind de uitlaatstukken niet mooi die erbij zitten, dus dan zou ik al met 2 stukken zitten waar ik niets aan vind en 845 euro, dus 300 euro meer voor een extra pijpje vond ik een beetje gortig.

nickk.

Daar istie dan;

Downpipe is van RVS, rest van de pijp is gealuminiseerd staal, voelt solide aan en schijnt niet snel door te roesten. Nu alleen nog de montage, die ik denk ik maar uit handen ga geven.

Verder nog compleet nieuwe ontsteking geregeld, Ron bedankt! Nieuwe handremschoentjes achter, nieuwe nokkenaskeerring, verse olie, powerflex bussen in de draagarmen en nog wel veel meer watk allemaal neit meer weet.

Oja, heb hier nog een dumpvalve liggen, maar montage kitje past dus niet, weet iemand de diameter welke je nodig hebt, wil je zeg maar een stukje intercoolerbuis tussen de orginele slangen doen, om daar een dumvalve op te monteren?

thuur

De DP krijgt de meeste hitte voor z'n kiezen, dus het wel de nodige jaren meegaan.

Gr ;)

Eugene

Citaat van: nickk. op 17-01-2009 19:26:52
Oja, heb hier nog een dumpvalve liggen, maar montage kitje past dus niet, weet iemand de diameter welke je nodig hebt, wil je zeg maar een stukje intercoolerbuis tussen de orginele slangen doen, om daar een dumvalve op te monteren?

Ligt eraan waar je 'm wil monteren en welk buizensysteem je hebt. 2.25" of 2.5" met een T-stuk. Gewoon even opmeten.

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Leg 'm eens goed naast de originele om te vergelijken

If it's not blown, it sucks...

nickk.

Oke, consternatie is dus nergens voor nodig, ik miste enig inzicht :eusa_wall:

elianmars

Citaat van: nickk. op 23-01-2009 22:58:51
Oke, consternatie is dus nergens voor nodig, ik miste enig inzicht :eusa_wall:

Ach, pijpje past, dus verder niks loos.  8)

nickk.

En jawel, het hele zooitje zit erop :eusa_dance:. Erg mooi geluidje bij volgas, constante snelheden vallen eigenlijk niet op, je hoort het wel, maar is verre van irritant. Alleen stinken, nieet normaal :eusa_sick:

Kolluk

Mooie auto! Veel plezier ervan,

Die uitlaat stank is maar ff, verdwijnt vanzelf als ie een paar keer goed warm is geweest.
Veel plezie ervan!

nickk.

Citaat van: Kolluk op 24-01-2009 16:46:48

Die uitlaat stank is maar ff, verdwijnt vanzelf als ie een paar keer goed warm is geweest.
Veel plezie ervan!
Tis meer omdat ie katloos is ;D

koenne

Goed bezig! en een erg fraaie auto. Ben beniewd naar het geluid, en katloos ruik je idd wel ja. Maarja hoe meer mensen er katloos gaan rijden des te beter de zomer worden ;). Als je die geleerden van dat broeikaseffect moet geloven tenminste.

)()()sT

Citaat van: Kolluk op 24-01-2009 16:46:48

Veel plezie ervan!

Nou, mijn DP mèt racekat zit er volgens mij al ca. 80k. onder en ik ruik hem nog steeds als ie warm is.

Citaat van: nickk. op 24-01-2009 17:04:28
Tis meer omdat ie katloos is ;D

Laat Groenlinks het niet lezen  :eusa_dance: ;D

nickk.

Citaat van: koenne op 24-01-2009 17:59:28
Goed bezig! en een erg fraaie auto. Ben beniewd naar het geluid, en katloos ruik je idd wel ja. Maarja hoe meer mensen er katloos gaan rijden des te beter de zomer worden ;). Als je die geleerden van dat broeikaseffect moet geloven tenminste.

Geluid is na 300km behoorlijk hels :evil: Enige jammere vind ik de 'sjonniebrom' tussen 1000 en 2200 toeren. Daarna lijkt het net alsof je opstijgt. Auto hangt veel beter aan het gas met de downpipe, en in de R zit een compleet aangepast chipje, wat al afgesteld was op veel kracht over het hele gebied, dus ik had al vroeg vermogen. Nu is het helemaal erg, alleen kakt de turbo aan het einde wel in, tijd voor een remap dus ;D
Geluidsclipje in en buiten de auto komt eraan, de pijp over de achteras hangt nog niet helemaal goed, dus nu hoor je een lichte rammel.

[/quote]

Laat Groenlinks het niet lezen  :eusa_dance: ;D
[/quote]

Als Femke gaat lopen klieren, hang ik dr wel een kwartiertje achter mn uitlaat, vermoed dat er dan niet zoveel meer uitkomt :evil:

nickk.

Sodeju, vandaag even iemand mn auto tot 6000tpm laten trekken terwijl ik buiten stond te luisteren, wat een geluid ;D Kga vanavond even filmpjes maken, dus met geluk post ik ze nog!