rollenbank voor en na chiptuning. UPDATE: met uitdraai.

Gestart door Campo, 28-11-2008 11:25:40

Vorige topic - Volgende topic

Campo

Citaat van: Ludo op 29-11-2008 12:58:02
Citaat van: Campo op 29-11-2008 12:51:37
Weet iemand ter info (misschien michelli zelf) hoeveel vermogen zijn wagen levert,

wat is er mis met http://www.volvo850forum.nl/Themes/classic/images/dutch/search.gif ?.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,27271.msg570382/topicseen.html#msg570382

had het geprobeerd, maar waarschijnlijk nog niet forum-geoefend genoeg om ook te vinden met de juiste termen, dank voor de hulp....

M a r c

Citaat van: Campo op 29-11-2008 11:36:11

Hoeveel paarden heb jij dan ongeveer (onder de motorkap dan) marc? 

337pk en +500Nm met een 18T (en nog wat meer dingen) en een hele mooie vermogenscurve.  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Snellebaksteen

Citaat van: Campo op 28-11-2008 18:46:08

nee gewoon (maar) een 1000cc V-twin, bedoelde de motor van mijn motorfiets, een suzuki TL1000S; 115pk aan het achterwiel en bijna 100Nm bij ongeveer 8000rpm, is best veel voor ongeveer 300kg met bestuurder.

Dat zijn voor een motor toch niet echt schokkende waardes. Dat haalt mijn BMW K1100RS ouwe lullenfiets (met chippie) uit '94 ook al zeer ruim....120aw pk en 115Nm koppel.
Hij weegt dan wel een stukje meer maar ja, hij heeft dan ook wel cardan en ABS en een kathalysator en handvat verwarming en cruise control en etc etc.

Ik ben trouwens nog geen auto tegengekomen die me bij houdt tussen de 100 en 200. Vooral vanaf de 160 is het echt indrukwekkend. Top ligt op slechts 249 (op GPS) dus op het eind gaan de echt snelle jongens me wel voorbij....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

JCviggen

Citaat van: M a r c op 11-12-2008 13:53:38
Citaat van: Campo op 29-11-2008 11:36:11

Hoeveel paarden heb jij dan ongeveer (onder de motorkap dan) marc? 

337pk en +500Nm met een 18T (en nog wat meer dingen) en een hele mooie vermogenscurve.  :)

Zeker dat het niet 336 of 338 is?  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Campo

Citaat van: Snellebaksteen op 11-12-2008 14:15:49
Citaat van: Campo op 28-11-2008 18:46:08

nee gewoon (maar) een 1000cc V-twin, bedoelde de motor van mijn motorfiets, een suzuki TL1000S; 115pk aan het achterwiel en bijna 100Nm bij ongeveer 8000rpm, is best veel voor ongeveer 300kg met bestuurder.

Dat zijn voor een motor toch niet echt schokkende waardes. Dat haalt mijn BMW K1100RS ouwe lullenfiets (met chippie) uit '94 ook al zeer ruim....120aw pk en 115Nm koppel.
Hij weegt dan wel een stukje meer maar ja, hij heeft dan ook wel cardan en ABS en een kathalysator en handvat verwarming en cruise control en etc etc.

Ik ben trouwens nog geen auto tegengekomen die me bij houdt tussen de 100 en 200. Vooral vanaf de 160 is het echt indrukwekkend. Top ligt op slechts 249 (op GPS) dus op het eind gaan de echt snelle jongens me wel voorbij....

is inderdaad niet een heel schokkend topvermogen, een "moderne" 600 supersport haalt het ook, die 115 achterwiel pk dan. 
Jouw BMW zal zonder chip ook niet meer dan 100 pk gehad hebben volgens mij, BMW vond meer dan 100pk voor een motorfiets in die tijd volgens mij nog teveel...

Vermogen zal je zeker genoeg hebben met de beamer hoor, maar mocht je ooit een goede knee-down proberen vrees ik voor een total-down. (moet zeggen dat het wel heerlijk comfortabel rijdt hoor zo'n toerbuffel)

En met de Tl ben ik inderdaad nog nooit langzamer geweest dan een auto. Dat verhaal met die AMG was met mijn GSX-F.

Desondanks was en is het toch echt wel verbazingwekkend hoe rap zo'n "gewone" 850 t5 met aanpassingen dan wel, maar toch, kan zijn....

NB: ik heb de stoute schoenen aangetrokken (zwarte piet is toch het land al weer uit) en heb een afspraak gemaakt bij RICA. Heb een run op de rollenbank vooraf en een run op de rollenbank achteraf bedongen. Zal de runs scannen en plaatsen alhier..   

RobbertC70

Had zelf voor MTE tuning (maar wel al met dikkere DP+uitlaat) met de C70 T-5 AT een vermogen op de wielen van 210 pk in Goes. (is 240pk op motor zoals fabrieksopgegeven?) Koppel bennik effe vergeten maar papiertje ligt thuis :-[
Ga in januari weer terug om eens te kijken wat het nu geworden is na de tuning en nu alles wel netjes ingelezen is...
Voor mn gevoel zowiezo al een heeeel prettig verschil maar toch eens de waarden / curves op elkaar leggen.

En dan over een jaar ofzo gewoon nog een stap erboven op? Ik heb qua te hard rijden toch echt wel een  :angel: op de passagiersstoel zitten.  Weer een voordeel van het vrijgezel zijn meneer de :police:!

Campo

:eusa_dance:Vandaag is het geschied :eusa_dance:

Naar RICA wateringen geweest.
Erg goed geholpen (door degene die ook de software schrijft, Roel?), en zoals gevraagd voor de tuning een run en na de tuning een run.

Voor de tuning:
257DIN pk's bij 5770 rpm
354Nm  bij 3185 rpm

Na de tuning:
277DIN pk's bij 5605rpm (werd bij een andere run nog 285, maar die is niet opgeslagen)
459NM  bij 4000 rpm.

Wat met name erg veranderd is, is de rijbeleving!!!!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Veel levendiger motorkarakter gekregen, echt een genot, voelt nu echt als een snelle auto, waar de auto eerst wat tam aanvoelde.
Volgens de persoon in kwestie kan het nog iets beter met Bp Ultimate, nu zat er V-power in wat blijkbaar niet een octaangetal van 98 heeft, waar Bp met ultimate rond de 100 zou zitten. Door het lagere octaangetal van de V-power gaat hij eerder pingelen, en de ontsteking terugregelen..

Binnenkort maar eens even zoeken waar de dichtstbijzijnde Bp pomp zit...

Emiel

Mooi koppel voor standaard tjoening.

reneetje

Citaat van: Emiel op 12-12-2008 20:00:01
Mooi koppel voor standaard tjoening.

Tja, Rica staat voor een hoog koppel ...... ;D

Doe er maar een dikke "noar beneden piepe" onder, dan is het helemaal feest :eusa_angel:  :eusa_whistle: :angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Campo

:eusa_dance:hierbij dan een van de  uitdraaien ingescand. :eusa_dance:

De dunne rode lijnen zijn de "standaard" lijnen, de dikke rode lijnen zijn de gechipte lijnen. Goed te zien is dat de motor voor tuning al heel mooi vermogen en koppel leverde en ruim de door Volvo gestelde waardes haalde.

Meest opvallend en voelbaar is de enorme hoeveelheid vermogen en koppel bij ongeveer 4000rpm.
Ongeveer 100Nm en 60pk meer dan standaard bij dit toerental!!!

Ook zichtbaar en voelbaar is dat de motor vanaf een goede 5000rpm niet meer verder opbouwt. Dit zou dus wat beter kunnen worden met goede 98RON. Aan de andere kant, overschakelen bij 5000rpm betekent terugvallen tot tussen de 3500 en 4000rpm, dus dat komt helemaal niet slecht uit.  ;D ;D ;D ;D

Voorlopig dus zeer tevreden, en aangezien het plan is de boel heel te houden en lang van de auto te genieten eerst maar eens lekker hiermee rondrijden....

elianmars

Citaat van: Campo op 12-12-2008 18:18:10

Volgens de persoon in kwestie kan het nog iets beter met Bp Ultimate, nu zat er V-power in wat blijkbaar niet een octaangetal van 98 heeft, waar Bp met ultimate rond de 100 zou zitten. Door het lagere octaangetal van de V-power gaat hij eerder pingelen, en de ontsteking terugregelen..

Binnenkort maar eens even zoeken waar de dichtstbijzijnde Bp pomp zit...

V-power heeft inderdaad een octaangehalte van 97, vreemd genoeg.

mehn

V-Power heeft een octaanGETAL van 97 en wordt verkocht als RON95

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

reneetje

Citaat van: Campo op 13-12-2008 11:09:22
  :eusa_dance:hierbij dan een van de  uitdraaien ingescand. :eusa_dance:

De dunne rode lijnen zijn de "standaard" lijnen, de dikke rode lijnen zijn de gechipte lijnen. Goed te zien is dat de motor voor tuning al heel mooi vermogen en koppel leverde en ruim de door Volvo gestelde waardes haalde.

Meest opvallend en voelbaar is de enorme hoeveelheid vermogen en koppel bij ongeveer 4000rpm.
Ongeveer 100Nm en 60pk meer dan standaard bij dit toerental!!!

Ook zichtbaar en voelbaar is dat de motor vanaf een goede 5000rpm niet meer verder opbouwt. Dit zou dus wat beter kunnen worden met goede 98RON. Aan de andere kant, overschakelen bij 5000rpm betekent terugvallen tot tussen de 3500 en 4000rpm, dus dat komt helemaal niet slecht uit.  ;D ;D ;D ;D

Voorlopig dus zeer tevreden, en aangezien het plan is de boel heel te houden en lang van de auto te genieten eerst maar eens lekker hiermee rondrijden....

Dat los je niet op met 98ron , wel met een dikkere turbo , je standaard turbo is dan uit gekakt  ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

mehn

Yep Shell heeft besloten V-Power als RON95 te verkopen om verwarring bij de consument te voorkomen...

Aan de pomp zul je nergens het getal 97 vinden ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: