De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Nu we al een zilvermeeuw en turbomeeuw op 't forum hebben, dan ook nog maar een roetmeeuw 8) (terwijl ik eigenlijk een pesthekel heb aan die beesten ::) )

Zoals bekend was ik op zoek naar een automaat omdat ik wat problemen heb met m'n linkerbeen. Ik hoop dat dat laatste in de toekomst wel weer goedkomt, maar het zal in ieder geval niet op korte termijn zijn.
Omdat ik meer kilometers ga rijden, moest 't een diesel worden. Ik had gas in de R kunnen leggen, maar dan zat ik nog steeds met een handbak.

Afgelopen maandag heeft nickk. de R gekocht. De week ervoor had ik eigenlijk een V70 2.5D uit 2000 gekocht, maar de teller bleek 150.000 km teruggedraaid. Afgelopen dinsdag ben ik naar een andere gaan kijken. Toen ik er aan kwam en de auto zag staan, wilde ik eigenlijk direct omdraaien en weglopen. Het ding zit van voor tot achter vol met parkeerschade. De verkoper wist me toch te interesseren met een ingevuld onderhoudsboekje en een proefrit. Na de proefrit een belachelijk laag bod gedaan waarvan ik dacht dat ie het nooit zou accepteren. En dat deed ie dus ook niet ;D Er moest nog wat bij en toen was de koop rond. Afgelopen donderdag opgehaald:

Het betreft een V70 2.5D automaat uit mei 2000. Voorzien van elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, schuifdak, leren bekleding, stoelverwarming, climate control, cruise control, enzovoorts...
Helaas wel iets meer kilometers op de klok dan ik zou willen (272.000, inmiddels ruim 273.000), maar ik wilde per se een auto met rijke uitrusting. Die extra kilometers neem ik wel op de koop toe, alles voelt nog solide en degelijk aan. Alleen een keer de motorophangrubbers vervangen, ik heb het idee dat er 1 of meerdere versleten zijn.

Helaas is de auto de laatste 6,5 jaar bereden door de vrouw des huizes aldaar. En dat is te zien aan de auto  :-\

Bovendien zijn de bumpers op alle 4 de hoeken van de auto beschadigd. Op de achterruit heeft zo'n rare bol-sticker gezeten zodat ze beter kon zien waar de auto ophield ::)

Het interieur is op zich nog schitterend, voorin is er geen enkele beschadiging te vinden. De stoelen zitten ook nog prima, totaal niet doorgezeten wat je zou verwachten bij zo'n kilometerstand. Helaas zijn beide achterportieren aan de binnenkant wel beschadigd:

De auto heeft wel net een beurtje gehad, dus pas bij 285.000 weer terug naar de garage. Ik heb het vermoeden dat de radiateur lekt, de verkoper zweert van niet. Voorlopig lijkt ie gelijk te krijgen, er ligt niets onder en het niveau zakt niet.
Wel is de auto ontzettend lui bereden. Ik kon me er niets bij voorstellen toen elianmars schreef dat de vonken uit de uitlaat van zijn V70 2.5D vlogen, donderdag had ik hetzelfde. Uurtje file gereden, daarna even doortrekken tot 170 km/h en de vonken vlogen eruit :o
Ik heb er verder nog niet veel mee op hoge snelheid kunnen rijden, maar de keren dat ik het deed bleef de auto continu roken. Voorlopig dus maar BP Ultimate tanken en de boel schoon stoken :evil:

Vooraf had ik wat twijfels of 't wat voor me zou zijn, een diesel met automaat. Die automaat wil ik inmiddels al niet meer kwijt. Donderdag anderhalf uur file gehad. Normaal had ik dan de rest van de dag last van m'n been. Nu nergens last van :eusa_clap:
Die dieselmotor went ook wel. Na de koude start is het wel even slikken, maar zodra de boel een beetje warm is loopt ie eigenlijk keurig netjes. Alleen de motorophangrubbers een keer vervangen, dat scheelt wat trillingen denk ik.
Qua snelheid valt het me niet eens zo heel erg tegen. Vanuit stilstand moet je wel flink gas geven om beetje vlot van de plaats te komen (vind ik, anderen vragen zich af waarom ik telkens zo nodig hard op moet trekken ;D ), eenmaal op snelheid versnelt ie best aardig. Chippen staat zeker op de planning, maar 't heeft voorlopig geen prioriteit. Eerst de auto netjes maken... dat zal vermoedelijk na de winter zijn. Voor het uiterlijk heb ik al een adresje, daar gaat de auto rond april een week of 2 heen. Voor de bekleding van de achterportieren moet ik nog even zien of die delen los te vervangen zijn en wat ze kosten.

Verder natuurlijk op zich wel plannen om 'm wat op te leuken, maar eerst netjes maken. Ik wil er in ieder geval mee door rijden tot 400.000 km, daarna zien we wel weer hoe ie zich gehouden heeft. Ik hoop dat ie langer mee gaat, kan ik rustig sparen voor iets leuks voor erbij :eusa_whistle:

Misha

Mooie wagen toch hoor, Ronald !
Kleur is helemaal ok, uitrusting ook.

Interieurpanelen kun je altijd nog echt leren voor op de kop tikken.

Diesel en automaat gaat prima samen. Misschien nog wel beter dan Diesel en handbak of benzine en automaat.

:eusa_clap:

Veel plezier ermee !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Chris

Veel plezier ermee Ronald! Je hebt zo te horen in ieder geval een degelijke wagen gekocht die nog wel even mee kan, met wat werk.. maargoed, dat is dan ook het hobby element. Hij is wel lekker compleet 8).

Veel veilige kilometers ermee! Ben benieuwd hoe hij er over een tijdje uitziet als hij onder handen genomen is ;D

Ben

Mooi projectje Ronald. Gefeliciteerd!

Taranis

Citaat van: Misha op 29-11-2008 20:38:50

Tnx! Kleur moest ik even aan wennen, maar nu vind ik 't schitterend 8)

Interieurpanelen kun je altijd nog echt leren voor op de kop tikken.

Dat is wel een idee ja :D

Diesel en automaat gaat prima samen. Misschien nog wel beter dan Diesel en handbak of benzine en automaat.

:eusa_clap:

Veel plezier ermee !

Tnx! Gaat zeker lukken! 8)

Citaat van: Chris op 29-11-2008 20:40:18
Veel plezier ermee Ronald! Je hebt zo te horen in ieder geval een degelijke wagen gekocht die nog wel even mee kan, met wat werk.. maargoed, dat is dan ook het hobby element. Hij is wel lekker compleet 8).

Veel veilige kilometers ermee! Ben benieuwd hoe hij er over een tijdje uitziet als hij onder handen genomen is ;D

Tnx! En inderdaad, liever een complete auto met wat werk, dan een kale auto die dan wel helemaal netjes is ;)

Citaat van: Ben op 29-11-2008 20:42:00
Mooi projectje Ronald. Gefeliciteerd!

Bedankt! :D

Marc O.

Mooie auto Ronald, proficiat!
...The Nile isn't just a river in Africa...

hathü

Ondanks de deukjes een mooie wagen, die antlia,s zou ik er wel onderuit halen. ;)

Dat van die automaat herken ik, ik koos voor de automaat vanwege reumaklachten sinds ik niet meer hoef te schakelen heb ik geen problemen meer met het file rijden.
Flink gassen met wegrijden doe ik niet, de eerste meters schiet het bij mij ook niet echt op maar als hij eenmaal rolt blijft ie gaan en trekt (bij de buren op de autobahn)moeiteloos door naar 205 km op de teller. Roken deed de mijne alleen als ik een tijdje sloom had gereden, sinds de EGR is afgedopt  zie ik geen rookgordijn meer. Km teller staat nu op 371000 en is aan de auto niet te zien en te merken.

Emiel

:eusa_think:

Das nog een jonkie. Veel plezier ermee Ronald.

Snellebaksteen

He, goed man! Toch gelukt!
Wat betreft die kleine plekjes aan de buitenkant: die zie je toch niet als je er in zit?  Lekker blijven zitten dus!  ;D ;D

Gefeliciteerd, mooie bak hoor.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

ief

Je verhaal klinkt als een klok Ronald. Prachtige wagen heb je daar!
Volgens mij heeft de ex berijdster van jouw auto een zus in Oostenrijk wonen ofzo, want ik heb dus precies hetzelfde mogen ervaren. Lekkere volle uitrusting ook, daar keek ik ook al zo van op toen ik de mijne hier kocht. En wees gezegend met het niet hebben van wortelnotenplastic in je interieur, want ik irriteer mij er nog elke dag aan. Veel succes met je bolide en wellicht tref ik je nog wel eens hier in AT.

Ciao, Ivo.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Guido S70

Gefeliciteerd. Ik hoop dat ik je snel eens zie rijden.

Vertigo

Fijen auto Ronald, daar ga je veel plezier aan beleven.
Ik heb gister ook nog weer een dagje mogen roffelen in een zilvergrijze S70 TDI... blijven erg fijne motoren om mee te rijden.
Alleen dat geluid bij de koude start...zorgen dat me motor niet aan afkoelen toe komt dus ;D

Jans Duiven

Hey van harte Ronald! Mooi uitgeruste V70 Dieselt.

Ik heb een V70 TDI, maar bevalt tot nu toe verbazingwekkend goed. Eerst helemaal stage 0 doen en daarna over tuning nadenken. Ik heb inmiddels de anti-roet behandeling gedaan (EGR afdichten).

Detail:
Onderstaande foto heeft exact de zelfde scheur op de zelfde plek in dezelfde achterportier als ik in de V70 T AWD had. Heel bijzonder.

Groeten en Roet Mobiel ze  ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 29-11-2008 20:52:42

Tnx! Kleur moest ik even aan wennen, maar nu vind ik 't schitterend 8)

Dacht al  :o  wat is er mis met zilver ?? :eusa_whistle:

Jans Duiven

Citaat van: Vertigo op 29-11-2008 21:40:02
Fijen auto Ronald, daar ga je veel plezier aan beleven.
Ik heb gister ook nog weer een dagje mogen roffelen in een zilvergrijze S70 TDI... blijven erg fijne motoren om mee te rijden.
Alleen dat geluid bij de koude start...zorgen dat me motor niet aan afkoelen toe komt dus ;D

Ja dat geluid bij het starten: ff de stereo wat harder zetten  ;D

Hans