De Roetmeeuw

Gestart door Taranis, 29-11-2008 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 18-01-2009 18:49:34
Daar heb jij helemaal de kracht niet voor :eusa_naughty:

Ik ook van jou hoor :-*

Citaat van: viking_in_shorts op 18-01-2009 18:49:34
Maar - als je dat nou n uurtje of 2 volhoud, zit je zó in Hamburg. En van Hamburg is het maar een kippe-endje naar Puttgarden, en als je daar toch al ben .. waarom niet even doortrekken naar Malmö / Göteborg ?

Ik denk dat ik inderdaad om ga rijden. De veerboot Travemünde-Trelleborg moet 340 euro kosten. Aangezien ik nu geen 1:7 op Euro98 meer rij, kan ik net zo goed omrijden. Volgens de routeplanner is 't 1189 kilometer. Met een gemiddelde van 100 km/u (benieuwd of je dat haalt met die 1189 baustelles in Duitsland) + een uurtje tanken/rusten moet 't dan in 13 uur reistijd te doen zijn :)

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 18-01-2009 19:02:58
Ik denk dat ik inderdaad om ga rijden. De veerboot Travemünde-Trelleborg moet 340 euro kosten. Aangezien ik nu geen 1:7 op Euro98 meer rij, kan ik net zo goed omrijden. Volgens de routeplanner is 't 1189 kilometer. Met een gemiddelde van 100 km/u (benieuwd of je dat haalt met die 1189 baustelles in Duitsland) + een uurtje tanken/rusten moet 't dan in 13 uur reistijd te doen zijn :)

De laatste zit ik steeds vaker tussen de 111 en 120 km/u gemiddeld op de BC.  Moet wel zeggen dat ik tegenwoordig ook in Denemarken iets te hard rijd (=140 - 145 ipv 130) wat ik voorheen nooit deed. De laatste keer even "los" geweest met 190 op de Autobahn, maar over het algemeen kom ik eigenlijk niet meer boven de 170 (als de meiden erbij zijn :eusa_whistle: ) geheim is gewoon 's nachts rijden.
Vorige rit om 15:00 vertrokken en bijna 2 uur lang rondgekeken in Centro om de files te vermijden. Inclusief die stop nog steeds minder dan 12 uur over de rit gedaan.

bupozaanstad

Zover ik weet is mijn T5-D niet ge sjipt maar laatst in Germania gaf mijn tommie toch echt 223 aan, de originele klok 229 en de toeren meter ging naar 2 strepen in het rood. Daarna weer van het pedaal afgegaan en op de cruse met 160 weer verder.

Taranis

Vanmiddag samen met Chris en Sbv de olie van de automaat vervangen. Simpel klusje wat met een brug makkelijk zelf te doen is. Van sander100xNiX konden we de brug gebruiken en met z'n 4-en was in 2 uur tijd van 3 auto's de olie vervangen.

Een groot verschil bij het schakelen. Waar anders de lock-up er met een redelijke dreun in kwam, gaat dat nu keurig soepel :eusa_clap: De olie die er uit kwam was dan ook tamelijk zwart, niet zo erg als de teer uit de automaat van Sbv :evil:, maar 't kwam in de buurt. In elk geval wel een aanrader om jaarlijks te vervangen.

Sander100xNix tnx voor het gebruiken van de loods/brug en het opofferen van de persluchtslang als vulslang voor de automaat olie ;D

Foto's zullen ongetwijfeld verschijnen... Chris?

sander100xNiX

Citaat van: Taranis op 24-01-2009 18:29:45
Sander100xNix tnx voor het gebruiken van de loods/brug en het opofferen van de persluchtslang als vulslang voor de automaat olie ;D

Graag gedaan

)()()sT

Je hebt dus gewoon vervangen? Niet de flusj?

Wil ik in het voorjaar ook eens plannen.

Emiel

Geen gesis meer gehad?

elianmars

Sander had me nog gevraagd of ik mee wilde. Ik wilde wel, maar kon niet, helaas  :eusa_shifty:

Taranis

Citaat van: )()()sT op 24-01-2009 18:37:59
Je hebt dus gewoon vervangen? Niet de flusj?

Klopt :)

Citaat van: Emiel op 24-01-2009 18:45:36
Geen gesis meer gehad?

Heel af en toe. Soms is 't dagenlang weg... vorig weekend hoorde ik 'm weer nadat ik op de autobahn had zitten trappen. Deze week heb ik 'm niet gehoord, hoor nu alleen de rammelende spanner van de multiriem. Nog steeds niet vervangen  :eusa_shifty:
Ik wacht wel tot ie continu sist, dat zoekt wat makkelijker. Niettemin heb je volgens mij gewoon gelijk en is het het brandplaatje. Bij de volgende beurt zal ik er wel een opmerking over maken.

Citaat van: elianmars op 24-01-2009 18:49:04
Sander had me nog gevraagd of ik mee wilde. Ik wilde wel, maar kon niet, helaas  :eusa_shifty:

Ik heb het vermoeden dat er vast nog een nieuwe sessie komt :P

Sbv

Chris is niet zo snel. Ik ben hem niet meer tegengekomen onderweg.
Mijn olie was inderdaad erg smerig, het schakelen lijkt wat soepeler en sstiller te gaan nu.
sander100xNiX dank voor het gebruik mogen maken van de brug, het is dan prima te doen.

Chris heeft na afloop wat foto's gemaakt, geen actie foto's

elianmars

Citaat van: Taranis op 24-01-2009 19:20:34
hoor nu alleen de rammelende spanner van de multiriem. Nog steeds niet vervangen  :eusa_shifty:

Heb je al een andere liggen? Anders heb ik er nog eentje voor je. De spanner is gebruikt, maar het loopwiel is nieuw.

Ik dacht dat ik dat ding moest vervangen, maar achteraf had Dennis het loopwiel (of hoe dat ding ook heet) al vervangen. Verkeerd begrepen....  :eusa_doh:

Taranis

Citaat van: elianmars op 24-01-2009 19:51:31
Heb je al een andere liggen? Anders heb ik er nog eentje voor je. De spanner is gebruikt, maar het loopwiel is nieuw.

Nog niet liggen maar al wel besteld... wel jammer, ze geven 'm namelijk niet echt weg :eusa_doh:

Citaat van: Sbv op 24-01-2009 19:20:59

Of hij is niet zo snel, of 't was een heeeeeeele lange sanitaire stop :eusa_whistle:

Chris

Citaat van: Taranis op 24-01-2009 20:30:01
Citaat van: Sbv op 24-01-2009 19:20:59

Of hij is niet zo snel, of 't was een heeeeeeele lange sanitaire stop :eusa_whistle:

:eusa_whistle:............ ik zeg niks.

Op de terugweg nog wel lekker doorgereden, maar je inderdaad niet meer gezien. Foto's zal ik zometeen even plaatsen, het zijn er maar 4 geloof ik en inderdaad geen actiefoto's.

Ook mijn automaat voelt beter. Normaal bij het schakelen naar R of D vanuit P hoorde je een tik, en die is nu weg. Super dus! Net ook nog even onder de auto gespiekt naar de carterpan... ziet er na dit korte ritje nog droog uit... niks heel schokkends hopen we dan maar ;).

razorx

Mijn ex Mondoe had een automaat, reed wel even wat anders na de opfrissing.

Bij onze handbak roffels wil je niet weten hoe de oude olie rook.  :eusa_sick:
Het leek of een compleet kattengezin alleen het woord bak hadden gelezen.

Taranis

Citaat van: razorx op 24-01-2009 20:47:01
Bij onze handbak roffels wil je niet weten hoe de oude olie rook.  :eusa_sick:
Het leek of een compleet kattengezin alleen het woord bak hadden gelezen.

;D ;D ;D

Ik rook vanmiddag even aan de olie die uit de bak van Sbv kwam en ik denk dat ik ongeveer weet wat je bedoelt :eusa_whistle: