Carterventilatie model 1992 t.o.v. na 1993

Gestart door K00L, 02-12-2008 10:14:02

Vorige topic - Volgende topic

K00L

vandaag nog even rubbers van de stabilisatorstang vervangen.

alleen is er nog 1 probleem. na gisteren brandt het lambdasensorlampje in het dashbord. nu heb ik even gesearched en men heeft het over uitlezen. nu kan ik dat natuurlijk niet zelf. bij mijn weten heb ik alles weer goed aangsloten (slangen e.d. van carterventilatie). wat zijn eerste zaken die ik kan checken? ik heb al een keer een half uur de accupool los gehad om de boel te resetten, maar mocht niet baten. de sensor gaat direct na het starten branden en ook niet meer uit.

haasje

je hebt een 92-er, die moet je wel zelf kunnen uitlezen. Mogeliike oorzaken: stekker vergeten aan te sluiten, vacuumslang los.

FGG

Allereerst de foutcodes uitlezen. Jouw 92-er heeft ODB-I en kun je dus prima zelf uitlezen. Hoe dat werkt kun je hier lezen.

Check ook even of je de slang van de carterventilatie op je frisse-lucht-slang hebt aangesloten:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

K00L

heb em uitgelezen en hij geeft aan dat er een storing is in de gasklepsensor. nu heb hiervan het stekkertje schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Dit mocht echter niet baten. is de sensor nu spontaan overleden?

FGG

Citaat van: K00L op 14-12-2008 18:52:47
heb em uitgelezen en hij geeft aan dat er een storing is in de gasklepsensor. nu heb hiervan het stekkertje schoongemaakt en ingespoten met contactspray. Dit mocht echter niet baten. is de sensor nu spontaan overleden?

Heb je OBD wel gereset?

K00L

heb de OBD gereset met het pinnetje in A2. maar zowel A1 (automaat) als A6 (ontsteking EZ129K) blijven de melding geven. A2 (brandstofsysteem) geeft de melding gek genoeg niet meer.
moet ik de OBD toevallig per segment resetten (dus A1 apart etc etc)?

Ik had van de week een los vacuumslangetje ontdekt. deze hoorde op het kerstboompje maar hiervan was een nippel afgebroken. nu blijkt dat voor mijn type geen kerstboompje meer leverbaar is. het kerstboompje van modellen na 93 is namelijk anders. schiet dus lekker op....

FGG

Citaat van: K00L op 19-12-2008 23:16:10
heb de OBD gereset met het pinnetje in A2. maar zowel A1 (automaat) als A6 (ontsteking EZ129K) blijven de melding geven. A2 (brandstofsysteem) geeft de melding gek genoeg niet meer.

Ik heb vanavond zelf nog A2 en A6 uitgelezen. Vervolgens gereset in A6, maar toen waren de codes uit A2 ook weg. Dus ik zou zeggen: nee.

mehn

Ja.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: mehn op 20-12-2008 09:32:30

Ja.

Hoe kan 't dan dat ik A2 heb uitgelezen, vervolgens A6 heb uitgelezen, daarna OBD gereset heb in A6 en in A2 ook de foutcodes weg zijn? ???

mehn

XC60 D4 AWD:

K00L

nou ik heb het paardenmiddel gebruikt: resetten per segment met draaiende motor. dit mocht gelukkig baten. lambdalampje brandt niet meer!

ik wil jullie bedanken voor alle tips!

BoudewijnB

Citaat van: FGG op 05-12-2008 08:31:55
Ook maar even de plaatjes erbij (de eerste 2 klikbaar gezien hun formaat):

1992:
http://www.fgg.nu/downloads/onderhoud/CV 1992.gif

1993:
http://www.fgg.nu/downloads/onderhoud/CV 1993.gif

Opmerkingen bij de eerste items:

http://www.fgg.nu/downloads/onderhoud/om1 1993.gif
http://www.fgg.nu/downloads/onderhoud/om2 1993.gif
FGG, heb jij nog meer van deze afbeeldingen met onderdeel nummers? Ik ga mijn motor uitbouwen en weer inbouwen, en heb een hele hoop slangenwerk te vervangen en bestellen, zou makkelijk zijn om een lijstje te maken. Gaat dan om de waterleidingen/slangen, motor/stuurbekrachtigings olieleidingen/slangen.

alvast bedankt,

gr Boudewijn

Ps: betreft een 855 T5 1994 (alt2)

FGG

Quincy2003

Heeft iemand met toegang tot Vadis of Vida een lijstje artikelnummers wtb benodigde onderdelen voor het vervangen van de carterventilatie voor een Volvo 850 T5 uit 1995
Volvo 440 --> Volvo 245 --> Ford Courier --> Alfa Romeo 155 --> Volvo 850 T-5 Het gaat weer de goede kant op!

mehn

XC60 D4 AWD: