Wat voor huisdier(en) heb jij?

Gestart door bupozaanstad, 04-12-2008 12:15:10

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Easterboy op 18-10-2013 08:11:09
Marcel, wij hebben i.p.v. muizen 2 ratten.
Het zijn inmiddels rat 3 en 4 omdat 1 en 2 beide al zijn overleden. We zijn er achtergekomen dat vrouwtjes erg gevoelig zijn voor tumoren en dat bij regelmatig niezen (weet niet hoe dat bij muizen zit) je ook vrij vlot naar een dierenarts moet.
Helaas zijn het beestjes die erg gevoelig zijn voor aandoeningen en ze worden snel ziek. :(
Ik kon het zo gauw niet teruglezen maar waar komen de muizen vandaan?

De muizen komen bij Intratuin vandaan (dierenafdeling).

Toevallig heb ik de afgelopen dagen gewerkt bij mensen die ratten hebben. Nooit geweten dat ratten zo tam en lief kunnen zijn. De kinderen konden alles met die beesten doen.
Eentje is kaal, dat ziet er toch wel vreemd uit, hoor  ;D

scania164

Rottweiler is inderdaad een super hond. .
Je moet er wel voor gaan want zijn erg slim en krachtig.
Dit is een reu en erg lief maar ook zeer fel...
Lief voor familie maar erg oplettend naar vreemd volk.

benjy

Hier hebben we ook een aantal beesten 2 honden 8 katten en 3 papegaaien maar wij zijn de baas het gaat goed samen .

Easterboy

Citaat van: elianmars op 18-10-2013 08:58:47
Het zijn inmiddels rat 3 en 4 omdat 1 en 2 beide al zijn overleden. We zijn er achtergekomen dat vrouwtjes erg gevoelig zijn voor tumoren en dat bij regelmatig niezen (weet niet hoe dat bij muizen zit) je ook vrij vlot naar een dierenarts moet.
Helaas zijn het beestjes die erg gevoelig zijn voor aandoeningen en ze worden snel ziek. :(

Toevallig heb ik de afgelopen dagen gewerkt bij mensen die ratten hebben. Nooit geweten dat ratten zo tam en lief kunnen zijn. De kinderen konden alles met die beesten doen.
Eentje is kaal, dat ziet er toch wel vreemd uit, hoor  ;D
Iew kale rat ziet er inderdaad niet uit... Kun je beter een kale poes hebben.. ;)
Maar inderdaad, ook ik had nooit geweten hoe leuk en lief een rat kan zijn.

Ik wou een konijn of cavia, vriendin wou een rat... We kozen voor de tussenweg, een gerbil.
Maar toen ik die zag was ik er al over uit dat het géén gerbil ging worden. Vriendin heeft dus gewonnen en achteraf heb ik geen spijt.
Echt geniale beesten. :)

Het schijnt dat de kleine knaagdieren zoals ratten/muizen vaak bij broodfokkers vandaan komen. Beesten zijn vaak zwak en mankeren vaak iets. Ook zijn ze vaak minder goed verzorgd.
Onze eerste 2 kwamen bij een dierenwinkel... Dat waren de eerste en tevens de laatste, daar hebben we best wat ellende mee gehad. Nu hebben we 2 opvangratjes van een rattery.

fpede

sinds enkele weken zit deze rakker bij ons thuis:

ik heb hem Mittens genoemd  ;D

en wonder boven wonder komt hij goed overeen met Oscar!  ;D

benjy

Hier een foto van de 3 papegaaien bij ons buiten.

Kapitein Haak

Citaat van: Easterboy op 18-10-2013 13:20:29

Iew kale rat ziet er inderdaad niet uit... Kun je beter een kale poes hebben.. ;)

Ik wou een konijn of cavia, vriendin wou een rat... We kozen voor de tussenweg, een gerbil.
Maar toen ik die zag was ik er al over uit dat het géén gerbil ging worden. Vriendin heeft dus gewonnen en achteraf heb ik geen spijt.

Het schijnt dat de kleine knaagdieren zoals ratten/muizen vaak bij broodfokkers vandaan komen. Beesten zijn vaak zwak en mankeren vaak iets. Ook zijn ze vaak minder goed verzorgd.
Onze eerste 2 kwamen bij een dierenwinkel... Dat waren de eerste en tevens de laatste, daar hebben we best wat ellende mee gehad. Nu hebben we 2 opvangratjes van een rattery.

Doe mee eens een foto van een je kale poes dan Nigel, ben wel es benieuwd hoe dat er uit ziet....
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

elianmars

Citaat van: Kapitein Haak op 19-10-2013 21:55:02
Citaat van: Easterboy op 18-10-2013 13:20:29

Doe mee eens een foto van een je kale poes dan Nigel, ben wel es benieuwd hoe dat er uit ziet....

Google is your friend  ;D

weyert

http://i58.tinypic.com/ws7hqc.jpg
dit gaat daar in , is tien maanden wordt nog iets groter en ga dus een open dakje plaatsen achterin
v70 tdi 1998

arjen850

Citaat van: scania164 op 14-10-2013 19:34:08
Hier een rottweiler van nu 1.5 in de pupertijd. .....pffff handen aan vol.
Super voor de familie maar owee wanneer er een vreemde bij mijn roffel loopt ;D

laat em maar ff babbelen met mijn Bull, die doet tegenwoordig Rottweilers bij zijn ontbijt ;D

geduldig, consequent en eerlijk zijn, dan ben je al een heel eind.

risky147

bij ons thuis wonen een dalmatier en een dwergpincher
De laatste is een echte waakhond die denkt dat hij heel groot is.
verleden jaar uitgezocht door mijn kids toen de kat was doodgereden
Maar gaat met mij over mee naar toe loopt gewoon los
En een groot voordeel hij verhaard niet
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

henry classic v70

Citaat van: weyert op 02-02-2014 07:31:45
http://i58.tinypic.com/ws7hqc.jpg
dit gaat daar in , is tien maanden wordt nog iets groter en ga dus een open dakje plaatsen achterin

(staat aan de linkerkant een link bij tinypic, kopiëren en plakken)

Ierse wolfshond toch?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

weyert

ok,bedankt, ja een ier nog een puppy, vind het autorijden prachtig maar kan helaas niet staan of zitten, daarom had ik een open dakje in de vorige volvo's en wat ik ook ga maken in de v70 het liefst een electrische schuifdak
v70 tdi 1998

KIM

Als je het goed doet, ligt een hond ook achterin.
Bij mij moet de hond liggen in de auto.

Bij uitstappen is het wel lastig denk ik. Een oud collega van me had er twee en reed  met een Hyundai H100 alleen voor de honden.

weyert

ik heb een paar jaar een oude voyager gehad, dat was luxe voor de honden, ik heb in de volvo de bank weggeklapt en liggend hebben ze ruimte genoeg
v70 tdi 1998