Mijn 855 10v is te vuil bij de keuring. Zijn er nog suggesties?

Gestart door MichielMaas, 06-12-2008 22:54:15

Vorige topic - Volgende topic

MichielMaas

Mijn volvo 855 10v op lpg met 441 dkm gaat eigenlijk zonder problemen door de keuring ( 2 nieuwe kleine gloeilampjes voor en een koplamp afstellen  :eusa_dance:) behalve de uitstoot had te hoge waarden op lpg. Nu heb ik ooit eens gehoord dat je de auto eerst goed warm rijdt op benzine, daarna op lpg zetten en dan door de keuring. De waarden voor lpg zouden dan lager zijn. Klopt dit verhaal?

Mocht dit nog niet voldoende zijn wat zijn er dan nog voor mogelijkheden? zonder direct de verdamper te vervangen.

Dank alvast.

Ludo

lpg waardes zijn altijd lager.

heb je ook een hoog verbruik?.
de benzinedrukregelaar al eens gecontroleerd op lekkage?.

MichielMaas

Citaat van: Ludo op 06-12-2008 23:04:59

Redelijk hoog verbruik ja. Zeker op lpg. De te hoge waarden gelden voor de gebruik op lpg.

Ludo

tijd voor controles dus.
een lekke benzinedrukregelaar en/of injector(s) lig het meest voor de hand.
maar een slechte lambdasonde kan ook.
...

-D©©©L-

MichielMaas

Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2008 23:31:54
welke waardes zijn te hoog ?

Ik ben er zelf niet bij geweest en ben geen techneut. Ik zal het nog even gaan navragen. Kom er op terug.
Dank voor je snelle reactie

MichielMaas

Citaat van: Ludo op 06-12-2008 23:30:51
tijd voor controles dus.
een lekke benzinedrukregelaar en/of injector(s) lig het meest voor de hand.
maar een slechte lambdasonde kan ook.
...
OK, dank voor je snelle reactie. Ik ben zelf niet echt technisch maar zal het e.e.a doornemen met de garage.

LPGLE

voor de viergastest even goed blazen op LPG ( echt heel warm rijden ), de kat van de 850 is redelijk groot, en sommige 850's hebben nog wel eens moeite om de extreme hitte in de kat te krijgen , pas dan werkt de kat goed !

thuur

Citaat van: Ludo op 06-12-2008 23:04:59

Daarmee beginnen idd. Is dat het niet dan zou je wel eens lekke injectors kunnen hebben. Merk je verschil na een flinke rit op benzine met injectorreiniger?

Gr ;)

reneetje

Trek maar 1 bougiekabel  van de verdelerkap, op 4 pootjes zal ie de waarde niet overschrijden  ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Citaat van: reneetje op 07-12-2008 12:02:01
Trek maar 1 bougiekabel  van de verdelerkap, op 4 pootjes zal ie de waarde niet overschrijden  ;)

wellicht is dat een mogelijkheid, maar geen oplossing voor het probleem.  :eusa_naughty:
het kan je wel eens duur te komen staan...

MichielMaas

OK, Nog beter warm rijden op lpg is een mogelijkheid en daarnaast injectorreiniging. Ik weet wat me nu te doen staat. Ik hou jullie op de hoogte, eind van de week moet erdoor zijn hoe dan ook.

FGG

Voirg jaar kwam onze 855 ook niet door de 4-gasmeting op LPG. Op de één of andere manier heeft de manier waarop de lpg-installatie is afgesteld daar toch mee te maken. Mijn monteur heeft ergens met een plakbandje iets 'geknepen' waardoor hij er bij de steekproef wél door kwam.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

850 Ra$ing

Ik heb wel eens de LPG instalatie gereset en daarna opnieuw ingeleerd, toen was hetzelfde probleem als jij hebt verholpen.
Ik weet dus niet of dat bij deze ook mogelijk is.

MichielMaas

Citaat van: FGG op 07-12-2008 19:09:13
Voirg jaar kwam onze 855 ook niet door de 4-gasmeting op LPG. Op de één of andere manier heeft de manier waarop de lpg-installatie is afgesteld daar toch mee te maken. Mijn monteur heeft ergens met een plakbandje iets 'geknepen' waardoor hij er bij de steekproef wél door kwam.
Je weet niet meer welke leiding of luchtslang dat was?