Uitlezen A7 (OBD-I) wordt: Nieuwe tellerunit -> meer opties

Gestart door Soulfly, 11-01-2009 14:56:25

Vorige topic - Volgende topic

Soulfly

Hier op 't forum staat beschreven hoe je bij OBD-I de "werkelijke" kilometerstand kan uitlezen.

Nu is het helaas, het geval dat de optie A7 (nodig voor het uitlezen van) bij mijn OBD-I niets doet (als enige). Er zit wel een pin (female) in, maar levert geen enkele reactie op.

Iemand enig idee op welke manier ik het anders nog kan uitlezen? Mijn km-stand is onjuist, dat wist ik al, de km-teller wil ik ook weer zetten op wat het daadwerkelijk is (+/- 68.000km meer dan de teller aangeeft). Maar goed, zonder een werkende A7 kom ik daar natuurlijk niet veel verder mee.
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

mehn

Welke klokkenwinkel heb je? VDO of Yazaki?

Yazaki:

VDO:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Soulfly

Yazaki ...

Wat verteld jou dat? (En daarbij, wat leer ik daar weer van :) )
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

Ludo

Yazaki heeft geen diagnosesysteem voor het intrumentenpaneel.
de kilometerstand kan je dus enkel met de Volvo Systeem Tester uitlezen.

thuur

Citaat van: Ludo op 11-01-2009 17:28:37
Yazaki heeft geen diagnosesysteem voor het intrumentenpaneel.
de kilometerstand kan je dus enkel met de Volvo Systeem Tester uitlezen.

Volgens mij gaat dat ook niet..

Gr ;)

Soulfly

Waarom ben ik nu niet helemaal verbaasd...

Is de Yazaki & VDO trouwens uitwisselbaar?
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

thuur

Ja, kun je zonder meer uitwisselen.

Gr ;)

Soulfly

Inmiddels heb ik er een VDO unit inzitten.
De zoekfunctie en ik worden verder nogsteeds geen vrienden met elkaar. (ergo: ik kan niet goed zoeken waarschijnlijk :P )

Bijbehorend zit er nu het brede display onderin. Klokje doet 't prima en de temp-aanwijzing geeft Lo aan, niet vreemd, een temperatuur sensor ontbreekt in mijn best-behoorlijke-basis-uitvoering (enige luxe optie is de handmatige airco).

Nu de vraag, wat moet er bij (en zo waar) om een temp in het display te krijgen en bijgevolg, kan 't display mij nog meer wijsheden geven? (en wat ben ik daar vervolgens voor nodig).

De unit is overigens afkomstig uit een '92 GLT.
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

thuur

Heb je al een info-knop?

Tempsensor klik je vast in of bij de beschermplaat onder de bumper, stekker ligt klaar. Kost bij de dealer een euro of 17 ex.

Gr 8)

Soulfly

Nee, nog geen infoknop. Vandaar dat ik het ook vraag :)

Ik had geen flauw idee welk display er in zat (heb de complete unit blind gekocht). En tsjah, als er dan meer functies voor zijn, is het natuurlijk wel leuk om deze dan ook te gebruiken.

Ik zit nog te twijfelen of ik nog meer dingen van die wagen zal overnemen (elec. ramen e.d. interieur heb ik helaas niets aan, 't betreft een sedan.)
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

haasje

electrische ramen moet volgens mij gewoon passen hoor.

Soulfly

Ik bedoelde dat eigenlijk los van elkaar.
Als in: Electrische ramen e.d.
Interieur heb ik echter niets aan.

Was niet helemaal duidelijk inderdaad :P

Weet iemand trouwens wat 't onderdeel nummer is van de temperatuurmeter/sensor (voor de buiten temperatuur).
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

haasje