NIET starten 850 (bij koud weer,koude motor)

Gestart door picht, 08-12-2008 00:40:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

picht

Het is maar even tijd voor update dacht ik zo.
Inmiddels is de krukas sensor en bobine vervangen.
Helaas nog steeds hetzelfde.

Nokkenassensor vervang ik zodra het weer dat toe laat!  :eusa_wall:

De "ECU" bak zit dicht met een beugel, hoe krijg ik die beugel eraf?(zonder het te slopen)
Ik kan daar namelijk geen sleutel opzetten..

Afgelopen zondag nog gecheckt met m'n broer of de bougies vonkten, de motor ging rond,geen vonk, toe een vage "gele" vonk.
Daarna doorstarten en plots liep als een zonnetje.

Wanneer ik meer weet laat ik het weten.


elianmars

Citaat van: picht op 08-01-2009 21:05:49


De "ECU" bak zit dicht met een beugel, hoe krijg ik die beugel eraf?(zonder het te slopen)
Ik kan daar namelijk geen sleutel opzetten..





Gleufje zagen/slijpen in het "boutje". Dan kun je 'm er met een schroevendraaier uit draaien en de beugel verwijderen.

thuur

Waarom wil je de ECU bak openmaken? Spanning krijgt de ECU via het relais naast het koelfanrelais (boven de radiator).


Gr 8)

picht

Citaat van: thuur op 09-01-2009 02:37:52
Waarom wil je de ECU bak openmaken? Spanning krijgt de ECU via het relais naast het koelfanrelais (boven de radiator).


Gr 8)

De reden waarom ik de ECU eruit wil halen is, omdat men in het topic een keer heeft aangeven dat de ecu bij koude tempraturen niets deed (iig geen vonk) , wanneer hij deze op de kachel legte en inbouwde was er niets aan de hand.

Maar helaas de nokkenas sensor is het ook niet!!
Begin er nu echt moedeloos van de te worden, motorisch zijn ze degelijk maar elektrisch nee.

Hoe heet het relais wat zorgt voor de ECU (bij de radiateur), misschien dat ik die ook maar moet gaan vervangen.
Ik weet het niet meer...

thuur

Citaat van: picht op 11-01-2009 17:31:57Hoe heet het relais wat zorgt voor de ECU (bij de radiateur), misschien dat ik die ook maar moet gaan vervangen.
Ik weet het niet meer...

Het ECU-relais ;D Brandstofsysteemrelais of zo denk ik bij Volvo.

Dat relais gaat niet snel stuk, wel vaak de stekker en de kabels vlakbij. Heb je snel gecontroleerd.


Gr ;)

picht

Citaat van: thuur op 11-01-2009 17:40:21
Citaat van: picht op 11-01-2009 17:31:57Hoe heet het relais wat zorgt voor de ECU (bij de radiateur), misschien dat ik die ook maar moet gaan vervangen.
Ik weet het niet meer...

Het ECU-relais ;D Brandstofsysteemrelais of zo denk ik bij Volvo.

Dat relais gaat niet snel stuk, wel vaak de stekker en de kabels vlakbij. Heb je snel gecontroleerd.


Gr ;)

ok, het brandstofsysteem relais dan, kabels ga ik ff controleren.
Ik lees ook andere topics waarin staat: hoofdrelais, wat bedoeld men hier eigenlijk mee?

Is ergens iets te vinden over de bekabeling etc?
Ik wil gewoon wat dingen gaan doormeten etc, dus moet weten welke spanning waarop moet staan, en welke onderdelen een bepaalde weerstand moeten hebben.

Moraal van het verhaal is dus, geen vonk.

Iemand een stappenplan oid?


Ludo

Citaat van: picht op 11-01-2009 22:36:41
Ik lees ook andere topics waarin staat: hoofdrelais, wat bedoeld men hier eigenlijk mee?

dat is dezelfde als Thuur bedoeld.
de hoofdrelais van het brandstofsysteem.


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16744.0.html

picht

Maar even weer een update.
Begin van de week was het warmer, geen problemen, starten en lopen.
Nu wanneer de temp meter zo;n 0 รก 1 graag aangeeft is het weer bal.

Wat doet het management met de tempratuur sensor? gebruikt de ecu een temp sensor? zoja welke?
Mijn watertemp meter staat altijd netjes in het midden en heb hier nog nooit raar gedrag op gezien.

Draden bij het relais (radiateur) heb ik gecontroleerd, geen rare dingen gezien., stekker is ook normaal.

Iemand nog een idee toevallig?

mevita

#23
Bobine kabels nakijken en eventueel dunne kabel van accu naar ecu nakijken en kijk ook even je accu na bij koud weer heeft je accu mindere capaciteit

gr mevita