Hoi, dit ben ik.

Gestart door Renault_Volvo, 09-12-2008 15:13:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renault_Volvo

Hoi,

ik ben Aldrik en ben 19 jaar. Ik heb mijn rijbewijs in Febr. 2008 gehaald, heb hem nu dus dik driekwartjaar. Ik heb nog geen eigen auto, maar ben wel helemaal 850-minded. Mijn hart gaat echter ook een klein stukje open voor Renault. Waarschijnlijk heb ik het Volvo-virus van me pa (gesch. 740, 850 en nu V70 D5) en het hoodstuk Renault van me opa. Ik rij regelmatig in me pa zijn V70, wat me goed bevalt. Ik zit er aan te denken om een eigen auto te kopen. Ik kan alleen niet kiezen: óf een Clio Williams (rap bommetje en goedkoop, maar wel erg klein) óf een 850 T5 (groot én snel, maar wel fors duurder in onderhoud dan een Clio Williams). Wat denken jullie? Zou het verstandig zijn voor een jongeman van 19, met amper een inkomen om een 850 te kopen? Of zal ik toch voor een Clio'tje gaan?

Grts.

MJH

#1
Doe de Clio maar, zo'n 850 is zwaaaar overgewaardeerd...  ;D


Welkom, btw
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Turbobiker

Welkom Aldrik.

Verstandig is te beginnen met 'mijn' te schrijven ipv 'me'.

En vergis je niet in het onderhoud van een Clio Williams. Die bakken zijn volledig afgeragd en vallen van ellende uit elkaar. Daar moet veel geld bij voordat je hem in orde hebt...

Aan een goede T-5 ben je eenmalig veel kwijt (aankoopprijs en dan meestal nog 1000 euro om de boel een beetje op orde te krijgen) maar daarna valt het wel mee.

Ga je tunen, dan lopen de kosten snel op, maar je krijgt er wel heel wat voor terug.


Succes met beslissen.
De Tussenpaus

FGG

Noord-Holland, neem ik aan?

De Renault is goedkoper in gebruik omdat je steeds op de fiets moet, dus persoonlijk zou ik voor de 850 T-5 gaan. ;D


Je moet je alleen wel beseffen wat er qua kosten op je afkomt. Ik zie dat je 19 bent en een dergelijke leeftijd resulteert veelal niet in een stabiel en hoog inkomen. Maar dat zijn dus aannames. Als je denkt de kosten van een auto, ongeacht welke, te kunnen dragen dan zou ik voor de 850 gaan. Misschien wat minder snelheidsbeleving maar de 850 is in zowel topsnelheid als acceleratie sneller dan de Clio. Dan komt er nog een stuk comfort, veiligheid en betrouwbaarheid bij kijken en dan is de keus snel gemaakt.


Hoe dan ook:

Welkom op 't Forum, Aldrik.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

LPGLE

Welkom op het forum  Renault-Volvo,

Tja er is ook een gulden middenweg hoor ...

Bijv een renault Safrane met een geweldige 5 cilinder uit "onze" 850's  ;)

Maar persoonlijk zou ik eerst voor een ongeblazen 850 ipv een Clio , zeer betrouwbaar en betaalbaar in aanschaf.


Claudia

Citaat van: LPGLE op 09-12-2008 15:56:13


Maar persoonlijk zou ik eerst voor een ongeblazen 850 ipv een Clio , zeer betrouwbaar en betaalbaar in aanschaf.



In aanschaf wel....maar onderhoud?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Walter

Ik zou inderdaad gaan voor een niet-turbo, dan heb je m.i. een lager risico op problemen. Een Williams is standaard afgeragt en naar mijn idee kwalitatief niet eens een fractie van de 850.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

Citaat van: Claudia op 09-12-2008 15:59:04
In aanschaf wel....maar onderhoud?

In vergelijk met een Clio?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

MJH

Een auto kost per definitie geld. Als je een laag inkomen hebt is het verstandiger om de combinatie van betrouwbaar, betaalbaar en weinig onderhoud te zoeken, in plaats van uit te gaan van een bepaald merk/type.

Ik heb hiervoor zonder noemenswaardige kosten 6 jaar lang in een Astra gereden.

Maar ja, da's alleen maar praktisch. En een auto is voor veel mensen toch meer dan een vervoermiddel van A naar B, al is dat een populaire uitspraak.
Verder ben ik het wel met Claudia eens. Verkijk je niet op de kosten van onderhoud.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Claudia

Citaat van: VolvoMafia op 09-12-2008 16:01:19
Citaat van: Claudia op 09-12-2008 15:59:04
In aanschaf wel....maar onderhoud?

In vergelijk met een Clio?

Heb geen verstand van auto's...laat staan Clio's......maar misschien is een ander merk, VW bijvoorbeeld, voor een 19-jarige met weinig geld een verstandigere optie?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Rogers XC 70 2000

Hey Aldrik...
Goh... wat een keuze!?

Een Clio Williams is natuurlijk wel een erg leuk autootje; vrij zeldzaam, mooi en behoorlijk snel. Leuk speelgoed voor een jong iemand.
Ik heb voor de gein eens gekeken naar aanschafprijzen... ik vind ze behoorlijk duur (ca. € 5000 - € 6000).
Voor dat geld heb je dan ook al een heel serieuze 850. Ook snel, erg comfortabel, lekker geluid, tegelijkertijd ook wat "beschaafder" dan een Williams.

Qua onderhoudskosten denk ik niet dat het heel veel verschil maakt. Onderhoud is nu eenmaal vrij duur, tenzij je veel zelf kunt.
Er zullen wel (grote) verschillen in brandstofgebruik en wegenbelasting zijn.

Als je een mooie 850 op lpg neemt (volvo's zijn bewezen betrouwbaar op lpg), dan denk ik dat je de beste keuze van de twee maakt.






darius

ja ik denk ook dat een goede 850 in aanschaf veel goedkoper is dan een williams (zijn er niet zo veel van gemaakt). En je kunt als je negentien bent toch een auto van 1250 euro kopen en er jaren plezier van hebben zonder dat je leegloopt op het onderhoud.(ik heb ook een 740 gehad toen ik jong was en die heb ik helemaal opgereden) Bij de wiliams ga je in ieder geval zeker weten dat ie afgeragd is of heel duur.
No show, only go.

Jans Duiven

Een Renault Clio RSi zou je ook kunnen aanschaffen. Relatief snel licht autootje. Maar koop er dan één bij een garage mét BOVAG  of een vergelijkbare garantie.

Hans (Ik heb zo'n RSi gehad en als ik bij het blok moest zijn had ik achteraf altijd m'n handen kapot. Waarschijnlijk is dat ding ontwikkeld en gebouwd door Pigmeeën)

LPGLE

vraag me trouwens ook af of je als 19-jarige wel een williams kan verzekeren...???
Citaat van: Claudia op 09-12-2008 15:59:04
Citaat van: LPGLE op 09-12-2008 15:56:13


Maar persoonlijk zou ik eerst voor een ongeblazen 850 ipv een Clio , zeer betrouwbaar en betaalbaar in aanschaf.


In aanschaf wel....maar onderhoud?
ik denk een normale clio idd goedkoper in onderhoud , maar een williams zal duurder zijn, mede omdat je rijstijl anders zal zijn.
neem bijv. de remschijven die zijn bij een williams 2x zo duur als een normale clio.

Een goede 850 met onderhoudshistorie staan er mijns inzien genoeg te koop . Je weet wat je dan koopt, dat is met een williams maar afwachten...

Snellebaksteen

Ik denk dat je je flink vergist in de kosten van een auto. Een Clio Williams is zeker geen goedkoop autootje. Een gewone Clio wel. Een 850 is niet bijzonder duur in onderhoud, zeker niet als je zelf iets kunt, maar van het geld dat je aan het onderhoud van een 850 uitgeeft kun je wel 3 clio's onderhouden denk ik.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.