Koelvloeistoflampje even aan bij het starten

Gestart door Misha, 11-12-2008 00:44:16

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: thuur op 12-12-2008 13:05:51
Citaat van: Ludo op 12-12-2008 08:26:34
Citaat van: razorx op 11-12-2008 23:44:42
Wat Marco bedoelt, to be sure, in het kader van het flottertje: Blijft ie zo nu en dan hangen?
Goed te checken met accellereren en remmen, bij een wat lager niveau.

dus de énige oplossing het reservoirtje vervangen als het vlottertje blijft hangen?.

Welnee, reservoir uitbouwen, in de Dasty laten weken, goed rammelen, ruim naspoelen en dan nog eens met remmenreiniger nabehandelen.

Als je dol bent op stickers zou ik dan wel vast een nieuwe sticker bestellen.

Gr 8)

oke.
de sensor (vlotter) is ook apart te krijgen.  ;D

Skelter

Ook mijn lampje van de koelvloeistof gaat elke keer branden. Bij controle van het peil blijkt het slangetje te lekken bij de aanlsuiting op het blok. Schroefje van het ringetje extra aangedraaid, hopelijk helpt dat.

Nu moet ik bijvullen, maakt het uit welk merk je er in giet? Is huismerk hlfrds wat, of doe ik mijn 855 dan echt iets aan?

groet

Skelter

thuur

Citaat van: Ludo op 12-12-2008 15:24:38
oke.
de sensor (vlotter) is ook apart te krijgen.  ;D

De sensor wel, de vlotter niet. Mocht je hem toch los in je handen hebben wens ik je veel succes om deze in de juiste kamer te krijgen ;D

Citaat van: Skelter op 12-12-2008 15:33:10
Ook mijn lampje van de koelvloeistof gaat elke keer branden. Bij controle van het peil blijkt het slangetje te lekken bij de aanlsuiting op het blok. Schroefje van het ringetje extra aangedraaid, hopelijk helpt dat.

Nu moet ik bijvullen, maakt het uit welk merk je er in giet? Is huismerk hlfrds wat, of doe ik mijn 855 dan echt iets aan?

Bij twijfel gedestilleerd water erin gooien. Dit gaat wel ten koste van de vorstvastheid, maar dat is beter dan willekeurige soorten koelvloeistof door elkaar gooien. Er zijn nog zat soorten in de handel die ofwel beter niet in aluminium blokken gebruikt kunnen worden, ofwel die zich niet laten mengen met andere soorten. Als je echt heel veel moet bijvullen dan raad ik je aan het water helemaal te verversen. Dan weet je tenminste wat je erin hebt zitten. Is sowieso 'good practice' om dat iedere 2 jaar te doen.

Gr ;)

Skelter

Marc O.

Citaat van: Skelter op 12-12-2008 15:33:10

Hhmmm....heb toevallig gisteren Halfords huismerk (de groene variant) gekocht en wilde morgen de koelvloeistof verversen, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit nu wel of niet een goede keuze is geweest.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

't is in ieder geval een goedkope keuze geweest ;D  is ook iets voor te zeggen, maar volgens mij maakt dat allemaal niet zo bar veel uit hoor.  De meeste koelmiddelen kunnen het alu van onze blokkies wel handelen. Compleet vervangen is dan wel de beste oplossing in ieder geval, ik ben zelf ook niet zo voorstander om van alles door elkaar te kiepen qua koelmiddelen.

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 12-12-2008 18:43:43
't is in ieder geval een goedkope keuze geweest ;D  is ook iets voor te zeggen, maar volgens mij maakt dat allemaal niet zo bar veel uit hoor.  De meeste koelmiddelen kunnen het alu van onze blokkies wel handelen.

Volgens mij zijn 9 van de 10 motoren tegenwoordig grotendeels opgetrokken uit lichtmetaal. Zou het inderdaad vreemd vinden als dat problemen zou veroorzaken. Maar goed, voor de zekerheid toch de vraag gesteld.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vertigo

Citaat van: Misha op 12-12-2008 13:58:59
Nou, heb het eigenlijk toch maar anders gedaan;

Systeem laten afpersen bij de dealer. Half litertje KVS erbij, half litertje motorolie erbij.
Geen lekkages.

In het koelvloeistofreservoir? :eusa_doh: :eusa_wall:

Misha

Citaat van: Vertigo op 12-12-2008 18:48:48

Systeem laten afpersen bij de dealer. Half litertje KVS erbij, half litertje motorolie erbij.
Geen lekkages.

;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vertigo

Citaat van: Misha op 12-12-2008 18:53:45
Citaat van: Vertigo op 12-12-2008 18:48:48

Geen lekkages.

http://www.threadbombing.com/data/media/15/funnyandyou.jpg

;D

;D