Reanimatie van een Roffel

Gestart door Freakybaby, 13-12-2008 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: Domaso op 19-09-2009 16:04:55
Citaat van: Freakybaby op 19-09-2009 15:06:43
Vanmorgen weer veel te vroeg de wekker, Wibo begint graag erg vroeg..

De draagarmbussen zijn vervangen door powerflex exemplaren, er bleek ook een fuseekogel rot, dus die komt volgende week.

Verder de gasklep en stationair regelaar gereinigd, TPS vervangen, boel met verse pakkingen teruggemonteerd. Er zit nog ergens een fluitje, wat duid op een kleine vacuüm lekkage, nog geen lekkage kunnen vinden, zal ook volgend weekend of vd week eens 's avonds worden.

Wibo bedankt!

Valt wel mee toch.  :eusa_whistle:

NOT; Wibo was vanmorgen om 6:00 uur al aan het werk:

Citaat van: wepster op 19-09-2009 06:12:12
een leuke rit in de acht baan  :eusa_whistle:

http://www.themeparkreview.com/coastertube/play.php?vid=baco_boobs_t0y2

ja, 12 minuten later ging mijn wekker.. Vond dat toch wel erg vroeg voor een zaterdag.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Domaso

M'n dochter vond het om 20 voor 8 vanmorgen nog "midden in de nacht" .

Vond ik eigenlijk ook wel.   ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Freakybaby

Citaat van: Domaso op 19-09-2009 16:29:44
M'n dochter vond het om 20 voor 8 vanmorgen nog "midden in de nacht" .

Vond ik eigenlijk ook wel.   ;)

Toen stapte ik in de auto..

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

haasje

Citaat van: Freakybaby op 19-09-2009 16:08:41
Citaat van: Domaso op 19-09-2009 16:04:55
Citaat van: Freakybaby op 19-09-2009 15:06:43
Vanmorgen weer veel te vroeg de wekker, Wibo begint graag erg vroeg..

De draagarmbussen zijn vervangen door powerflex exemplaren, er bleek ook een fuseekogel rot, dus die komt volgende week.

Verder de gasklep en stationair regelaar gereinigd, TPS vervangen, boel met verse pakkingen teruggemonteerd. Er zit nog ergens een fluitje, wat duid op een kleine vacuüm lekkage, nog geen lekkage kunnen vinden, zal ook volgend weekend of vd week eens 's avonds worden.

Wibo bedankt!

Valt wel mee toch.  :eusa_whistle:

NOT; Wibo was vanmorgen om 6:00 uur al aan het werk:

Citaat van: wepster op 19-09-2009 06:12:12
een leuke rit in de acht baan  :eusa_whistle:

http://www.themeparkreview.com/coastertube/play.php?vid=baco_boobs_t0y2

ja, 12 minuten later ging mijn wekker.. Vond dat toch wel erg vroeg voor een zaterdag.

Toen ging ik zo ongeveer naar bed toe  :eusa_silenced:

Freakybaby

Hier ook maar weer eens wat schrijven..

Op zich loopt de GLT prima, alleen een beetje dorstig. Maakt niet uit hoe ik rij (120 op de cc/stadsverkeer/planken/ringen) maar het verbruik is 1 op 5. km stand is iets over de 530k op dit moment. Fototje van vanmorgen..

Gisteren nog even de dop van het koelvloeistof reservoir vervangen voor een groen exemplaar, en het pompje van de ruitensproeier alweer vervangen. Echt verder (buiten) sleutelen is niet erg verstandig vanwege mijn gesnotter op dit moment..

TODO lijstje:

• Sensor koelvloeistofnivo, al aanwezig
  • Nakijken traject multi riem, er piept ergens een rol/lager
  • Verbruik gezeik bekijken, te beginnen met de decelleratie schakelaar vd gasinstallatie
  • Winterb(r)andjes monteren, liggen in de tuin
  • Accu nakijken
  • Tankvlottersignaal lpg nakijken
  • Eeeh, rijden?  ;D

Eerst maar eens van dat snotteren af komen, dan kijk ik wel weer verder.

Vulk

Moet jij niet studeren? Het lijkt me normaal trouwens dat dingen op leeftijd meer beginnen te zuipen. :)

Hoe is je lamda sonde er aan toe? Geen foutcodes? Toen de stekker van mijn sonde los zat ging het verbruik ook hard omhoog.

Freakybaby

Waarvoor zou ik moeten studeren..Dat tentamen was gisteren ;)

Ik vind het niet normaal dat ie ineens meer verbruikt, vandaar even zoeken, En die schakelaar daarvan weet ik zeker dat ie kapot is. Ik zal straks nog eens kijken naar de foutcodes, laatste keer had ik er geen.

)()()sT

Ben je nou nóg niet klaar?  :evil:

:eusa_dance:

Freakybaby

Hangt van de uitslag af he...

razorx

Mooie kilometerstand hoor  :eusa_clap:

Omdat je verbruik vrij konstant hoog is zou ik als eerste aan de LMM denken. Zo wordt je motorbelasting immers gemeten, misschien een leen exemplaar proberen.

Hoe kleuren je bougie's?

Ik neem aan dat je ontsteking mooi op orde hebt.
Lambda sonde kan ook voor een hoog verbruik zorgen.

Gr.
Yits.

Freakybaby

De LMM is redelijk vers, maar historie onbekend. Daar was de prijs ook naar toen ik hem kocht.

Hoe de bougies kleuren durf ik je niet te zeggen, maar de vorige kwamen na 30 000 km netjes grijs/zwart eruit. De huidige zitten er +- 2000 km in. Ik verwacht hier dus geen rare dingen.

Inspuiten vd lapzwans met WD40 leverde kort een duidelijk verschil in rijgedrag, die is dus wel een beetje verdacht volgens mij.

De decelleratieschakelaar vd lpg installatie (vialle AMS, schakelaar bij de radiateur) ligt in 2 stukken, dus die is zeker stuk.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Freakybaby

razorx

Citaat van: Freakybaby op 11-11-2009 22:12:49
Citaat van: Marc O. op 11-11-2009 22:12:03
Citaat van: Freakybaby op 11-11-2009 22:09:35
Inspuiten vd lapzwans

:eusa_think: ;D

Yits begrijpt dat wel ;)
;D
Ja, proest.

Grijs/zwart duidt op en te rijk mengsel.
Ik weet niet meer de precieze details, maar het staat me bij dat Misha iets vergelijkbaars had.

Lambda sonde is nu verdachte nummer één.
Het gemene is dat al je sensors OK moeten zijn voordat alles in orde is.
Kostenpost. Zucht.
Een lambdasonde beging haar eerste verslechtering bij 150dkm.
Van de LMM weet ik het niet, maar dit gaat heel gemeen ook langzaam aan.

Het zijn wel twee componenten, die zichzelf bij vervanging terugbetalen in je verbruik.

Freakybaby

Die lambdasonde zit er al minstens 150k in, zou me niet verbazen als het richting de 300k zou zijn.