Reanimatie van een Roffel

Gestart door Freakybaby, 13-12-2008 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Het gemene is dat ze langzaamaan slechter worden. Dat begint heel voorzichtig bij 150dkm.

elmarconi

Citaat van: razorx op 12-11-2009 01:22:08
Een lambdasonde beging haar eerste verslechtering bij 150dkm.

Heb jij ook een verse lambdasonde gemonteerd in je LPi stoker?

--edit-- B vergeten...
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 12-11-2009 20:13:41
Citaat van: razorx op 12-11-2009 01:22:08
Een lambdasonde beging haar eerste verslechtering bij 150dkm.

Heb jij ook een verse lamdasonde gemonteerd in je LPi stoker?
Ja, niet lang na de aanschaf, daarna kwam de LPi er in.

Freakybaby

Citaat van: Freakybaby op 10-11-2009 22:40:26
Hier ook maar weer eens wat schrijven..

Op zich loopt de GLT prima, alleen een beetje dorstig. Maakt niet uit hoe ik rij (120 op de cc/stadsverkeer/planken/ringen) maar het verbruik is 1 op 5. km stand is iets over de 530k op dit moment. Fototje van vanmorgen..
http://img.photobucket.com/albums/v513/freaky626/Afb0149.jpg

Gisteren nog even de dop van het koelvloeistof reservoir vervangen voor een groen exemplaar, en het pompje van de ruitensproeier alweer vervangen. Echt verder (buiten) sleutelen is niet erg verstandig vanwege mijn gesnotter op dit moment..

TODO lijstje:

• Sensor koelvloeistofnivo, al aanwezig
Fijn, bleek de verkeerde.. Blijkbaar zit daar verschil in.
  • Nakijken traject multi riem, er piept ergens een rol/lager
Piept nog vrolijk, afhankelijk van het weer.. Komt dit voorjaar wel
  • Verbruik gezeik bekijken, te beginnen met de decelleratie schakelaar vd gasinstallatie
Ik durf het haast niet te zeggen, maar nog altijd zo  :-[
  • Winterb(r)andjes monteren, liggen in de tuin
Rijdt prima, weer een comfortmobiel zo. Nog wel even weer nieuwe bestellen voor de vooras. Dan kan ik de 2e helft vd winter ook door.
  • Accu nakijken
Vooralsnog is ie nog prima.
  • Tankvlottersignaal lpg nakijken
Reset van de AMS computer lijkt wonderen gedaan te hebben
  • Eeeh, rijden?  ;D
Lukt goed, maar wat te weinig.. Ben benieuwd de komende periode.
[/list]

Eerst maar eens van dat snotteren af komen, dan kijk ik wel weer verder. Gelukt... Nu alleen die kater van vannacht nog.

Om maar weer eens wat te gaan doen in het nieuwe jaar.. Wat leuke goodies besteld/gereserveerd.. Daarover komen vanzelf wel foto's en verslagje van inbouwen.

Gisteren nieuwe remblokken voor geplaatst, kreeg na het heel regelmatig gebruiken van ABS bijgeluiden bij extreem remmen (160+ en dan 100 km/h of meer omlaag) dus het was weer tijd. Na +- 40.000 km en de nodige rondjes ring absoluut niet schokkend. Op de blokken zat nog 2-3 mm voering, nu weer gewoon ongeveer een cm.  Daarna wilde ik ook de sensor in het koelvloeistofexpansievat (hoevaak woordwaarde?) verwisselen door een exemplaar wat al 2 maanden in de kofferbak lag, maar de stekker blijkt dus anders.

Op de kerstboommeeting heb ik Haasje kort gesproken, die is bezig met wat dingen rondom die stationair schakelaar van het lpg systeem, het wordt die optie of langs LPG technieken voor een nieuwe.

Er ligt een lapzwans in de kofferbak te wachten op montage. Dit is wel een onbekende, kan ik hier nog iets voorwerk doen zoals in WD40 laten badderen voor montage?

Heeft iemand een leen/ruil LMM voor een '92 GLT 2.5 20v liggen waarmee ik zou kunnen testen?

Ik moet nog wat afstellen/schoonmaken aan de gasklep, want dat ding begint alweer te etteren, en daarna beloof ik plechtig dat ik het plastic kapje dit keer echt ga terugplaatsen  :eusa_shifty:

Verder morgen mijn nieuwe pjoeter en burostoel plaatsen, en opruimen, en dan ligt er een heel vers leuk jaar aan werk voor de deur  :eusa_dance: Het wordt een heel mooi jaar, dat 2010!

Nog maar wat fototjes, ook leuk

Hij wordt nog altijd gebruikt waarvoor ie bedoelt is..

Owja, en vergeet met dit weer niet regelmatig je antenne schoon te maken, die van mij heeft weer regelmatig problemen gehad (21-12 en vandaag) met volledig inschuiven.

Groeten van Freek!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Owja, nog een aanvulling..

De mistlampen voor werken niet meer.. Was ineens zo dat ze pas na een paar seconden aan gingen.. En met de sneeuw bleek dat ze helemaal niet meer aan gingen (lekker, juist dan zijn ze heel prettig).

Op de kerstboommeeting van Dirk342 een Hella relais mee gekregen wat zou moeten passen.. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog niks los geschroefd of geprobeerd heb, maar zo vanaf de foto's lijkt het absoluut niet te gaan passen.

Relais van Dirk is een Hella met volvo nr 91.281.64

Relais wat er in zit (of misschien eruit gevallen is) is het volgende:

Het gaat dus om het gele "F" relais.

Als ik kijk naar het relais wat Dirk mij meegegeven heeft dan is er een mogelijkheid dat dat gaat passen (linksboven, gele/beige plek) en dan slaat ie de verbrande massa poot over. Als ie past.

Maar eens een mogelijkheid zoeken om te checken of dat past, maar dat is gezien het weer wel een overdekte/verwarmde mogelijkheid.

Groeten van Freek

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Als eerste een gelukkig nieuwjaar Freek.

Voor de labzwanszonde heb ik nog wel een tipje:
Uiteraard voorweken in de WD40 zoals je al zei. Eventueel iedere dag een beetje bijspuiten.

Daarnaast laat de sonde zich bij een niet turbo veel makkelijker van de bovenkant verwijderen.
Je kan je sleutel dan verlengen met b.v. de zwengel van je garagekrik.

Van onderaf kan je zonder brug in veel gevallen niet genoeg moment maken.

Ben overigens benieuwd wat het met je verbruik doet.

Groeten,
Yits.

haasje

Volgens mij is dat gele relais niet van de mistlampen, maar van de defecte lamp detectie. Mocht je zo'n geel relais nodig hebben, ik heb er hier nog wel 1 liggen.

Freakybaby

Citaat van: razorx op 01-01-2010 16:34:11
Als eerste een gelukkig nieuwjaar Freek.

Voor de labzwanszonde heb ik nog wel een tipje:
Uiteraard voorweken in de WD40 zoals je al zei. Eventueel iedere dag een beetje bijspuiten.

Daarnaast laat de sonde zich bij een niet turbo veel makkelijker van de bovenkant verwijderen.
Je kan je sleutel dan verlengen met b.v. de zwengel van je garagekrik.

Van onderaf kan je zonder brug in veel gevallen niet genoeg moment maken.

Ben overigens benieuwd wat het met je verbruik doet.

Groeten,
Yits.

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar Yits!

En ook ik ben benieuwd wat dat gaat doen met het verbruik. Weer gewoon 1 op 7 zou ik wel erg prettig vinden ;)

Freakybaby

Citaat van: haasje op 01-01-2010 19:47:52
Volgens mij is dat gele relais niet van de mistlampen, maar van de defecte lamp detectie. Mocht je zo'n geel relais nodig hebben, ik heb er hier nog wel 1 liggen.

Ik meende toch dat dat het relais vd mistlampen was.. Kan me natuurlijk vergissen.

haasje

Citaat van: Freakybaby op 01-01-2010 21:56:16

Ik meende toch dat dat het relais vd mistlampen was.. Kan me natuurlijk vergissen.
Ik heb even in vadis gekeken:

3545704 lampfoutwaarschuwer

Freakybaby

Citaat van: haasje op 01-01-2010 22:31:53

Is dat dat gele F relais?

Zit het mistlamp gebeuren dan in het witte relais naast mijn zekeringen (201?) of in een ander relais?

Gr F

haasje

Er moet ergens nog een relais zitten voor je mistlampen, maar ik weet niet waar, misschien dat iemand het weet waar bij de allereerste types het mistlamprelais zit.

mevita

Citaat van: haasje op 01-01-2010 22:31:53

Een vraagje als ik dit relais ertussenuit haal zodat m,n waarschuwingslampje op het dashbord uit blijftkan dat of werkt m,n verlichting dan niet meer,
gr mevita

haasje

Ik denk dat je verlichting dan helemaal niet meer werkt.

Freakybaby

Citaat van: haasje op 01-01-2010 23:12:14
Er moet ergens nog een relais zitten voor je mistlampen, maar ik weet niet waar, misschien dat iemand het weet waar bij de allereerste types het mistlamprelais zit.

Iemand al een idee waar ie zou kunnen zitten?

Misschien een stom idee hoor, maar hij zit niet bij het A/E relais ingebakken?