Reanimatie van een Roffel

Gestart door Freakybaby, 13-12-2008 16:27:46

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Kun je je relais niet vinden door de kabels te volgens vanaf de schakelaar of vanaf de lampen?

Vulk

En nu terug km's maken Freek. :) Handig hé zo'n Thuur.

Ik heb al vaak ernaar gezocht in de bouwmarkt, maar ik vind maar geen om in m'n gereedschapskoffer te steken.

razorx

Knap gedaan hoor.
Auto elektra is al geen feest, laat staan als er mee gerommeld is.  :eusa_clap:

Freakybaby

Citaat van: haasje op 22-01-2010 19:33:02
Kun je je relais niet vinden door de kabels te volgens vanaf de schakelaar of vanaf de lampen?

Vast wel, maar dat is niet meer voor vandaag.

Citaat van: Vulk op 22-01-2010 20:04:41
En nu terug km's maken Freek. :) Handig hé zo'n Thuur.

Ik heb al vaak ernaar gezocht in de bouwmarkt, maar ik vind maar geen om in m'n gereedschapskoffer te steken.

Zeker handig, en tijd voor weer wat fatsoenlijke km's wordt het ook wel ja..

Citaat van: razorx op 22-01-2010 20:21:37
Knap gedaan hoor.
Auto elektra is al geen feest, laat staan als er mee gerommeld is.  :eusa_clap:

Alle eer voor de elektra naar Thuur, zonder hem was er weer een periode zonder APK aangebroken.

Nu hopen dat het CO OK is bij de volgende meting.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

arjenT5R

:eusa_clap: suc6 bij de keuring  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Freakybaby

Citaat van: arjenT5R op 22-01-2010 21:44:41
:eusa_clap: suc6 bij de keuring  :)

Hoop het maandag te redden, anders di morgen even doen.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Citaat van: haasje op 22-01-2010 19:33:02

Was het maar zo makkelijk. Ze verdwijnen in de kabelboom achter het dashboard, maar zijn daarna haast niet terug te vinden. Ze lopen iig niet over de relaiskast, zoals je dat zou verwachten bij een 850 die mistlampen heeft als je hem koopt :eusa_think:

Freek had hier al een aardige theorie over: waarschijnlijk door een dealer ooit ingebouwd, met gebruik van originele schakelaar en lampen. De rest is naar eigen inzicht aangesloten, getuige de zelfgemaakte massaaansluiting op de accu. Het relais kan dus overal hangen, onder het dash, onder de bumper of bij de radiator waar ook nog kabels lopen..

Gr ;)

haasje

tja, succes dan maar met zoeken :D. Maar dat het niet zo makkelijk was verbaast me jou kennende niet, anders had je het wel gemaakt.

Freakybaby

Naja, dimlichten en grootlicht doet het weer, mistlampen nog niet. Wel spanning op de schakelaar, dan vrijdag maar eens de kabels gaan volgen.

Om mijn geduld nog even op de proef te stellen heeft het kreng vandaag besloten dat ie geen ruiten meer sproeit.. Morgen maar eens kijken of ik spanning op het pompje heb.

jan piet

Citaat van: Freakybaby op 24-01-2010 15:52:56
Naja, dimlichten en grootlicht doet het weer, mistlampen nog niet. Wel spanning op de schakelaar, dan vrijdag maar eens de kabels gaan volgen.

Om mijn geduld nog even op de proef te stellen heeft het kreng vandaag besloten dat ie geen ruiten meer sproeit.. Morgen maar eens kijken of ik spanning op het pompje heb.

Ff heel snel: bij mij was laatst het verdeelstukje bij de 2 sproeiers gebroken. leeftijd.... en plastic
gr, JP (donderdag in Breda, heb ik om 14.00 uur een afspraak dus 16.00 +/- gaat goed dan)

Freakybaby

Ik hoor het pompje al niet lopen, dus dat zal hem niet zijn... Wel bedankt voor de tip.

Freakybaby

Zo, APK is weer geregeld. Pompje besloot vanwege mijn humeur vanmorgen het maar gewoon te doen. Was een verstandige beslissing.

Na het warmrijden was CO 0.02 en bleef daar strak, dus de lambdasonde doet het prima. Afspraak gemaakt dat ik de mistlampen in geval van een steekproef eronderuit zou trekken, en klaar.

TODO lijstje:
- Nieuwe winterbanden voor                                      *Vanmiddag/morgenochtend
- Relais mistlampen                                                  *Vrijdag (?)
- Stuurkogels vervangen (ACpuntje)                            * Maart? Als het wat warmer is en Wibo tijd heeft.
- Inbouwen telefoonhouder                                        *Vrijdag
- Inbouwen GPS antenne                                           *Vrijdag

gaat dus best lekker zo.

Vulk

Hoeveel km doe je op dit moment per maand Freek? Wanneer denk je de 6 ton te halen? :)

thuur

Freakybaby

Citaat van: Vulk op 25-01-2010 18:10:34
Hoeveel km doe je op dit moment per maand Freek? Wanneer denk je de 6 ton te halen? :)

Schandalig weinig op het moment... Denk maar een 2-3000 km per maand met de volvo.