Auto snelwegsprintjes

Gestart door *JL*, 15-12-2008 18:30:22

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

Citaat van: twintigV op 15-06-2011 19:32:00
Wat jongelui in een C30, ik(855 2.0 T5) had na kilometers achter een trage voorligger even gas gegeven, zag dat ze volgden, hmmm. ben geen stoplichtsprinter maar zag ze vragend naast me komen staan, nou vooruit dan maar. Ik weet niet wat er onder hun motorkap zat maar de afloop laat zich raden....

Er zijn mensen die denken dat het tuberware van een evt. R disign de auto sneller maakt  :eusa_whistle: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

arjenT5R

Citaat van: V70 classic op 26-05-2011 13:02:48
Citaat van: volvotje850 op 26-05-2011 12:23:55
1 Ding heb ik wel geleerd.Onderschat nooit een andere auto.De techniek van tegenwoordig is zoveel beter als van onze auto's.Beter is misschien niet het juiste woord maar wel efficienter.

Dat klopt
zodra je ermee gaat spelen neemje een risico als de andere partij lichter is.
Dan moet je flink meer vermogen hebben om het weer terug dicht te rijden.
En eenmaal in de slipstream krijg je ze er slecht af bij normale snelheden.

dat zeggen jullie nou wel maar zolang ik een 2005 R AWD behoorlijk voor blijf
zal dat denk ik wel loslopen  ;)
Wel grappig dat je met je ouwe rommel en je mini turbootje flink uitloopt op dat nieuwe hok met mega turbo. :eusa_dance:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70 classic

Citaat van: arjenT5R op 16-06-2011 09:56:36
Citaat van: V70 classic op 26-05-2011 13:02:48
Citaat van: volvotje850 op 26-05-2011 12:23:55
1 Ding heb ik wel geleerd.Onderschat nooit een andere auto.De techniek van tegenwoordig is zoveel beter als van onze auto's.Beter is misschien niet het juiste woord maar wel efficienter.

Dat klopt
zodra je ermee gaat spelen neemje een risico als de andere partij lichter is.
Dan moet je flink meer vermogen hebben om het weer terug dicht te rijden.
En eenmaal in de slipstream krijg je ze er slecht af bij normale snelheden.

dat zeggen jullie nou wel maar zolang ik een 2005 R AWD behoorlijk voor blijf
zal dat denk ik wel loslopen  ;)
Wel grappig dat je met je ouwe rommel en je mini turbootje flink uitloopt op dat nieuwe hok met mega turbo. :eusa_dance:

:eusa_clap:  :eusa_clap:

V70 classic

Uurtje geleden.
A4 een duwende golf.
Zat al ff achter me op een 80 km weg.
Na het invoegen kwam ie vanuit de slipstream voorbij.
Ff een tikkie terug en gas erop.
Kwam nog ff naast me maar kon niet bijblijven.
Nadat ie definitief gelost en uit de spiegel was liet ik hem maar voorbij komen.
R32 op de klep en 2 pijpen in het center.
Kan haast niet zou ik zeggen, zal wel een neppert zijn.  
Driver not amused ik wel ;D

)()()sT

Nee hoor, die zijn niet zo retesnel :D

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Kingfisher

Wat jongelui in een C30, ik(855 2.0 T5) had na kilometers achter een trage voorligger even gas gegeven, zag dat ze volgden, hmmm. ben geen stoplichtsprinter maar zag ze vragend naast me komen staan, nou vooruit dan maar. Ik weet niet wat er onder hun motorkap zat maar de afloop laat zich raden....

Had laatst een ervaring met een C30 op de snelweg die niet bij te sloffen was. Bleek later een D5 te zijn..............  :eusa_wall:

V70 classic

Citaat van: Kingfisher op 09-07-2011 21:58:56

Had laatst een ervaring met een C30 op de snelweg die niet bij te sloffen was. Bleek later een D5 te zijn..............  :eusa_wall:

ghgh
Die blijven lang op je staart zitten die dieseltjes.
Laatst een BMW 1 serie met Diesel aggregaat.
Kreeg ik tot de 180 niet uit de slipstream.
Nu ik dat zo bekijk rijdt die dus een R32 snotje  :eusa_think: .

grts

grts Ronald.

peteRRR

Dat een standaard V70 R ook wel lekker door tuft,even naar een vriendelijke groet ergens gestopt en een babbeltje gemaakt

met de man,hij was geinteresseerd in de tuning enzo,hij had nog een 400+ bhp Focus en had voorheen Vw gereden en wou een

praktische gezinsauto vandaar de V70,en bij toeval was het een kennis van m,n maat. :D

Ging best lekker mee die auto met de sprint.

Groet.

MEN-O

Gister een DOP 855 t-5 estate van Hengelo zuid tot Enschede west. Hij haalde me met behoorlijk snelheidsverschil in, daarna even gekeken hoe de verhoudingen waren ; Ik liep bij 160+ op hem in, maar dat was het dan ook wel.

Snellebaksteen

Citaat van: peteRRR op 10-07-2011 19:18:40
Dat een standaard V70 R ook wel lekker door tuft,even naar een vriendelijke groet ergens gestopt en een babbeltje gemaakt

met de man,hij was geinteresseerd in de tuning enzo,hij had nog een 400+ bhp Focus en had voorheen Vw gereden en wou een

praktische gezinsauto vandaar de V70,en bij toeval was het een kennis van m,n maat. :D

Groet.

Wellicht is een cursus zinsbouw geen weggegooid geld...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

mitchelli

Mijn eerste sprintje met de witte was tegen mn broertje z`n 850 t5 van 94. Hij moest het vanaf de 3e versnelling duidelijk afleggen....Ook niet echt eerlijk omdat die van hem standaard is...maar hij begon   ;D
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

peteRRR

Citaat van: Snellebaksteen op 10-07-2011 20:57:26
Citaat van: peteRRR op 10-07-2011 19:18:40

Groet.

Wellicht is een cursus zinsbouw geen weggegooid geld...

Ja,dat vergeet ik nog wel eens,ik leef ook voornamelijk in m,n eigen hoofd. ;D

Groet.

old but fast

ff topic fris houden

porsche cayenne [ non turbo ]
2 x cooper s

standaard t5

RampantBUnny

eerder vanavond tegen een 940 van het volvo-forum op de a1..eerst rustig in de 5 ging ie best leuk mee..iets later toch maar teruggeschakeld na een beetje kat en muis ..toen was het wel duidelijk :)

is toch eigenlijk wel veel leuker dan anonieme golf en audi  salesmen verslaan  ;D