"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Daar heb ik het niet over. ;)
Ik heb het niet over bars maar letterlijk het turbogat en de alertheid bij het opspinnen.

arjenT5R

Citaat van: razorx op 01-04-2018 22:53:05
Daar heb ik het niet over. ;)
Ik heb het niet over bars maar letterlijk het turbogat en de alertheid bij het opspinnen.

Ik snap maar ook daar geen verandering
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

eventjes

Wat Razorx bedoelt om het turbogat te verkleinen, zeker bij de wat grotere turbo's zoals 19T en groter, is om deze heel rustig bij 1250-1500 rpm al wat mee te laten draaien (rustig aan en zelf proefondervindelijk even kijken) , als je dan vermogen vraagt is het turbogat praktisch afwezig en de turbo spoelt meteen goed op.  Bij lage toerentallen uiteraard een voorzichtig zijn, maar vele zijn je hierin al voorgegaan....  Ook met andere merken als Volvo

KIM

Ik vraag me af of je daar daadwerkelijk wat aan kunt doen; dat wordt immers bepaald door je turbinewiel en je inlaattraject.
Dat is ook de reden dat autofabrikanten kiezen voor verschillende set-Ups. Bij Mazda gaan ze nu een dubbele turbo gebruiken waarvan er 1 een grote is en 1 een VGT (bij diesel)
Overigens draait je turbo al bij stationair....

arjenT5R

Citaat van: eventjes op 02-04-2018 08:32:07
Wat Razorx bedoelt om het turbogat te verkleinen, zeker bij de wat grotere turbo's zoals 19T en groter, is om deze heel rustig bij 1250-1500 rpm al wat mee te laten draaien (rustig aan en zelf proefondervindelijk even kijken) , als je dan vermogen vraagt is het turbogat praktisch afwezig en de turbo spoelt meteen goed op.  Bij lage toerentallen uiteraard een voorzichtig zijn, maar vele zijn je hierin al voorgegaan....  Ook met andere merken als Volvo

Een 19T is geen grote turbo ;D

Piet

Maarten-t5

Als er geen druk is kan de ecu je wastegate ook niet open duwen. Dan draait de turbo gewoon vrij met een wastegate die dicht getrokken word door de veer in de wastegate actuator. Dus als je vacuum ziet in je inlaat, dan is er weinig wat je daaraan kunt doen tot de turbo opspoelt. Daarna kun je pas beginnen met hem inhouden (feitelijk het enige wat je kunt doen met deze manier van regelen). Als hij meer spoolt door hem mee te laten draaien hield je hem daarvoor dus tegen (dmv een lagere req load dan hij kan maken) en liet je hem niet zsm spoolen. Dan hangt ie een beetje rond de 0 bar. Probeer maar s je req load overal op 5 te zetten oid. Wat extra vervroegen of meer benzine inspuiten bij tip in kan het spoolproces wat versnellen, maar dat gebeurt std al redelijk.

arjenT5R

De S90 nog wat aandacht gegeven dinsdag avond, nieuwe brandstofdruk regelaar. Ding start nu weer goed en geen gehunt meer in de stationair loop :D
Er kan letterlijk een flesje bier op de kop staan als ie stationair loopt ;D

Nieuwe LPI computers geïnstalleerd en hij doet t ook weer op LPG zoals ie hoort te doen :D

Olie gewisseld en filter, filter open gesneden zaten echt de brokken in... En de olie die er af kwam meurde gewoon naar pure benzine. Het was ook erg dun.
Nu weer sloot nieuwe olie er in en scheutje atf er bij om verder te reinigen.

Eh ja dus positieve berichten... Helaas zeikt de olie er nog ergens bij letterlijk uit ;D dus nog eens op zoek naar t lek.

Verder rijdt ie hemels en na de olie wissel loopt ie merkbaar beter :)

The Volvoboy

Mooi dat jij er eentje op LPi hebt... Ik dacht die van mij te kopen voor de plezierritjes, dus vond benzine wel prima.

2,5 maand en 5000km later.... :eusa_shifty:

Maar het rijdt wel echt fantastisch he, zo'n 960/S90. 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjenT5R

Citaat van: The Volvoboy op 05-04-2018 09:24:14
Mooi dat jij er eentje op LPi hebt... Ik dacht die van mij te kopen voor de plezierritjes, dus vond benzine wel prima.

2,5 maand en 5000km later.... :eusa_shifty:

Maar het rijdt wel echt fantastisch he, zo'n 960/S90. 8)

Als je wil kan je de oude computers overnemen ;D

Piet

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Piet

classicT5

Piet