"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Mooi die glanzend zwarte tegels onder de schouw!

hathü

Ziet er mooi uit, ist een neppert of komt er nog een gat voor de schoorsteen in.

Vulk

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Piere

Citaat van: Vulk op 26-09-2012 21:26:06
Je moet je leeggoed eens binnenbrengen. ;D

How how, daar staat nog een bak of 2 van mij tussen ;D
Maar omgekeerd heb ik er hier ook nog van Arjen staan :eusa_whistle:

Mooie schouw man, wat komt ervoor? Hout? Kolen? Mazout?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

arjenT5R

haha lege kratten gaan er pas uit als de housewarming gaat gebeuren is een aardig spaarcentje bij elkaar!

Rookkanaal zit er al, achterplaatje is hittebestendige vezelplaat alleen nog ff gaatje boren en houtkacheltje aansluiten. Heb een heel lief gietijzeren kacheltje met speksteen inleg :)

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Nou! Afgelopen vrijdag de Neppert maar weer eens opgehaald :)

Begin maar met het slechte nieuws...;
Auto is 9 maanden lang naar binnen en naar buiten gereden... iets met grens smering en mega rijk lopen tijdens de start.

Resultaat;
Olie stonk een uur in de wind naar benzine en zat een boel veel vuil in.... filter woog ook aanzienlijk meer! Blauwe pluimen uit de uitlaat noem maar op... Olie is gisteren gelijk vervangen.

Verders is hierdoor ook de turbo nog eens overleden... doet nog maar 0,6 bar en zit een boel speling op....
Ding is max 30.000km oud.. zucht

Goede nieuws;
Bakje schakelt mooier als ooit tevoren snel en soepeltjes. Software voor standalone computer heb ik er bij gekregen en uitleg gehad over hoe de computer in te kunnen regelen.

Heel erg mooi spul! Je kan in principe alles aan de bak regelen schakel momenten voor op en terug schakelen in welke versnellingen je lock up wilt, olie druk in de bak, instellingen voor temperatuur van de olie, Verschillende mappen etc etc etc....

Optie voor flippers is er nog steeds maar zitten er niet op vawege het stuur... hier verzin ik zelf nog wel wat voor.

Nouja volgend verlof maar ander turbootje dr op dan... en hopen dat het heel blijft!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Mooi dat de Neppert weer thuis is Arjen, maar wel köt met dit als resultaat natuurlijk.  Ik bedoel, mooi dat de bak zo schakelt maar buts dat je turbo is overleden.  Hoop niet dat je er nog verdere schade van ondervind.

Ewout Schalkwijk

Is die schade door hun ontstaan? Turbo daardoor overleden? Kun je geen garantie op die turbo krijgen dan? 35.000km is wel heel weinig.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 08-10-2012 08:37:41
hoor ik daar een dubbele turbo wissel ? ;D

Mark, kom op man. Ik heb de turbo van mijn 850 voor de deur verwisseld, zonder goed gereedschap. Ik snap niet dat je het zo lang volhoudt met die gare turbo  ;D

maruska

dat hangt meer samen met mijn keuze voor turbo(leverancier), en de keuzes daarna voor DP en software..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 08-10-2012 10:08:10
dat hangt meer samen met mijn keuze voor turbo(leverancier), en de keuzes daarna voor DP en software..

Oh. Ik dacht dat je inmiddels (alweer) een nieuwe turbo had liggen.
Dan heb ik niks gezegd  :eusa_shhh: ;D

Mocht je tzt hulp nodig hebben, ik sta voor je klaar  ;)

Taranis

Onze dierenvriend... opeens zat ie klem tussen het badkamermeubel en de plint ;D

Sbv