"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

beunmaat

Super tof en leerzaam project! Het was met die b30 al een toffe kar, maar nu met die t6 erin word het pas echt een feest.

Het erin hangen van het blok was even spannend, maar verrassend genoeg past het aardig!
Vandaag is Arjen bezig geweest met de motor steunen en ik heb mij bezig gehouden met de bak steun. Helaas geen foto's van vandaag.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

#4682


Had eea aan foto's gemaakt maar zijn allemaal nogal donker... Naja zal maar eea posten dan ;D

Vanavond de koelwater buis flink verbouwd want pastte van geen meter... Uitlaatspruitstuks moest er ook weer af anders kon ik er niet bij  ;D

Nu dus nachtje over met hydrostatische druk er op om te testen of ie echt dicht is...



Vanmiddag dus de motorsteunen op z'n plek en afgelast.
Van de originele S90 steunen is amper wat over helaas..
De 164 is toch echt wel een heul stuk smaller dan een 240 oid voor wat betreft de motor ruimte en dan zeker onderin...



Steun rechts



En steun links... Zoals ik zei amper wat van de S90 steunen over... En de ruimte volledig benut qua breedte...



Een van de weinige onderdelen die past zonder te moeten zagen en lassen! Het inlaatspruitstuk  ;D
Daar dus wat thinkerings aan het doen voor wat betreft de gasklep...




Voor de ongelovigen het bewijs  ;D

Morgen maar eens het gevecht aan met een dynamo ofzo...
Dat wordt ook nog wat ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jellejas

Met welke motor management ga je dan? Of wil je Piet een 6cyl m4.4 om laten bouwen voor een turbo? :P
BRAAAAAAAP STUTUTU

arjenT5R

Citaat van: jellejas op 29-10-2019 00:38:11
Met welke motor management ga je dan? Of wil je Piet een 6cyl m4.4 om laten bouwen voor een turbo? :P

Ja dat is al druk aan de gang ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

aloisdecroon

Aaron summer van volvospeed verkoop dat al een tijdje via vast tuning.
Heb het zelf al paar jaar geleden gekocht en werkt uitstekend.
(de extra weerstanden op de print solderen en dat deel van de 960 software in de bin erbij gebruiken)

Ben benieuwd hoe je de gasklep positioneert, dat moet ik zelf ook nog doen met de 5 cilinder versie in rwd.

Died850

Gaaf project. Heerlijk om al al dat backyard engineering te zien ;)!

razorx


Piet

Citaat van: aloisdecroon op 29-10-2019 10:43:49
Aaron summer van volvospeed verkoop dat al een tijdje via vast tuning.


Niet voor een zescilinder COP + turbo naar mijn weten.
Alleen vijfcilnder COP+turbo


arjenT5R

#4689


Dikke dakdragers, wat gepoetst en bc racing setje er onder :)

Rijdt wel erg fijn moet ik zeggen. De meest comfy schroefset die ik tot nu toe gehad heb.

Blij mee :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Snellebaksteen

Hoe gaat het met de 164?
Schiet het al een beetje op?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjenT5R

Nope ben afgelopen verlof bezig geweest met schuur renoveren. Onderandere dak vervangen en geschilderd enzo. Dus nog niet meer aan de 164 toegekomen helaas... Wil wel wat plaatjes uploaden maar lijkt niet echt te werken via imgur... Werkte voorheen prima... Zien jullie de V70R wel?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Snellebaksteen

Je hebt in ieder geval goed weer om aan de schuur te werken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Maestro12

#4694
Citaat van: arjenT5R op 17-04-2020 14:35:58
Nope ben afgelopen verlof bezig geweest met schuur renoveren. Onderandere dak vervangen en geschilderd enzo. Dus nog niet meer aan de 164 toegekomen helaas... Wil wel wat plaatjes uploaden maar lijkt niet echt te werken via imgur... Werkte voorheen prima... Zien jullie de V70R wel?


Even kijken of het zo wel werkt



De browserlink vervangen door https://i.imgur.com/0c3i6V4.jpg
Dus rechtsklik op de afbeelding in imgur, kies 'afbeeldingslocatie kopiƫren' en die link tussen de img tags hier plaatsen
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?