"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snellebaksteen

En de achterklep en bumper uit Vianen hebben ondertussen ook alweer een aardig aantal kilometertjes gemaakt....

Mooi werk Beunmannen!!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 29-06-2009 21:52:36
En zo'n cassette had ik dus ook voor je liggen. Dat zei ik toch?  ::) ;)

:-[

Ik was een beetje in de war door je zes boutjes,
en daarbij ben ik er vandaag ook pas achter gekomen hoe dat ding er uit ziet hoor  ;D

Verders bedankt voor alle positieve reacties  :D

Vanavond kon ik het niet laten en ook de deur er maar in gemeubelt,
jeej wat een karwei... eerst beide deuren strippen dan de kabelboom ombouwen
electrische raam ombouwen en electrische spiegel er op zetten. Toen natuurlijk mijn eigen handvat met slot er in gezet... En toen natuurlijk de deur nog " even " afhangen  ;D

Nou als je dat nog nooit gedaan hebt zoals ik  ;D... dan verkijk je je mooi op dat klusje
was net voor het donker klaar  :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

Citaat van: arjenT5R op 30-06-2009 00:34:42
Citaat van: elianmars op 29-06-2009 21:52:36
En zo'n cassette had ik dus ook voor je liggen. Dat zei ik toch?  ::) ;)

:-[

Ik was een beetje in de war door je zes boutjes,
en daarbij ben ik er vandaag ook pas achter gekomen hoe dat ding er uit ziet hoor  ;D

Verders bedankt voor alle positieve reacties  :D

Vanavond kon ik het niet laten en ook de deur er maar in gemeubelt,
jeej wat een karwei... eerst beide deuren strippen dan de kabelboom ombouwen
electrische raam ombouwen en electrische spiegel er op zetten. Toen natuurlijk mijn eigen handvat met slot er in gezet... En toen natuurlijk de deur nog " even " afhangen  ;D

Nou als je dat nog nooit gedaan hebt zoals ik  ;D... dan verkijk je je mooi op dat klusje
was net voor het donker klaar  :P

:eusa_clap: :eusa_clap: zijn naam is beun, beun, beu de beunhaas.
No show, only go.

arjenT5R

Even een kleine materiele update voor de geintresseerden,
ik heb een pot lasmenie besteld van 1 liter,
heb een tweetal gasflessen geregeld die binnenkort binnen zullen zijn.
Ennn ik heb vandaag mijn pons/verzet tang binnen gekregen.

:eusa_dance:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Citaat van: Ticcie op 28-06-2009 10:48:32
voor wat betreft de kabelboom, je kunt m beter helemaal opnieuw maken. Niet heel veel werk: gewoon de oude eruit halen, opensnijden en alles neerleggen. Dan kun je draadje voor draadje alles kopieren. Daarna of hele grote krimpkous gebruiken als mantel, of van dat omwikkelspul.

Als je gaat repareren in de oude kabelboom blijf je bezig, de buitenmantel verpulvert namelijk.... Ik heb er al eens door stilgestaan midden op de A10.

Your wish is my command  ;D



Bijna alle bedrading lag gewoon bloot  :o



Nieuwe bedrading getrokken



Paar krimpkousen en stukjes tape verder  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Komt me bekend voor die horrorbedrading.

Zo ben je weer een potentiële stoorfactor kwijt.
Mooi gedaan :eusa_clap:

Ja deuren stellen is ook niet mijn hobby.
Troost je een timmerman kan ook een uurtje of wat zoet zijn met het perfect stellen van een deur en slot.

beunmaat

ik heb vandaag lekker op het strand liggen bakken, en ben nu een beetje verbrand whaha...

in ieder geval weer goed gedaan arjen :D Nu snel dat bak apperaat compleet en dan kunnen we echt beginnen

arjenT5R

 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D







de bovenste rupsjes zijn gelegd met dat innershield meuk  ;D





Eindelijk heb ik mijn gasflesje binnen het is een argon fles gevuld met 55bar meng-gas
genoeg voor een uur ononderbroken lassen, als ie leeg is laat ik um vullen voor €5  :)

Het apparaat is de cebora pocket mig amperage min. is rond de 30 amp en max. is 100 amp
de max is mooi voor proplassen en min voor rupsen en hechten.
Draad toevoer is traploos instelbaar ik las nu met 0,6mm staal.
Ik ben er so far erg tevreden over het is wel zaak dat alles goed schoon is en kaal staal anders wil het niet zo lekker lassen maar dat is een bekend nadeel geloof ik  ;D

Vanavond nog een beetje oefenen proberen een accu plaatje te lassen en mischien het frame in de auto lassen voor het verwijderen van de kokerbalk.

:D :D :D :D  :eusa_dance:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

beunmaat

dat knettert en stuk beter dan dan innershield :D

nu kan het echte werk beginnen ;)

UserID6342

Gaat alweer de goede kant op qua gereedschap !!  Nu de lassen nog, laat ze maar zien Arjen !

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 02-07-2009 16:46:23
Gaat alweer de goede kant op qua gereedschap !!  Nu de lassen nog, laat ze maar zien Arjen !

wat ik zeg  ;D nu nog even aan de vaste hand werken,
is toch wel weer even wat anders als electrode waar ik normaal veel mee werk.  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

DopdeDouwer

Nice, heb je ook pix van de achterkant? Dan kan je goed zien of de (punt)lassen goed "doorgesmolten/doorgevloeid* zijn". Dan zijn ze echt goed gelukt.

(*weet niet of daar een goeie benaming voor is)

Zo niet, kunnen de lassen niet goed zijn en liggen ze er als het ware op. Een mooie benaming daarvoor vind ik altijd: "eraan schijten"
Vierkant Rules

wepster

he ar
mooi man dat je toch geslaagd bent voor een leuk las apparaat
oja een kleine tip probeer eens stuwend te lassen en niet slepend , je zult zien je las word nog mooier en het inbranden word optimaal ;D
voor het prop lassen heb je trouwens geen speciaal mondstuk nodig dat kun je ook met je huidig mondstuk het is gewoon even proberen , mits je mondstuk slecht is gewoon een nieuwe halen maar dan een gewoon standaard mondstuk en meteen de bitjes die op de kop van je las pistool zitten ook even vervangen dan merk je een hele wereld van verschil


blijf dit topic met aarends ogen volgen echt een mooi topic
respect voor je durf man  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

arjenT5R

Allen dank voor de tips en positieve opmerkingen  :D :D
Het is mooi doorgelast daar heb ik wel op gelet  ;)

Heb van alles aan elkaar zitten vogelen vanavond en nu is me fles alweer leeg  ;D
En ik ga idd even wat spullen bestellen bij rustbuster ofzo want ik had alweer las-spetters in het mondstuk
waardoor ik met het mondstuk aan het lassen was ipv met de draad.
Morgen ff de fles laten vullen en maar weer wat spul aan elkaar branden  :P

Wat kan ik trouwens beter doen? Alles netjes proplassen en volsmeren met kit/plamuur/tin?
Of kan ik het spul beter eerst proplassen en daarna nog dichtlassen?

Deze vanavond nog even er in gebakken voor als ik de dorpel/kokerbalk er uit ga halen met de punlasfrees.



zo en nu duik ik de kroeg in  :angel:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

wepster

Citaat van: arjenT5R op 02-07-2009 21:22:38
Allen dank voor de tips en positieve opmerkingen  :D :D
Het is mooi doorgelast daar heb ik wel op gelet  ;)

Heb van alles aan elkaar zitten vogelen vanavond en nu is me fles alweer leeg  ;D
En ik ga idd even wat spullen bestellen bij rustbuster ofzo want ik had alweer las-spetters in het mondstuk
waardoor ik met het mondstuk aan het lassen was ipv met de draad.
Morgen ff de fles laten vullen en maar weer wat spul aan elkaar branden  :P

Wat kan ik trouwens beter doen? Alles netjes proplassen en volsmeren met kit/plamuur/tin?
Of kan ik het spul beter eerst proplassen en daarna nog dichtlassen?

Deze vanavond nog even er in gebakken voor als ik de dorpel/kokerbalk er uit ga halen met de punlasfrees.

http://i40.tinypic.com/oh039c.jpg

zo en nu duik ik de kroeg in  :angel:



zuipneus  :eusa_whistle:

licht r aan welke delen je last voor de apk  of je het beter proplast of kompleet
ik zelf zou het altijd kompleet doen kunnen ze op de keuering noot moelijk  gaan doen ;D
fijn he zo'n kleine fles daarom heb ik dus een 20 literfles op 230 bar druk doe je net ven iets langer mee  :)