"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

#1425
Citaat van: Ludo op 01-04-2010 18:14:08
Waarom niet meteen nieuwe injectors?.  :eusa_wall:

ja waarom niet.... bij de dealer 155 ex per stuk
bij marc zijn ze 80 euro of iets in die richting....
vind het gewoon veel te duur.... alles gaat naar de klote aan die hokken
en alles kost de wereld.

en als ik ze in usa bestel heb je voor 200 dollar een setje
met een levertijd van weet ik hoe lang...
ik heb ze gewoon nu nodig....

edit: sorry voor het enigzins opstandige antwoord maar ik krijg dr aardig de cholera van
iedere 100km rijden kost 15 euro benzine en 100 euro aan onderdelen...
En als strx alles dr nieuw aan hangt loopt ie in de poeier let maar op.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Tja, wat is te duur?.
Je hebt ze nu ook niet gratis gekregen neem ik aan.
+ nog eens laten reinigen en testen.
Resultaat 2 slechte injectoren, dus nóg eens kosten.
Alles bij mekaar wellicht duurder.  :eusa_doh:

En zo lang duurt het vanuit de usa ook weer niet.

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 01-04-2010 18:32:30
Tja, wat is te duur?.
Je hebt ze nu ook niet gratis gekregen neem ik aan.
+ nog eens laten reinigen en testen.
Resultaat 2 slechte injectoren, dus nóg eens kosten.
Alles bij mekaar wellicht duurder.  :eusa_doh:

En zo lang duurt het vanuit de usa ook weer niet.


ik heb 65 euro voor de set injectoren betaald
reinigen en testen is 25 per stuk
dus ja... het komt aardig in de buurt van een setje uit de usa.

feit is dat het hele gedoe weer zwaar teleurstellend is...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbo-Geek

#1428
Vanuit de USA heb je ze in 1.5 week binnen ...
Als je ze verleden week besteld had dan toen ik je die tip gaf had je ze nu bijna binnen en heb je ALLES nieuw en gematched.
Altijd beter als blijven klooien met zoveelste handse injectoren.

Maar waarom witte injectoren ?  Als je steeds dat gedoe zat bent (en neem ik aan geen extra kosten meer wilt) waarom dan niet lekker 15G, 3" DP, chip rijden en dan gewone oranje injectoren monteren ??
Die kosten 2e hands heel weinig ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

arjenT5R

Citaat van: Turbo-Geek op 01-04-2010 18:37:47
Vanuit de USA heb je ze in 1.5 week binnen ...
Als je ze verleden week besteld had dan toen ik je die tip gaf had je ze nu bijna binnen en heb je ALLES nieuw en gematched.
Altijd beter als blijven klooien met zoveelste handse injectoren.

dat klopt  :(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbo-Geek

#1430
Vwb injectoren uit de USA, ik heb destijds Bosch injectoren gekocht die ook in een Mustang gebruikt werden ... 32 pounds/hr ofzo en omgerekend in ieder geval 395 cc.
Zijn Zwarte injectoren met donker blauwe top.
Scheelt enorm want die markt (Mustang) is enorm verzadigt terwijl als je zoekt voor Volvo betaal je ook in de USA duidelijk meer.



Maar nogmaals, wat is er mis met gewoon de 15G, 3" DP, chip en de fabrieks injectoren ? Gaat hard zat en de meest verstandige keuze als je alles binnen de perken wilt houden mbt kosten.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Gunnar

Toch goed dat je ze nog hebt laten testen, zelfs al kostte dat geld.
Bekijk het zo, als je ze er ongetest in had gestoken had er weer veel tijd verloren gegaan en had je een hoop miserie kunnen hebben.
Oranje inectoren gaat ook best, en als je later toch niet moest toekomen met die flowrate dan kan je nog altijd een aeromotive fpr steken en de druk verhogen.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Turbo-Geek

Citaat van: Gunnar op 01-04-2010 19:39:16
Toch goed dat je ze nog hebt laten testen, zelfs al kostte dat geld.
Bekijk het zo, als je ze er ongetest in had gestoken had er weer veel tijd verloren gegaan en had je een hoop miserie kunnen hebben.
Oranje inectoren gaat ook best, en als je later toch niet moest toekomen met die flowrate dan kan je nog altijd een aeromotive fpr steken en de druk verhogen.



Arjen is wel van eigen huis vlijt en je kan dus de standaard FPR pakken en mbv een dop13/14 in de bankschroef zetten en de behuizing iets samen persen. Dit doe je dan met op de ingang perslucht en aan de uitgang een drukmeter (tot tenminste 4 bar). Als je hem in de bankschroef zet dan heb je als het goed is 3 bar (standaardwaarde toch ?) en tijdens het aandraaien zie je die druk stijgen en kan je de standaard druk permanent aanpassen.
Wel vaker toegepast in de VW scene ;) en zijn vaal ook kant en klaar voor een prikkie te koop.
Volgens mij zijn die FPR's redelijk universeel.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Gunnar

VW gebruikt in de 1.8T's 3 en 4 bar drukregelaars.
Het voordeel van een aeromotive is dat je dan ineens een vaste drukmeter op hebt.
Je kan dan de flow van de injector aanpassen met een sleuteltje en daarenboven heb je ineens een diagnosetool meer onboard.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Turbo-Geek

Klopt je kan onder de kap steeds de druk zien ....
Die methode met de bankschroef is ook echt een Ghetto methode, en als je gaat tunen moet je idd gewoon $$$ neertellen voor iets fatsoenlijks zoals die van Aeromotive.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

arjenT5R

ik heb nog een setje oranje liggen kan die eens langs de beste man brengen....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

heb hier een alu oliekoeler liggen ......plug and play  ;D

en nieuw dus geen ral ding,,,
No show, only go.

arjenT5R

voila de injector is door de kerk

Ik heb een dealtje gemaakt voor een setje rode en een setje blauwe injectoren
beide setjes gebruikt maar gereinigd en getest.

De rode doen dezelfde opbrengst als de witte dus prima voor mijn setup
te grote kranen is ook niet de bedoeling.

De blauwe gaan er tijdelijk bij darius in en die van darius gaan er uit
en gaan samen met mijn ralle zooi een setje vormen als ze bij de reinig en test meneer zijn geweest.
Zodra ze klaar zijn gaan die er dan bij darius weer in.

Dan maken we van de witte die overgebleven zijn ook een setje gereinigd en getest uiteraard,
dit heeft geen haast.

Dus dan hebben we een perfecte set blauwe en een setje witte op de plank voor verdere tunings en test doeleinden en uiteindelijk heb ik dan niet al teveel geld weg gegooid.







Dusss en maandag gaat de extra koeler voor de automaat er onder en natuurlijk eerst een goeie flush er tegenaan.

wowie  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Gunnar

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

arjenT5R

En alsof het allemaal nog niet erg genoeg is.....

Het geld van de beunmaat is nog niet op mijn rekening verschenen
terwijl ie het toch echt donderdag had overgemaakt..... zucht

dat betekend dus no dollars no car...

dus vandaag niet om de T-5R
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!