Nieuw 855 t-5R lid

Gestart door Rik, 17-12-2008 18:05:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: bassie81 op 19-12-2008 13:41:56
achter het kleppie is schijnbaar niet meer toegestaan  :'(

Ik mag op 15 jan naar Mesman  ;D , dus als iemand nog een mooie oplossing weet dan houd ik me aanbevolen

Toch achter het kleppie? ::) ;D
De Tussenpaus

Misha

Citaat van: Rik op 18-12-2008 23:41:45
Wat mij eindelijk overtuigde om over te stappen op gas is dat het LPG in combinatie met vloeibare injectie een superieure brandstof is t.o.v. jullie vervuilende benzine rijders (ik hoop dat jullie begrijpen dat dit niet geheel serieus is). Want, door het vloeibaar inspuiten wordt warmte onttrokken (niet overbodig omdat de turbo de inlaatlucht al opwarmt) en ontstaat een intercoolend effect. Dit zal (ik heb nog geen meter met lpg gereden) de souplesse, het koppel en het topvermogen alleen maar doen toenemen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat indien ik een stoplichtsprintje tegen een gelijkwaardige benzine auto doe ik deze glorieus zal verslaan. Daarnaast kost mijn stoplichtsprinte slechts een paar cent (de banden buiten beschouwing latend) en voel je bij jullie meteen je portefeuille dunner worden. Eigenlijk is het jammer en verspilling om op gas te koken. Dit moeten ze verbieden.

;D  :eusa_clap:

Mijn steun heb je alvast.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 19-12-2008 14:10:40
Citaat van: Rik op 18-12-2008 23:41:45
Wat mij eindelijk overtuigde om over te stappen op gas is dat het LPG in combinatie met vloeibare injectie een superieure brandstof is t.o.v. jullie vervuilende benzine rijders (ik hoop dat jullie begrijpen dat dit niet geheel serieus is). Want, door het vloeibaar inspuiten wordt warmte onttrokken (niet overbodig omdat de turbo de inlaatlucht al opwarmt) en ontstaat een intercoolend effect. Dit zal (ik heb nog geen meter met lpg gereden) de souplesse, het koppel en het topvermogen alleen maar doen toenemen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat indien ik een stoplichtsprintje tegen een gelijkwaardige benzine auto doe ik deze glorieus zal verslaan. Daarnaast kost mijn stoplichtsprinte slechts een paar cent (de banden buiten beschouwing latend) en voel je bij jullie meteen je portefeuille dunner worden. Eigenlijk is het jammer en verspilling om op gas te koken. Dit moeten ze verbieden.

;D  :eusa_clap:

Mijn steun heb je alvast.


Wij zijn ook "om". Inmiddels heb ik zelfs de hele wijk (ca. 35.000 inwoners) zover dat we zelfs geen gasleidingen hebben, maar stoken met de stadsverwarming (lang leve de kolencentrale) en koken op electra.  :azn: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Citaat van: Turbobiker op 19-12-2008 14:05:50
Citaat van: bassie81 op 19-12-2008 13:41:56
achter het kleppie is schijnbaar niet meer toegestaan  :'(

Ik mag op 15 jan naar Mesman  ;D , dus als iemand nog een mooie oplossing weet dan houd ik me aanbevolen

Toch achter het kleppie? ::) ;D

als die dop werkelijk zó stoort, zou ik geen lpg inbouwen...  :evil:

Philip850

Citaat van: Marc O. op 19-12-2008 14:16:16
Citaat van: Misha op 19-12-2008 14:10:40
Citaat van: Rik op 18-12-2008 23:41:45
Wat mij eindelijk overtuigde om over te stappen op gas is dat het LPG in combinatie met vloeibare injectie een superieure brandstof is t.o.v. jullie vervuilende benzine rijders (ik hoop dat jullie begrijpen dat dit niet geheel serieus is). Want, door het vloeibaar inspuiten wordt warmte onttrokken (niet overbodig omdat de turbo de inlaatlucht al opwarmt) en ontstaat een intercoolend effect. Dit zal (ik heb nog geen meter met lpg gereden) de souplesse, het koppel en het topvermogen alleen maar doen toenemen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat indien ik een stoplichtsprintje tegen een gelijkwaardige benzine auto doe ik deze glorieus zal verslaan. Daarnaast kost mijn stoplichtsprinte slechts een paar cent (de banden buiten beschouwing latend) en voel je bij jullie meteen je portefeuille dunner worden. Eigenlijk is het jammer en verspilling om op gas te koken. Dit moeten ze verbieden.

;D  :eusa_clap:

Mijn steun heb je alvast.


Wij zijn ook "om". Inmiddels heb ik zelfs de hele wijk (ca. 35.000 inwoners) zover dat we zelfs geen gasleidingen hebben, maar stoken met de stadsverwarming (lang leve de kolencentrale) en koken op electra.  :azn: ;D

Ah, Reeshof?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Marc O.

Citaat van: Philip850 op 19-12-2008 14:25:47
Citaat van: Marc O. op 19-12-2008 14:16:16
Citaat van: Misha op 19-12-2008 14:10:40
Citaat van: Rik op 18-12-2008 23:41:45
Wat mij eindelijk overtuigde om over te stappen op gas is dat het LPG in combinatie met vloeibare injectie een superieure brandstof is t.o.v. jullie vervuilende benzine rijders (ik hoop dat jullie begrijpen dat dit niet geheel serieus is). Want, door het vloeibaar inspuiten wordt warmte onttrokken (niet overbodig omdat de turbo de inlaatlucht al opwarmt) en ontstaat een intercoolend effect. Dit zal (ik heb nog geen meter met lpg gereden) de souplesse, het koppel en het topvermogen alleen maar doen toenemen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat indien ik een stoplichtsprintje tegen een gelijkwaardige benzine auto doe ik deze glorieus zal verslaan. Daarnaast kost mijn stoplichtsprinte slechts een paar cent (de banden buiten beschouwing latend) en voel je bij jullie meteen je portefeuille dunner worden. Eigenlijk is het jammer en verspilling om op gas te koken. Dit moeten ze verbieden.

;D  :eusa_clap:

Mijn steun heb je alvast.


Wij zijn ook "om". Inmiddels heb ik zelfs de hele wijk (ca. 35.000 inwoners) zover dat we zelfs geen gasleidingen hebben, maar stoken met de stadsverwarming (lang leve de kolencentrale) en koken op electra.  :azn: ;D

Ah, Reeshof?

:eusa_clap: :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Elsje

Welkom Rik en LPG goede keus!  ;D Ik word nu toch wel erg benieuwd dus foto's....

mafvanvolvo

Hallo Rik:

Welkom op dit forum de meesten weten wel hoe jou VOLVO er uit ziet sommige nog niet ,daarom vragen ze om een foto.ik niet,hij rijd net als de mijne is genoeg vind ik zelf. veel plezier ermee. groet.

Turbo-Geek

Citaat van: Misha op 19-12-2008 14:10:40
Citaat van: Rik op 18-12-2008 23:41:45
Wat mij eindelijk overtuigde om over te stappen op gas is dat het LPG in combinatie met vloeibare injectie een superieure brandstof is t.o.v. jullie vervuilende benzine rijders (ik hoop dat jullie begrijpen dat dit niet geheel serieus is). Want, door het vloeibaar inspuiten wordt warmte onttrokken (niet overbodig omdat de turbo de inlaatlucht al opwarmt) en ontstaat een intercoolend effect. Dit zal (ik heb nog geen meter met lpg gereden) de souplesse, het koppel en het topvermogen alleen maar doen toenemen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat indien ik een stoplichtsprintje tegen een gelijkwaardige benzine auto doe ik deze glorieus zal verslaan. Daarnaast kost mijn stoplichtsprinte slechts een paar cent (de banden buiten beschouwing latend) en voel je bij jullie meteen je portefeuille dunner worden. Eigenlijk is het jammer en verspilling om op gas te koken. Dit moeten ze verbieden.

;D  :eusa_clap:

Mijn steun heb je alvast.


Wel relativeren Rik, LPG had vroeger altijd een vermogen verlies, juist door moderne technieken is dat verlies steeds minder en zit het geheel nu ongeveer op hetzelfde niveau. Evt extra winst verlies je weer door het extra gewicht van de tank en overige hardware.
Sure, LPG rijd best super maar de LPI sneller met de sprint dan eenzelfde benzine exemplaar in de praktijk ??  Nog niet mischien !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Elsje

Voor de zomer met mijn T4 naar een vermogensmeeting geweest. Er was toen ook een 2.0T met LPI. Die had op de bank ruim 10% meer vermogen dan standaard......

Blij dat ik LPI rij :eusa_dance: