BPM

Gestart door v480ti, 18-12-2008 21:47:29

Vorige topic - Volgende topic

v480ti

Was even nieuwsgierig wat de ervaringen hier zijn met ingevoerde 850's uit Duitsland.
Vaak gerotzooi met kmstanden, auto's waar je je vingers niet aan wilt branden of juist goed gewoon.

Wat zijn de ervaringen met de kosten van BPM ??

Las in een ander bericht hier op het forum dat de T5r niet bekend is bij de RDW  ???
en dat de Bpm dan geld voor de T5.

Wat zou je ongeveer kwijt zijn voor een 850 T5R ???
idd rond de 750 Euro ???

greetz,

Jeroen

Turbo-Geek

Als je het slim aanpakt dan betaal je minder ! Immers een T-5 met alle opties die op een T-5R zitten pakt duurder uit dan dat je zou moeten betalen.
Gewoon de RDW volvo NL laten bellen en hun leggen wel uit dat de T-5R wel degelijk bestaat en dan hebben ze ook de aanschafprijs meteen spits.
Amateuristische bende die RDW, al zoveel zijn gepasseerd en nog steeds staat hij niet in hun systeem, logisch want de berekening die hun maken levert de staat meer geld op ......
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Philip850

Als je bpm calculator hebt en je gebruikt de carbase van autoweek kun je een redelijk goed inzicht krijgen in de bpm kosten. Wat btreft de T-5R, zoek een folder of vraag een uitdraai van volvo NL en ze kunnen het niet als optie rekenen. RDW kent de R soms wel onder T-5 met R line.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Spin!

Citaat van: Turbo-Geek op 18-12-2008 22:07:05
Als je het slim aanpakt dan betaal je minder ! Immers een T-5 met alle opties die op een T-5R zitten pakt duurder uit dan dat je zou moeten betalen.
Gewoon de RDW volvo NL laten bellen en hun leggen wel uit dat de T-5R wel degelijk bestaat en dan hebben ze ook de aanschafprijs meteen spits.
Amateuristische bende die RDW, al zoveel zijn gepasseerd en nog steeds staat hij niet in hun systeem, logisch want de berekening die hun maken levert de staat meer geld op ......

Het RDW is niet het probleem...1 deur verder waar de groene tuinkabouter van de douane a.k.a. importbelastinginspecteur met kruiwagentje woont...daar zit de ellende!

Grrmmbl! 2 Jaar na datum....bloed begint nog steeds te koken! Als er iemand is die ik graag tussen m'n profiel uit zou willen peuteren... >:(

www.vm-parts.nl

daytonawim

Gelukkig kan je de prijslijsten zo van de volvo website af trekken :-)

In Heereveen zit een aardige tuinkabouter met een koeievlaai in zijn ogen :-)

elianmars

Met kilometerstanden wordt zelden gerommeld in Duitsland. Daar zijn ze behoorlijk streng wat betreft het terugdraaien.

Joris_Scholte

Citaat van: Spin! op 18-12-2008 23:09:11
Citaat van: Turbo-Geek op 18-12-2008 22:07:05
Het RDW is niet het probleem...1 deur verder waar de groene tuinkabouter van de douane a.k.a. importbelastinginspecteur met kruiwagentje woont...daar zit de ellende!
Grrmmbl! 2 Jaar na datum....bloed begint nog steeds te koken! Als er iemand is die ik graag tussen m'n profiel uit zou willen peuteren... >:(
Ja, is inderdaad even slikken. Moet echter zeggen dat de Staatslaaf van de Douane in 's-Hertogenbosch best schappelijk was. Scheelde misschien ook wel dat hij de naam kende van degene die mijn R mee naar Nederland had genomen vanuit Italiƫ.

R o b

Het typegoedkeuringsnummer voor een T-5R is VOLV-3953. DIt moet je aan de RDW geven. Eerst kijken ze je at vreemd aan, daarna krijgen z'm wel gevonden!  ;D Zo ging het bij mij. Heb de code van een welbekend lid op dit forum werkzaam...juist bij de RDW.

Voorbeeldformulier BPM aangifte: http://autoimport.autotelex.nl/proefbpmaangiftenormaal.pdf

Kijk ook eens hier: http://www.vwe.nl/Page/Diensten/BPM%20calculator.aspx

suc6!

V70geRwin

En anders gewoon een kopie van de originele folder meenemen, daar heb ik het mee gered. Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17470.0.html

Joris_Scholte

Citaat van: spekkie99 op 19-12-2008 09:43:48
En anders gewoon een kopie van de originele folder meenemen, daar heb ik het mee gered. Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17470.0.html
Of de originele folder; werkt zowel bij de T-5R als de R. ;)

v480ti

Nou ja, als de Duitsers idd zo streng zijn en ik idd rond de 750 Euro betaal voor invoeren ben ik wel blij.

Nou nog een cream yellow sedan en manueel vinden.... en dan  :eusa_dance:

Vond het wel grappig welke reacties deze zoektocht eerder opriep hier op het forum.

Maar ja, niet gezocht is altijd mis zal ik maar zeggen.

greetz

Freakybaby

In Duitsland is het strafbaar een teller terug te draaien.. En daar pakken ze je goed op tov het eventuele gewin dat iemand ervan kan hebben. Dus gebeurt het daar niet vaak.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn