Pirelli

Gestart door LekkeRRRR, 03-10-2003 11:12:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LekkeRRRR

Kwik Fit heeft een aanbieding die tot en met morgen geldig is (http://kwikfit.mrmedia.nl/main.asp?document_id=110). Elke tweede Pirelli voor de halve prijs.
Ik ben net even binnen gelopen voor vier pZero's (205/45ZR17 88W) en hoorde dat ze bijna 600 Euro moesten kosten (met korting; ze moesten gemonteerd worden - ik kreeg ze niet los mee). Toen ik jokte dat ik ze elders goedkoper kon krijgen vroeg hij of dit Nederlandse Pirelli's of Indonesische waren. Weet iemand hoe ik dat verschil kan zien.
Jan

Entuscan

#1
Hoe weet ik ook niet dadelijk, maar ik heb indd ook al verhalen gehoord van fake Pirelli's. :(

Pirelli's blijven nu eenmaal duur. Mijn P6000 215/45R17 91WRF dus met speciaal versterkte zijwand kwamen op 200Euro per stuk.  Heb er zo 2 moeten kopen direct na aankoop vd wagen omdat 1 kapot was. Ik was toch ff verschoten vd prijs
Was wel gemonteerd en gebalanceerd enz. Maar toch

Gelukkig heb ik nu een betere en goedkopere bandenboer
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Paco

#2
Elke 2e pirelli halve prijs! Dus niet 4 halen 2 betalen, maar 4 halen 3 betalen  ;D

Edit: stond net hierboven dus 4 halen 2 betalen... maar dat is al weer weg zie ik  :-X

Op zich is 150 euro voor de Pzero echt niet slecht hoor!!! Misschien dat je ze ergens voor 140 kan krijgen maar echt niet minder.

Entuscan

#3
Indd had het ff verkeerd gelezen, vandaar dat het weg is ;)
indd normaal 200 euro en nu 150.

Raar dat ze gemonteerd MOESTEN worden ... dan is die prijs excl montage en balanceren etc? Want anders kan ik moeilijk geloven dat ze er problemen van maken dat ze ze niet mogen monteren.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

rogier

Bij Kwikfit is de prijs altijd inclusief montage en balanceren.

Entuscan

Citaat van: Rogie® op 03-10-2003 12:18:44
Bij Kwikfit is de prijs altijd inclusief montage en balanceren.

Ja dan kan ik toch niet volgen.
Waarom mag je ze dan niet los meepakken als je gewoon die 600 betaalt? Verdien ze toch extra want ze moeten niet monteren en krijgen het wel betaalt ???
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

s©ub@

<mijn mening> mho is dat er onder mijn wagen nooit meer pirelli's komen... vind het een gigantisch vaginale band...  :-\

ik heb nu (helaas) tijdelijk de P-Zero's weer onder mijn T5 en op mijn taxi zitten P-6000's. De 6000's zijn, icm asr, met dit weer nog wel te doen maar als ik de asr uitzet dan slipt het als de ziekte; de P-Zero's zijn met dit weer echt een kriem </mijn mening>

ik heb een tijdje op Hancook (ofzoiets) gereden onder mijn T5 maar dat reed op zich helemaal niet verkeerd; kleeft lekker en ook met nat weer grip... Toyo proxus is me afgeraden omdat dat een NOG zachtere band was dan de P-Zero (= nog harder slijten)...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

rogier

Toyo slijt harder idd, maar de grip van die band is echt waanzinnig! Maar goed, hier ging het topic niet over.

Blackstone

Ik rijd op nokians. De fijnste band tot nu toe

Xander

Heb er 2 weken geleden Uniroyal Rainsport 1 (215/40 zr 17) op laten leggen voor 500 euro ; zeer tevreden.
Deze banden zijn een stuk comfortabeler dan die pirelli Pzero´s en het scheelde ook nog eens 40 euro per band !!

denkweb

#10
allemaal 'kwik-fit' banden dus.

Diverse vrachtwagens bij mijn baas rijden in de regel op Michelin of Uniroyal... de ervaring met Toyo is dat deze snel kapot gaan (klapbanden).  Zelf geen ervaring mee overigens.

Wat betreft die Pirelli's: ik had ook geinformeerd en ze zijn gewoon te duur.

4 x Pirelli P6000 energy 410 euro gemonteerd en wel...
(en geen tweede keus, nep-banden etc. maat 205/55/15)

Pim_V70T5

#11
Citaat van: Blackstone op 04-10-2003 01:35:39
Ik rijd op nokians. De fijnste band tot nu toe

welk type en maat heb je. Ik rijd nu Pirelli P 6000 225/45/17 ben daar best tevreden mee maar wil ook wel eens iets anders proberen.

Nog meer mensen positieve ervaringen met Nokians?
sneller dan een nieuwe V70R

LekkeRRRR

Voordat ik naar Kwikfit ging had ik op autobandenmarkt.nl gezien dat deze banden ongeveer 164 euro kosten.  Daar zit dan naar schatting 6 euro verzendkosten per band bij. Volgens de vier-halen-drie-betalen regeling zou ik dan rond de 500 euro uitkomen.
De kwikfitter rekende standaard 175 per band. Dit keer drie is 525 Euro. Had ik vrede mee. Doch toen kwam de plus er nog bij. Ventielen, Balanceren, etc etc. Toen kwam hij uit op bijna 600 Euro. Dat viel me dus op dat moment tegen. Omdat ik echter nog genoeg profiel heb op de huidige banden en die eerst wil afrijden wilde ik ze dan voor die 525 Euro wel in de kattebak gooien. En dat mocht niet! ;-)

Nu hoor ik echter ook negatieve verhalen over de Pzero's. En begin te twijfelen. 'k Rijd nu bijna een half jaar in de R en heb veel moeite met sturen. 'k Heb het aanvankelijk gegooid op de gewenning van achterwielaandrijving (de 740 estate) naar voorwielaandrijving en de hoeveelheid vermogen die de R op de weg legt. Na een lange rit heb ik echter altijd een behoorlijk lamme arm. De R wil altijd naar de kant. Meestal naar rechts, doch ook wel naar links. Ik heb daar nog geen verband in kunnen ontdekken. Als andere banden nu een beter rijgedrag tot gevolg kan hebben, dan wil ik dat graag onderzoeken. Jammergenoeg heb ik dus geen vergelijk. Ik weet dus niet of dit normaal gedrag is van mijn 850R t.o.v. een andere 850R.

Evenzo vraag ik me nu af wat voor alternatieven er zijn voor 205/45ZR17 88W? 215/40 kan dus als ik Xander begrijp. Als ik nu krap uitstuur, dan hoor ik de band soms tegen de binnenkant van de wielkast (eigenlijk is dit raar als de pZero een standaard band is). Met de bredere 215 zal dat dan toch nog erger zijn (hoewel hij een halve centimeter lager is)?

(a very confused)
Jan



Entuscan

De beter banden Yokohama AVS Sport, Goodyear Eagle F1 GSD3, Toyo Proxis F1 De meeste Y/V profielbanden lopen lekker.

Ze geven wel iets meer rolgeluid maar wel directer stuurgedrag en goede grip in zowel droog als nat wegdek.

Enkel op wegdek met langsgroeven (dus die veeel lange kleine groeven met de rijrichting mee in't wegdek) maken ze echt meer lawaai en als er dan nog eens extra spooring is van vrachtwagens dan willen ze wel eens lichtjes een eigenweg zoeken.
Niet echt fel maar het valt op omdat het anders nooit gebeurt.

Nokians vind ik persoonlijk wat hard. Grippen toch niet zo fel. Maken wel geweldige goede en niet zo dure winterbanden.

Goede grip =  zachte band = snel op.
Alhoewel die Yokohama's van mij heeeel lang meegaan. Nu al +24 000Km met dezelfde set en nog altijd aardig profiel over.
Ik denk dat de profieldiepte op een nieuwe band wel eens rond de 10(-12) mm kan zijn, anders kan ik het niet verklaren.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Edwin

#14
Waarom zie ik niemand die met Michelin komt :( ???

Dit is toch 99 v/ d 100 keer echt de beste band die je kunt kopen! Duur? Als ik lees dat mensen  € 200,=/stuk voor Pirelli's uitgeven vind ik de € 175,= die ik heb betaald voor mijn Michelins wel meevallen.

Ik heb nu de Pilot premacys 205/55 87W (tot 270 km/u) en die bevallen heel goed, goede grip (vooral als je snoeihard een bocht in jakkert) bij zowel droog als nat, stil en slijtvast. Ik heb altijd met Michelin gereden, slechts één keer een ander merk gehad. Dat was op mijn vorige 850 2.5 10V. Daar zaten Goodyear Eagle F1 op. Wat een flutbanden vond ik dat zeg. Zeer snel wielspin bij accelereren, in snelle bochten direct piepen en glijden en slijten als een idioot EN DAT DUS MET EEN 10V!!! (no offence 10V-drivers) ;)
Ook schijnt Gislaved wel goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee ???

Maarja, aan de bandendiscussie komt toch nooit een einde, net als bij de olie, bougies, bier, vrouwen....... ;D

Naar Kwikfit ga ik trouwens nooit weer de gast die daar de verkoop doet (je krijgt altijd dezelfde te spreken, let maar eens op) weet echt geen reet van banden af, alleen maar van zoveel mogelijk en vooral zo snel mogelijk verkopen!

gr. Edwin.  8)