banden online aankopen

Gestart door Wiske, 27-12-2008 10:35:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LPGLE

Citaat van: spekkie99 op 27-12-2008 12:04:46
Citaat van: LPGLE op 27-12-2008 12:00:52
heb er toch altijd een rare smaak bij , als jij je huis laat schilderen , koop je dan ook de verf bij de gamma ?

telt zelf onderdelen meenemen naar de garage ook  :eusa_whistle:

dat het niet de gangbare wijze is snap ik maar ben altijd al een beetje onorthodox geweest.
uhm  ja ... :-\ had vroeger in de werkplaats altijd een klant die erbij bleef staan( op tenminste een halve meter), zelf met z'n filtertjes kwam, alles wilde nachecken, overal commentaar op leveren...wel vervelend voor die man , want ik liet elke keer het oliefilter uit mijn handen vallen in de olie-opvangbak  :eusa_whistle:
maar goed , mag iedereen zelf weten... mijn keuze niet. 

Geertje

CiteerWat doet een Bridgestone RE050A in 205/45 17 inch bij jou dan?

€ 129,50
Bandenprijzen zijn vaak dagprijzen, elke ochtend worden onze prijzen geupdated.
Vandaag mss duurder, morgen mss goedkoper.

Gr Geert

elianmars

Citaat van: LPGLE op 27-12-2008 12:12:20
Citaat van: spekkie99 op 27-12-2008 12:04:46
Citaat van: LPGLE op 27-12-2008 12:00:52
heb er toch altijd een rare smaak bij , als jij je huis laat schilderen , koop je dan ook de verf bij de gamma ?

telt zelf onderdelen meenemen naar de garage ook  :eusa_whistle:

dat het niet de gangbare wijze is snap ik maar ben altijd al een beetje onorthodox geweest.
uhm  ja ... :-\ had vroeger in de werkplaats altijd een klant die erbij bleef staan( op tenminste een halve meter), zelf met z'n filtertjes kwam, alles wilde nachecken, overal commentaar op leveren...wel vervelend voor die man , want ik liet elke keer het oliefilter uit mijn handen vallen in de olie-opvangbak  :eusa_whistle:
maar goed , mag iedereen zelf weten... mijn keuze niet. 

Het heeft bij mij niet met wantrouwen te maken. Ik kán simpelweg niet zelf de banden om de velgen leggen. Heb er de spullen niet voor  :eusa_shifty:

Ik ging voorheen altijd naar garage hier op het dorp en leverde vaak zelf de spullen. Had de man totaal geen problemen mee. Af en toe stond ik wel te kijken hoe hij het deed, maar dat was uit interesse, niet uit wantrouwen.

Tegenwoordig doe ik bijna alles zelf. Vind het gewoon heel leuk om te doen. De V70 staat op de zaak, dus voor de kosten hoef ik het eigenlijk niet te doen.

LPGLE

@ elianmars,  dat is ook helemaal goed puur "hobbyliefde", maar mijn ervaring is dat de meeste mensen wantrouwend zijn , maar ondertudssen niet doorhebben dat ze achteraf "duurder" uit zijn....(lees; elke t-wrap.moertje, kabelschoentjke etc.. werd genoteerd ;) )

V70geRwin

Citaat van: LPGLE op 27-12-2008 12:12:20
Citaat van: spekkie99 op 27-12-2008 12:04:46
Citaat van: LPGLE op 27-12-2008 12:00:52
heb er toch altijd een rare smaak bij , als jij je huis laat schilderen , koop je dan ook de verf bij de gamma ?

telt zelf onderdelen meenemen naar de garage ook  :eusa_whistle:

dat het niet de gangbare wijze is snap ik maar ben altijd al een beetje onorthodox geweest.
uhm  ja ... :-\ had vroeger in de werkplaats altijd een klant die erbij bleef staan( op tenminste een halve meter), zelf met z'n filtertjes kwam, alles wilde nachecken, overal commentaar op leveren...wel vervelend voor die man , want ik liet elke keer het oliefilter uit mijn handen vallen in de olie-opvangbak  :eusa_whistle:
maar goed , mag iedereen zelf weten... mijn keuze niet. 

ah, je kent me al  ;)                            :eusa_wall:


ben wel kritisch maar in goed overleg is er bij een garage veel mogelijk, tuurlijk snap ik dat ik marge op de onderdelen bij hun weghaal. afhankelijk van onderdeel en werk wordt dat gecompenseerd.

kinderachtig gedrag van oliespetters en miereneuk facturen nog niet tegengekomen bij mijn garage want volgens mij hebben we een goede zakelijke relatie met elkaar.

@Geertje; scherpe prijs hoor, incl monteren en balanceren neem ik aan? Waar zit je toko?

Geertje

Citeer@Geertje; scherpe prijs hoor, incl monteren en balanceren neem ik aan? Waar zit je toko?
;)Grapjas, doen ze online ook monteren en balanceren voor nix?

We zitten o.a. in Roermond.

Gr Geert

Emiel

14 euro per band, lichtmetaal balanceren en mornteren.

V70geRwin

Citaat van: Geertje op 27-12-2008 15:01:38
Citeer@Geertje; scherpe prijs hoor, incl monteren en balanceren neem ik aan? Waar zit je toko?
;)Grapjas, doen ze online ook monteren en balanceren voor nix?

We zitten o.a. in Roermond.

Gr Geert


online niet maar bij mijn afleveradres voor een tientje  ;)
vanuit noord-holland worden het dan helaas toch weer dure banden  :(

Wiske

#23
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ondertussen banden gevonden via http://www.autobandenshop.com. De service was heel goed en 40% goedkoper dan in mijn locale bandenshop

bassie81

is wel een vrij goedkope tent als ik dat zo zie....

Overigens onderschrijf ik het verhaal van Geert dat je met problemen wel dubbel de klos bent, want extra monteren, moeilijk lastig extra kosten enz... Als het verschil maar groot genoeg is dan is het natuurlijk wel aantrekkelijk. Zal volgend jaar ook eens kijken

Liber0

http://www.autobandenmarkt.nl/

mooie site ook met testverslagen en allen vele merken...voor als je graag online besteld

hier kan je een ook goedkope " omleg"  dealer's bij je in de buurt vinden

bij ons leggen ze deze banden er voor 10 euro perband op incl nieuw ventiel en uit balnceren
da's in numansdorp

bassie81

Citaat van: Liber0 op 15-03-2009 03:33:46
http://www.autobandenmarkt.nl/

mooie site ook met testverslagen en allen vele merken...voor als je graag online besteld

hier kan je een ook goedkope " omleg"  dealer's bij je in de buurt vinden

bij ons leggen ze deze banden er voor 10 euro perband op incl nieuw ventiel en uit balnceren
da's in numansdorp

Dat is idd de grootste online bandenwinkel, maar zeker niet de goedkoopste. Ik merk zelf laatste tijd steeds vaker dat het verschil met de bandenboer beperkt is, niet de moeite waard.

Heb in het verleden trouwens wel regelmatig banden besteld online. Ervaringen zijn goed.

Domaso

Citaat van: bassie81 op 16-03-2009 15:19:35
Citaat van: Liber0 op 15-03-2009 03:33:46
http://www.autobandenmarkt.nl/

mooie site ook met testverslagen en allen vele merken...voor als je graag online besteld

hier kan je een ook goedkope " omleg"  dealer's bij je in de buurt vinden

bij ons leggen ze deze banden er voor 10 euro perband op incl nieuw ventiel en uit balnceren
da's in numansdorp

Dat is idd de grootste online bandenwinkel, maar zeker niet de goedkoopste. Ik merk zelf laatste tijd steeds vaker dat het verschil met de bandenboer beperkt is, niet de moeite waard.

Heb in het verleden trouwens wel regelmatig banden besteld online. Ervaringen zijn goed.

Klopt, dat ze niet de goedkoopste zijn. Hier staat het verschil in prijs van 2 banden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32083.msg642272.html#msg642272
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Lampje

Ik heb Michelin Primacy's gevonden bij Novarota:

http://www.novarota.nl/martdetail?artid=12636

Is dit een goede prijs of kan het nog beter?

Heeft iemand negatieve ervaringen bij NovaRota? Dit even los van de risico's van fabricagefouten, want die neem ik bewust; ik heb nog een tweede set wielen mocht het fout gaan.