Ff voorstellen ik ben Appie(nick Liber0) witte 850R

Gestart door Liber0, 28-12-2008 20:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Waarde taxatie voor invoer natuurlijk (dus BPM niet mee calculeren, zoals bij een standaard auto-taxatie in nederland wel gedaan word). Het heet niet voor niets "tegenbewijs".

Liber0

Citaat van: -D©©©L- op 18-01-2009 13:16:22
Waarde taxatie voor invoer natuurlijk (dus BPM niet mee calculeren, zoals bij een standaard auto-taxatie in nederland wel gedaan word). Het heet niet voor niets "tegenbewijs".

waarde taxatie natuurlijk?? is dat zoon bedrijf wat aan de deur zo'n taxatie komt maken en het juiste rapport geeft voor de douane voor bpm afgifte ij invoer...
Hoe kunnen ze dan zien dat draagarmen stuk zijn of bijv aircoverdamper....
Bij dealer offerte kan ik me meer voorstellen als ze hem even op de brug zetten.....

Wat zijn de stappen???
1 dealer offerte?? technisch rapport of iets
2 waarde taxatie bij erkende,....taxateur ofzo
3 met waarde taxatie naar de RDW/douane ofzo...


Ik heb het nog nooit zo gedaan voor mij zijn het een heleboel ONonderbouwde kreten....

heb wel zitten google'en....
een taxateur zou toch ook moeten weten wat er loos is met die bak ..om een taxatie te kunnen maken
Ik heb blauwe ogen dus gelooft ie mij dan als ik zeg daraagarmen airco verdamper, bumper schades over laten spuiten etc


Graag iets concreets waar ik wat mee kan.....ik begrijp wel dat de douane ook iets officieel moet hebben om korting op de BPM te geven


MAAR WAT IS DE WERKWIJZE....in stapjes

thijsj

Citaat van: Liber0 op 18-01-2009 17:18:20
Citaat van: -D©©©L- op 18-01-2009 13:16:22
Waarde taxatie voor invoer natuurlijk (dus BPM niet mee calculeren, zoals bij een standaard auto-taxatie in nederland wel gedaan word). Het heet niet voor niets "tegenbewijs".
heb wel zitten google'en....
een taxateur zou toch ook moeten weten wat er loos is met die bak ..om een taxatie te kunnen maken
Ik heb blauwe ogen dus gelooft ie mij dan als ik zeg daraagarmen airco verdamper, bumper schades over laten spuiten etc

MAAR WAT IS DE WERKWIJZE....in stapjes
Het lijkt me de bedoeling dat je de taxatie uit laat voeren voordat je bovenstaande laat(/gaat) doen. Je kunt het technische werk aantonen aan de hand van het APK rapport dat je van de proefkeuring zou hebben.
Ik ben overigens ook wel benieuwd naar een exact stappenplan en wat zo'n taxatie ongeveer kost.

reneetje

Moet je tegenwoordig , bij invoer, een nota van aankoop kunnen overlegen aan de douane?

Hoorde gister zoiets , of is dit zo'n klok/klepel verhaal?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Mathilde

Citaat van: Liber0 op 18-01-2009 17:18:20

waarde taxatie natuurlijk?? is dat zoon bedrijf wat aan de deur zo'n taxatie komt maken en het juiste rapport geeft voor de douane voor bpm afgifte ij invoer...
Hoe kunnen ze dan zien dat draagarmen stuk zijn of bijv aircoverdamper....
Bij dealer offerte kan ik me meer voorstellen als ze hem even op de brug zetten.....

Wat zijn de stappen???
1 dealer offerte?? technisch rapport of iets
2 waarde taxatie bij erkende,....taxateur ofzo
3 met waarde taxatie naar de RDW/douane ofzo...

Ik heb het nog nooit zo gedaan voor mij zijn het een heleboel ONonderbouwde kreten....

heb wel zitten google'en....
een taxateur zou toch ook moeten weten wat er loos is met die bak ..om een taxatie te kunnen maken
Ik heb blauwe ogen dus gelooft ie mij dan als ik zeg daraagarmen airco verdamper, bumper schades over laten spuiten etc

Graag iets concreets waar ik wat mee kan.....ik begrijp wel dat de douane ook iets officieel moet hebben om korting op de BPM te geven

MAAR WAT IS DE WERKWIJZE....in stapjes

Ik heb het draadje niet geheel gelezen, ben een toevallige passant, zeg maar.

Als je ge-Google-d hebt, zul je hen ook gevonden hebben: http://www.bbpartners.nl/bpm/laatste-nieuws/tegenbewijs---bpm-taxaties.html

Bij vragen, bel hen, zij geven zeker de benodigde en dus bruikbare informatie. Weet ik uit ervaring van een vriend van me. Hij was, wij waren, toendertijd aangenaam verrast over de openheid van zaken, zonder dat er weer een nieuw rookgordijn werd (getracht) te leggen.   :eusa_doh:  ;D

Succes!

Liber0

ja gegoogeld en gebeld hun rekening is ook 300 euro!voor dat rapport  en hun maken dat de auto in huidige staat 750 euro waard is met taxatie rapport zodoende betaal ik dan 150 euro bpm totaal 450 euro

Het is natuurlijk veel interssanter bij jongere autoos

dus voor 150 euro zit er niet in denk ik of ik moet een vriendelijke dealer vinden met ervaring in zoiets.....

Liber0

Okay een beëidigde taxateur gevonden....op marktplaats komt vrijdag langs.......: reuze bedankt voor de tip!

   
Blijvend in prijs verlaagd: BPM Taxatie vanaf nu voor 165 euro inclusief BTW!


Indien gewenst inclusief Audatex schadecalculatie.


Onze taxaties worden uitgevoerd door register-taxateurs.


Wij komen binnen een enkele dag bij u langs en rapporteren binnen drie werkdagen na het bezoek.

Dekra Keuringen BV
 
ContactgegevensTelefoon : 0413-277520



Liber0

Dus stap 1= een rapport met taxatie op laten maken door taxateur die beëdigd is voor douane bpm

stap 2 =auto ongerepareerd aanbieden aan RDW en douane auto kan, soms technisch niet goedgekeurd worden
Alle bpm etc afrekenen

stap 3 auto technisch goed (laten) maken APK keuren met je APK goedkeuring kan je nu pas kenteken aanvragen...

Voor jongere autoos kan het helemaal veel opleveren door hoge BPM restant

Hopelijk heeft iemand hier iets aan....

Liber0

#53
Volgende week woensdag 28 januari afspraak gemaakt bij RDW en daarna langs de douane ben benieuwd
Nu vrijdag morgen voor het weekend komt de taxateur langs....die geeft me het benodigde taxatie rapport om BPM goedkoper te krijgen :P

Liber0

Vandaag is taxateur geweest van dekra..aardige man heeft fotoos van alle schade-tjes gemaakt en gaat maandag morgen een proper rapport maken over de huidige waarde alles wat onder de 10% van de toenmalige nieuwwaarsde komt = BPM aftrek deze 850R met deze opties was 57000 euro dus alles onde 5700euro is voordeel.....alleen de t5r heeft blijkbaar alles standaard..deze moest je van alles bij bestellen

Ben benieuwd...woensdag 28 januari naar RDW in Rooswndaal daarna douane jullie horen wel hoeveel alles dan gekost heeft hopelijk minder dan 200 euro BPM

Huidige zou ik 900 moetenbetalen......

thijsj

Veel plezier & succes met de verdere afhandeling :)
Leuk dat je ons een beetje op de hoogte houd van dit proces, maar je hebt dan ook een zeer aparte auto en die verdient het zeker  :eusa_clap:

Liber0

Vandaag naarRDW/Douane geweest..

RDW kent geen 850R met 155KW moeten ze zo dicht mogelijk met vemogen en type invoeren dus T5 Estate

maar er zitten zoveel accesoires op dat ie ook weer 850 euro bpm moest dokken

Toen mijn schadetaxatie rapport maar gebruikt..465 euro BPM......

Tja het zijn toch andere bedragen als een gewone t5 vanwege de electrische stoelen en elec schuifdak
en leren bekleding
al met al toch flink wat bespaart

Vrijdag krijg ik kenteken thuis gestuurd
nu nog 2 draagarmen en twee voor remslangen en een handremkabel vervangen

Dan nog APK afmelden en klaar

kosten zover

Auto                             2650 euro
kenteken aanvragen    94 Euro
Taxatie rapport            165 Euro
BPM                              465 Euro
16T turbo besteld ebay 87 euro
nummerplaten              18 euro
draagarmen   2 stuks    118 euro remslangen 2x 50 euro
handremkabel                39,95 euro
uitlijnen (na draagarm wissel) 50 euro
apk                                            25 euro
andere R bumper voor                50 euro
andere achterbumper achter      25 euro
Instap schade bestuurder stoel
nieuw leer en alcantera                180 Euro

Spuitwerk kosten volgen nog

V70geRwin

SCheelt toch weer aardig, taxatie dubbel en dwars terug verdient  :eusa_clap:
Draagarmen al besteld? Voor 99 euro Meyle HD op ebay.de....

Liber0

Kneteken van rdw heb ik binnen nu nog even platen laten drukken

er was een tegen valler

de draagarmen 110 euro zitten eronder dat kost 60 euro arbeid en 50 uitlijnen =230

ik heb echter ook de handremkabels laten vervangen ..doorgesleten...
niet wetende dat dat zo'n mega klus was..ivm de  kou nu liet ik het de garage doen

220 euro werkloon voor de handrem kabels, bank eruit en vloerbedekking los en midden console bij handrem in en uit bouwen.....pech,, hopelijk is de auto het waard..

RobbertC70