controle vloeistofniveau accu

Gestart door VolvoDeMio, 02-01-2009 21:25:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoDeMio

Nu ik toch zo lekker aan het klooien ben dacht ik maar eens te proberen om het vloeistofniveau van m'n 'onderhoudsvrije' accu te bekijken.

Het werd al snel duidelijk dat het niet de bedoeling was om de afdekplaat over de vulopeningen te verwijderen.
Met gepaste aandrang schroevendraaiers er tussen proberen te wringen.

Nu toch maar even gestopt om het eens voor te leggen.

Doorgaan met iets meer overtuiging?

Hier foto's toegevoegd:






monster900

#1
Onderhoudsvrije batterijen zijn gemaakt om NIET te onderhouden, daarom zijn de vul-openingen verzegeld.  Deze zijn er enkel om ze, als ze nieuw zijn, te vullen.

VolvoDeMio

Citaat van: monster900 op 02-01-2009 21:57:31
Onderhoudsvrije batterijen zijn gemaakt om NIET te onderhouden, daarom zijn de vul-openingen verzegeld.  Deze zijn er enkel om ze, als ze nieuw zijn, te vullen.

Heb foto's toegevoegd.

Is hier sprake van onderhoudsvrij of 'onderhoudsvrij' (maw zitten er schroefdoppen onder de deksel?

monster900

Zoals ik op de foto's kan zien is die onderhoudsvrij als in: NIET OPENDOEN ;)

Onderhoudsvrije batterijen zijn hermetosch afgesloten, zodat dampen niet verdwijnen.   Het water dat verdampt kan niet weg, dus condenseert terug in de batterij.  Moest er op eoa manier toch te weinig zuur in de batterij zitten, wil dit zeggen dat hij stuk is en dus vervangen dient te worden.

VolvoDeMio

Citaat van: monster900 op 02-01-2009 22:46:28
Zoals ik op de foto's kan zien is die onderhoudsvrij als in: NIET OPENDOEN ;)

Onderhoudsvrije batterijen zijn hermetosch afgesloten, zodat dampen niet verdwijnen.   Het water dat verdampt kan niet weg, dus condenseert terug in de batterij.  Moest er op eoa manier toch te weinig zuur in de batterij zitten, wil dit zeggen dat hij stuk is en dus vervangen dient te worden.

Oke, overtuigd en dank!

Gelukkig nog groene indicator...

haasje

Ook die indicators zijn niet heilig, heb vaker accu's gezien met zwarte indicators die nog goed zijn, maw ook die indicators gaan kapot

thuur

Om het topic samen te vatten:

If it ain't broke, don't fix it!


Gr 8)

VolvoDeMio

#7
Citaat van: thuur op 03-01-2009 00:17:54
Om het topic samen te vatten:

If it ain't broke, don't fix it!


Gr 8)

:o