Foutcode 124, massa stroomkring programmakiezer

Gestart door K00L, 04-01-2009 15:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K00L

Sinds een maand kan ik niet meer in de Sportstand rijden. op de meest verschillende momenten licht dan het pijltje op in het dashbord. in Economy stand heb ik geen problemen. ik heb de schakelaar al eens losgemaakt, schoongemaakt met contactspray en ook de massadraden naar de stekkers gecontroleerd. ik kan niets vreemds vinden. maar foutcode 124 blijft de kop op steken.

zou het aan de schakelaar liggen?

alvast bedankt.

thuur

Haal de schakelaar eens een keer of 20 flink op en neer met contact uit.


Gr 8)

K00L


Ludo

dit zegt Vadis over de melding:

CiteerInformatie over storingscode 1–2–4

Toestand

Omstandigheden waaronder de storingscode optreedt. De bestuurder kan met de programmakiezer uit drie verschillende rijprogramma's kiezen: Winter (W), Economy (E) en Sport (S). De programmakiezer heeft twee signaalkabels (MS1 en MS2) en één massakabel. Om deze rijprogramma's te activeren, worden een of beide signaalkabels met de massa verbonden (waardoor het signaal daalt). De signaalkabels MS1 en MS2 kunnen alleen gelijktijdig met de massa worden verbonden wanneer de W-knop ingedrukt is.
accuspanning (volledige stroomkring)
massalaag (verbroken stroomkring)
Als de regeleenheid voor de versnellingsbak gedurende ten minste 30 seconden in beide signaalkabels een zwak signaal (lagespanning) waarneemt, slaat deze de storingscode 1–2–4 op.
Opmerking! Dit betekent dat deze storingscode kan worden opgeslagen wanneer langer dan 30 seconden de W-knop wordt ingedrukt.


Vervangende waarde
De versnellingsbak werkt alleen in het rijprogramma Economy (E).


Mogelijke oorzaak

-Kortsluiting met de massa in de signaalkabels.
-De W-knop is langer dan 30 seconden ingedrukt geweest.
-Defect in de programmakiezer.


Storingsbeeld
-De versnellingsbak gebruikt ongeacht de stand van de programmakiezer het rijprogramma E.

lijkt me toch een schakelaar probleem.
de schakelaar een keer uitwisselen met iemand anders?.

K00L

ik denk dat dat het beste is.... schakelaar is 50 euro ongeveer, dus ga ik niet op de gok aanschaffen