v70 classic diesel LMM

Gestart door pvdbogaard, 04-01-2009 20:46:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pvdbogaard

ik heb het vermoeden dat mijn LMM versleten is . Statische weerstand waarden lijken OK maar ik heb een motormanagement lampje branden als ik harder als 130 km/h rijd of lang moet klimmen (duitsland). EGR werkt , laaddruk klepje gecheckt , rijd verder goed , alleen dat lampje .

De LMM (99-00) model schijnt maar 100 Dkm mee te gaan en die van mij is van 99 en dus 335 Dkm oud.
Ik wil nu een Pierburg insert kopen ze hebben een nieuw nummer uit 7.22701.05.0 wat geschikt is voor veel volvo (S60 S70 S80 en V70).

ik weet dat er mensen zijn die met de mercedes pierburg hebben gereden , heeft iemand ook dit nummer al gebruikt.

Peter van den Bogaard

RRRRR_Ramon

Enige tijd geleden heb ik >>> DEZE <<< besteld bij dezelfde verkoper als in de Ebay ad.

Doet het prima en je houdt wat euro's in je zak. Het is dezelfde als de originele en het is een Bosch. De verzending is prima en snel verlopen. Hij heeft ze bijna constant op voorraad.

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

pvdbogaard

dat ziet er qua prijs alvast heel goed uit.
de pierburg kost ongeveer 105 euro in Nl and dat is een stuk minder als de bosch bij VOLVO.

Een andere reden voor pierburg zou zijn levensduur, ze zouden een stuk minder gevoelig zijn als die van BOSCH.

dat is nu een beetje mijn twijfel dus , gaan voor die echte BOSCH , nu wel voor een vriendelijke prijs , nog bedankt voor de link. of gaan voor de langer levende maar niet orgineel gebruikte Pierburg.

Veel mensen die VAG rijden gaan naar PIERBURG vandaar.

Peter van den BOgaard



RRRRR_Ramon

Citaat van: pvdbogaard op 04-01-2009 21:46:19
dat ziet er qua prijs alvast heel goed uit.
de pierburg kost ongeveer 105 euro in Nl and dat is een stuk minder als de bosch bij VOLVO.

Een andere reden voor pierburg zou zijn levensduur, ze zouden een stuk minder gevoelig zijn als die van BOSCH.

dat is nu een beetje mijn twijfel dus , gaan voor die echte BOSCH , nu wel voor een vriendelijke prijs , nog bedankt voor de link. of gaan voor de langer levende maar niet orgineel gebruikte Pierburg.

Veel mensen die VAG rijden gaan naar PIERBURG vandaar.

Peter van den BOgaard

Gewoon die Pierburg eens proberen dan, de Bosch gaat inderdaad niet zo lang mee volgens zeggen. V.w.b. de nummers kan ik je niet helpen.

Verder zitten er meer Pierburg onderdelen op de TDI's en 2.5D's. De vacuümpomp is ook van Pierburg meen ik.

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

v40pokemon

Ik heb vorige week een nieuwe Bosch gekocht, maar dan wel met een VAG-nummer. Het Boschnummer is hetzelfde als van de originele. Brutoprijs was €248,- maar als je bijv. via de zaak of op andere manieren kunt kopen met extra korting: €175! daar ga ik in ieder geval geen andere dingen voor proberen!

RRRRR_Ramon

Citaat van: v40pokemon op 05-01-2009 10:59:56
Ik heb vorige week een nieuwe Bosch gekocht, maar dan wel met een VAG-nummer. Het Boschnummer is hetzelfde als van de originele. Brutoprijs was €248,- maar als je bijv. via de zaak of op andere manieren kunt kopen met extra korting: €175! daar ga ik in ieder geval geen andere dingen voor proberen!

De >>> Bosch <<< in mijn link komt inclusief verzenden op €107,-. Dat is dezelfde als origineel en dan hou je zo'n €70,- in je zak. Toch een flinke tank diesel denk ik dan en je hoeft er de deur niet voor uit.  :eusa_think:  ;D

Je bent dan de zogenaamde "dief van je eigen portmonnee", maar ieder z'n ding.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

pvdbogaard


RRRRR_Ramon

Citaat van: pvdbogaard op 05-01-2009 16:56:12
Ik had deze gezien

http://shop2.autotechnik24.de/product_info.php/products_id/70

van pierburg dan

Je noemt in je eerste post al het artikelnummer van de Pierburg maar ik denk dat je redelijk creatief moet gaan worden om de afgebeelde LMM in je V70 te krijgen...  :eusa_think:

In het lijstje staan ook geen Volvo's genoemd.  :-\

Hij ziet er zo uit: 
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

pvdbogaard


https://onlineshop.ms-motor-service.com/msi/MSICD?page=createFramesetShop&lang=D&vko=0001

Kfz.-Typen zu 7.22701.05.0              
317 Treffer / Anzeige 311 - 317         pro Seite:            
     Blättern:          [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32]         
                                                  
                                          kW    PS    
311.     VOLVO          V70 2.0i Turbo 20V    08.1998       03.2000     B 5204 T4    B    120    163    Liste aller Artikel zu diesem Motor und diesem Fahrzeug...
312.     VOLVO          V70 2.0i 20V    01.1997       03.2000     B 5204 S    B    105    143    Liste aller Artikel zu diesem Motor und diesem Fahrzeug...
313.     VOLVO          V70 2.3i Turbo 20V    01.1997       03.2000     B 5234 T3    B    176-184    239-250    Liste aller Artikel zu diesem Motor und diesem Fahrzeug...
314.     VOLVO          V70 2.3i Turbo 20V    04.1997           B 5234 T5    B    177    240    Liste aller Artikel zu diesem Motor und diesem Fahrzeug...
315.     VOLVO          V70 2.4i Turbo 20V    01.1997       08.1999     B 5244 T    B    142    193    Liste aller Artikel zu diesem Motor und diesem Fahrzeug...
316.     VOLVO          V70 2.5 TDI    01.1997       03.2000     D 5252 T KAT    D    103    140    Liste aller Artikel zu diesem Motor und diesem Fahrzeug...
317.     VOLVO          V70 2.5i Turbo 20V    09.1997       03.2000     B 5254 T    B    142    193    Liste aller Artikel zu diesem Motor und diesem Fahrzeug...
317 Treffer / Anzeige 311 - 317         
     Blättern:          [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32]         
Kraftstoffart    Kraftstoffart
AL    Alkohol
B    Benzin


de pierburg is alleen het insert en niet de hele buis.

het is wel de juiste voor de 98-00 V70 de oudere types hebben een ander LMM of LHM

Peter van den Bogaard

v40pokemon

Citaat van: RRRRR_Ramon op 05-01-2009 13:59:32
Citaat van: v40pokemon op 05-01-2009 10:59:56
Ik heb vorige week een nieuwe Bosch gekocht, maar dan wel met een VAG-nummer. Het Boschnummer is hetzelfde als van de originele. Brutoprijs was €248,- maar als je bijv. via de zaak of op andere manieren kunt kopen met extra korting: €175! daar ga ik in ieder geval geen andere dingen voor proberen!

He,
dat is weer een ander nummer dan ik heb.. mijn boschnr. eindigt op 014
De >>> Bosch <<< in mijn link komt inclusief verzenden op €107,-. Dat is dezelfde als origineel en dan hou je zo'n €70,- in je zak. Toch een flinke tank diesel denk ik dan en je hoeft er de deur niet voor uit.  :eusa_think:  ;D

Je bent dan de zogenaamde "dief van je eigen portmonnee", maar ieder z'n ding.  :-\

tdidude

Citaat van: pvdbogaard op 04-01-2009 21:46:19
dat ziet er qua prijs alvast heel goed uit.
de pierburg kost ongeveer 105 euro in Nl and dat is een stuk minder als de bosch bij VOLVO.

Een andere reden voor pierburg zou zijn levensduur, ze zouden een stuk minder gevoelig zijn als die van BOSCH.

dat is nu een beetje mijn twijfel dus , gaan voor die echte BOSCH , nu wel voor een vriendelijke prijs , nog bedankt voor de link. of gaan voor de langer levende maar niet orgineel gebruikte Pierburg.

Veel mensen die VAG rijden gaan naar PIERBURG vandaar.

Peter van den BOgaard




Na 275K met dezelfde LMM heb ik een Pierburg "insert" besteld heb hem over een paar daagjes in huis.

http://shop2.autotechnik24.de/product_info.php/products_id/70 Is erg behulpzaam en responsief per email.

Zal laten weten hoe het bevalt  8)
5 cilinders is meer dan 4

Dieselross

Ik ben benieuwd, de mijne lijkt er ook aan te komen.... (265000 km)

tdidude

Citaat van: Dieselross op 17-02-2009 16:07:03
Ik ben benieuwd, de mijne lijkt er ook aan te komen.... (265000 km)

Stap1: Bestellen
Besteld!  :eusa_dance:

Stap 2: Ontvangen
LMM is vandaag binnen gekomen. Ca 2 werkdagen levertijd met DHL airmail uit Duitsland. Transactie verliep gladjes dus! Wordt waarschijnlijk het weekeinde voor ik hem er in zet.. wil er wel even daglicht bij hebben op de oprit..!  :-\


Volgende week moet de roetmobiel overigens voor APK naar de keuring. Voor die tijd wil ik hem er sowiezo inhebben.. het gaat mij niet gebeuren dat ze er daar achterkomen dat er een nieuwe "Volvo"LMM in moet a 300 pleuri omdat roetwaarde niet gehaald wordt of zo  :eusa_wall: :eusa_wall:


Stap3: installatie
Volgt  ;D


5 cilinders is meer dan 4

Dieselross


KR@MMETJE

Wellicht een beetje offtopic, maar nu we het toch over LMM's hebben...

De mijne is vorig jaar vervangen (+/- 20.000km geleden) door een LMM die ik via dezelfde link als Ramon heb besteld. Het bestellen en de afhandeling daar verliep echt voortreffelijk!

Na vervangen van de oude voelde ik direct het verschil... Echt dag en nacht!

Nu merk ik echter de laatste tijd als ik stevig doortrek in de 4 of de 5 dat hij tegen de 3000 toeren heel even inhoud en dan weer doortrekt. Dit heb ik ook heel kort gevoeld voordat ik de oude LMM heb vervangen.

Wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld de LMM's uit Ramons link waarvan ik er dus ook een heb? Zou ik mijn probleem weer in de LMM moeten zoeken?

Peter... Heb jij inmiddels de Pierburg al gemonteerd? Zo ja, hoe bevalt het?