v70 classic diesel LMM

Gestart door pvdbogaard, 04-01-2009 20:46:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM

LMM en LHM zijn absoluut niet uitwisselbaar!
De ECU gebruikt bij de LHM ook nog een inlaattemperatuursignaal om de correcte luchtmassa te berekenen. Bij de LMM is dit geintegreerd in het LMM signaal.

De reden hiervoor:
Luchtmassa wordt bepaald met behulp van de parameters druk, volume en temperatuur volgens de formule:
massa (x constante) = Druk x Volume / temperatuur

elianmars

Citaat van: JorritV70 op 22-02-2009 08:33:06
hij doet het alleen als ik flink op het gas ga als ik rustig op trek merk ik er niets van. Hij is er mee begonnen toen het kouder werd

GRoet Jorrit

Mijn LMM doet precies hetzelfde en ik begon het ook te voelen toen hem kouder werd.

JorritV70

Citaat van: elianmars op 22-02-2009 15:05:49
Citaat van: JorritV70 op 22-02-2009 08:33:06
hij doet het alleen als ik flink op het gas ga als ik rustig op trek merk ik er niets van. Hij is er mee begonnen toen het kouder werd

GRoet Jorrit

Mijn LMM doet precies hetzelfde en ik begon het ook te voelen toen hem kouder werd.

Maar jij hebt te minste een LMM, ik niet, dus wat het nu bij mij is?

GRoet Jorrit

tdidude

Zooo, de roetmobiel is vandaag voor een grote beurt en APK bij de Volvodealert geweest. Hij is met vlag en wimpel geslaagd  :eusa_clap: Sterker nog, ik had het voorrecht in een steekproef van het RDW te vallen.. hij is dus 2x gekeurd :)

Buiten de grote beurt om was er alleen een mistlampje kapot.

Dealert zit vlak bij mijn werk dus mocht weer lekker een stukje terugrijden.. kon ik de injectorcleaner meteen even uit het nieuwe brandstoffilter trappen  ;D
Ik kon aan alles merken dat hij onder handen was genomen. Het was echt een genot.. (lees het was hard nodig).

Nu kon ik nog beter merken dat ik een nieuwe LMM er in heb geschroeft.. het is alsof ik 10 extra pk's heb gevonden.. en met een soepelheid als nooit tevoren.. kortom ben helemaal gelukkig met het Pierburg expirement, en kan het nu veilig iedereen aanraden.

Succes ermee!



5 cilinders is meer dan 4

Rudolf

Hen ook mijn LMM vervangen maar probleem niet opgelost LMM was dus niet stuk. Dus heb ik er nog 1 te koop voor de liefhebber.

elianmars

Citaat van: elianmars op 22-02-2009 15:05:49
Citaat van: JorritV70 op 22-02-2009 08:33:06
hij doet het alleen als ik flink op het gas ga als ik rustig op trek merk ik er niets van. Hij is er mee begonnen toen het kouder werd

GRoet Jorrit

Mijn LMM doet precies hetzelfde en ik begon het ook te voelen toen hem kouder werd.


Vanmorgen was het behoorlijk mistig en ik voelde heel goed dat de wagen raar deed. Bij vol intrappen van het gaspedaal echt schoksgewijs optrekken.

Vanmiddag tijdens mooi weer nergens last van.

De Bosch LMM is dus heel erg gevoelig voor kou en vocht. Vreemd.....  :eusa_think:

Sbv

Citaat van: elianmars op 07-03-2009 17:40:36
Citaat van: elianmars op 22-02-2009 15:05:49
Citaat van: JorritV70 op 22-02-2009 08:33:06
hij doet het alleen als ik flink op het gas ga als ik rustig op trek merk ik er niets van. Hij is er mee begonnen toen het kouder werd

GRoet Jorrit

Mijn LMM doet precies hetzelfde en ik begon het ook te voelen toen hem kouder werd.


Vanmorgen was het behoorlijk mistig en ik voelde heel goed dat de wagen raar deed. Bij vol intrappen van het gaspedaal echt schoksgewijs optrekken.

Vanmiddag tijdens mooi weer nergens last van.

De Bosch LMM is dus heel erg gevoelig voor kou en vocht. Vreemd.....  :eusa_think:
En ik maar denken dat die mist kwam doordat je bij mijn huis in de buurt was  ;D

elianmars

Citaat van: Sbv op 07-03-2009 17:42:07
Citaat van: elianmars op 07-03-2009 17:40:36
Citaat van: elianmars op 22-02-2009 15:05:49
Citaat van: JorritV70 op 22-02-2009 08:33:06
hij doet het alleen als ik flink op het gas ga als ik rustig op trek merk ik er niets van. Hij is er mee begonnen toen het kouder werd

GRoet Jorrit

Mijn LMM doet precies hetzelfde en ik begon het ook te voelen toen hem kouder werd.


Vanmorgen was het behoorlijk mistig en ik voelde heel goed dat de wagen raar deed. Bij vol intrappen van het gaspedaal echt schoksgewijs optrekken.

Vanmiddag tijdens mooi weer nergens last van.

De Bosch LMM is dus heel erg gevoelig voor kou en vocht. Vreemd.....  :eusa_think:
En ik maar denken dat die mist kwam doordat je bij mijn huis in de buurt was  ;D


Het was leuk je gekend te hebben  :eusa_snooty:















;D

850newbie

Ik heb 2 maanden geleden ook de LMM vervangen ivm het schoksgewijs optrekken onder bepaalde weersomstandigheden en het heeft absoluut niets geholpen. Ik heb er trouwens ook weer een Bosch ingezet. Ik geloof het verder wel, als deze echt de geest geeft kan ik altijd nog eens kijken of een Pierburg exemplaar meer soelaas bied.