Motormanagementlampje 2.5D

Gestart door RRRRR_Ramon, 04-01-2009 20:50:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: elianmars op 02-11-2009 20:31:24
Citaat van: Ludo op 02-11-2009 10:40:53
Citaat van: Dirk342 op 02-11-2009 07:51:24
Citaat van: Ludo op 01-11-2009 22:28:46
Citaat van: elianmars op 01-11-2009 22:24:23
Citaat van: Dirk342 op 01-11-2009 21:31:27
Laat ik nu iemand kennen die een goede, gebruikte brandstofpomp heeft liggen voor weinig ;D

Jij ook al?  ;D

Maar blijkbaar wil niemand die ouwe brol...  :eusa_doh:
;D geeft niets hoor, ik heb geduld, verkopen doe ik 'm toch wel.  Ik wacht gewoon even totdat iemand een compl. revisie laat doen en afrekend van zijn br.st.pomp en dat hier post.  Moet je eens kijken hoe snel ik er dan vanaf ben ;D

De hint was eigenlijk, dat er een apart board voor dit soort zaken is.  ;)


En daar staat die pomp toch al een tijdje te koop  ;D

Nét daarom, zijn (verkapte) advertenties/aanbiedingen in een topic overbodig.  :P

elianmars

Citaat van: Ludo op 02-11-2009 20:41:09
Citaat van: elianmars op 02-11-2009 20:31:24
Citaat van: Ludo op 02-11-2009 10:40:53
Citaat van: Dirk342 op 02-11-2009 07:51:24
Citaat van: Ludo op 01-11-2009 22:28:46
Citaat van: elianmars op 01-11-2009 22:24:23
Citaat van: Dirk342 op 01-11-2009 21:31:27
Laat ik nu iemand kennen die een goede, gebruikte brandstofpomp heeft liggen voor weinig ;D

Jij ook al?  ;D

Maar blijkbaar wil niemand die ouwe brol...  :eusa_doh:
;D geeft niets hoor, ik heb geduld, verkopen doe ik 'm toch wel.  Ik wacht gewoon even totdat iemand een compl. revisie laat doen en afrekend van zijn br.st.pomp en dat hier post.  Moet je eens kijken hoe snel ik er dan vanaf ben ;D

De hint was eigenlijk, dat er een apart board voor dit soort zaken is.  ;)


En daar staat die pomp toch al een tijdje te koop  ;D

Nét daarom, zijn (verkapte) advertenties/aanbiedingen in een topic overbodig.  :P


Nee hoor. Sommigen vergeten gewoon die advertenties te bekijken. Daarom een kleine hint van ons  ;D

Ludo

#47
Citaat van: elianmars op 02-11-2009 21:36:00
Nee hoor. Sommigen vergeten gewoon die advertenties te bekijken. Daarom een kleine hint van ons  ;D

Het vervelende is dat aan die hint niemand iets heeft.
Er is niet eens een duidelijke diagnose gesteld en jullie zijn al aan het handelen.  :eusa_doh:

vergeet ook deze niet:
CiteerTevens maak ik nogmaals duidelijk dat commerciele uitingen op dit forum nog steeds NIET TOEGESTAAN zijn.

Wil je iets verkopen doe dit dan via de website http://www.volvo-plaza.nl
Bron


:P

elianmars

Commerciële uitingen? Waar zie je die?  :eusa_think:


En jij bent nu reclame aan het maken voor Volvo-plaza  :eusa_snooty:

Ludo


Red Devil

 ;D
FF terug naar de reden van dit topic....... het lampje?

Ik ben er nog steeds niet uit. Slangen zijn goed maar toch vanaf 10 graden en lager gaat het lampje branden. Zodra de motor warm is en je opneiuw start is het oranje diehoekje tussen de beide tellers uit en weer een paar km verder gaat ook het lampje uit. Het komt dan ook de hele dag niet terug.

Ik denk aan: gloeipinnen, LHM/LMM of lambda sonde. De LHM/LMM heb ik met een wattenstaafje als zo goed en kwaad als het ging al gereiningd. Heeft iemand een ander idee. Volgens het boekje gaat het lampje branden bij een storing in het UITlaatsysteem. De auto rijdt verder overiegsn prima, trekt goed, pluimt niet al te veel.

Ik hoor hetb graag.
Ted


thuur

Citaat van: Red Devil op 15-11-2009 19:05:43
;D
FF terug naar de reden van dit topic....... het lampje?

Ik ben er nog steeds niet uit. Slangen zijn goed maar toch vanaf 10 graden en lager gaat het lampje branden. Zodra de motor warm is en je opneiuw start is het oranje diehoekje tussen de beide tellers uit en weer een paar km verder gaat ook het lampje uit. Het komt dan ook de hele dag niet terug.

Ik denk aan: gloeipinnen, LHM/LMM of lambda sonde. De LHM/LMM heb ik met een wattenstaafje als zo goed en kwaad als het ging al gereiningd. Heeft iemand een ander idee. Volgens het boekje gaat het lampje branden bij een storing in het UITlaatsysteem. De auto rijdt verder overiegsn prima, trekt goed, pluimt niet al te veel.

Welke auto?

Welke foutcodes?


Gr ???

Red Devil

sorry, was al eerder in dit topic aangegeven.
V70 2.5D (staat ook in mijn profiel). Dealer leest 1 foutcode uit: EGR

RRRRR_Ramon

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Red Devil

#54
Klopt maar motortechnisch gelijk aan de Classic 2.5D

Red Devil

He jongens,

Blijft het nu stil omdat het een N is, zal toch niet.

RRRRR_Ramon

Citaat van: Red Devil op 16-11-2009 19:59:32
He jongens,

Blijft het nu stil omdat het een N is, zal toch niet.

We weten het gewoon niet. Volgens het instructieboekje betekent het lampje dat de emissie niet in orde is. Zoals je in het begin van dit topic hebt kunnen lezen is het bij mijn wagen ook zomaar verdwenen zonder dat er foutcodes waren opgeslagen.

Als de wagen verder prima rijdt zou ik me niet te veel zorgen maken. Het is een oranje lampje dus een waarschuwing, rode lampjes moet je je meer zorgen om maken.  ::) Succes met de zoektocht. :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Red Devil

#57
Bedankt voor je reactie.

Ik weet het ook niet. Ik eerst maar een aantal dingen vervangen, te beginnen met de LMM.

Overigens wordt er op het Volvoforum gesproken over het vervangen van de wervelklep (of zoiets).
Heeft iemand hier ervaring mee?

Wordt vervolgd.

Ted

Red Devil

Vandaag LMM vervangen. Auto stond al ruim een dag stil, dus lekker koud. Even voorgloeien en starten. Vrijwel onmiddelijk begon het lampje te branden. Na 10 km rijden (blok lekker warm) opnieuw gestart en alle lampojes gingen uit.

Conclusie: Motormanagement werkt nog met oude data of gloeibougiues of......

De slangen visueel gecontroleerd en lijken oke.

Wie o wie heeft een idee.

Gr.
Ted

Misha

Citaat van: Red Devil op 26-11-2009 16:03:16
Vandaag LMM vervangen. Auto stond al ruim een dag stil, dus lekker koud. Even voorgloeien en starten. Vrijwel onmiddelijk begon het lampje te branden. Na 10 km rijden (blok lekker warm) opnieuw gestart en alle lampojes gingen uit.

Conclusie: Motormanagement werkt nog met oude data of gloeibougiues of......

De slangen visueel gecontroleerd en lijken oke.

Wie o wie heeft een idee.

Gr.
Ted
Heb goede ervaringen met het even lostrekken van de ECU en weer vastdrukken
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het