Motormanagementlampje 2.5D

Gestart door RRRRR_Ramon, 04-01-2009 20:50:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: Misha op 26-11-2009 16:05:52
Citaat van: Red Devil op 26-11-2009 16:03:16
Vandaag LMM vervangen. Auto stond al ruim een dag stil, dus lekker koud. Even voorgloeien en starten. Vrijwel onmiddelijk begon het lampje te branden. Na 10 km rijden (blok lekker warm) opnieuw gestart en alle lampojes gingen uit.

Conclusie: Motormanagement werkt nog met oude data of gloeibougiues of......

De slangen visueel gecontroleerd en lijken oke.

Wie o wie heeft een idee.

Gr.
Ted
Heb goede ervaringen met het even lostrekken van de ECU en weer vastdrukken

Originele Volvo LMM trouwens ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Red Devil

Nee, geen originele.
Auto reageert overigens wel veel vlotter op het gas en pluimt bij bij het doortrappen nagenoeg niet meer.

Gr.

Ted

Red Devil

Update na het vervangen van de LMM.

laatste dagen was het nat en koud weer. Precies het weer waarbij het lampje ging branden.
Nou dat is niet meer gebeurt, alleen is het mij opgevallen dat het verbruik iets is gestegen, zo'n 10 % .

Is dit normaal??

Gr.

Ted

Misha

Of dat normaal is kan ik niet zeggen.
Het is niet heel verassend, je LMM is een van de belangrijkere informatiebronnen voor je motor en bepaalt in hoge mate hoeveel brandstof er wordt geinjecteerd.

Als je een defekte vervangt door een goede kun je inderdaad andere verbruikscijfers te zien krijgen. Meestal zijn ze beter, maar dat hing vooral van de exacte fout van de defekte LMM af.

Er gaan overigens wisselende verhalen over niet originele LMM's, maar dacht dat de Diesels daar minder last van hadden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Red Devil

leuke is dat het zelfs de meest regelmatige bestuurder ( mijn echtgenote ) opviel dat de auto ineens heel anders reed. Het verschil is dus echt behoorlijk geweest. Meestal merkt zij dit niet zo.
;D

gr.
Ted

Red Devil

Te vroeg gejuicht!

Na een dag of 5 ging het lampje tochj weer branden. Aangezien het alleen gebeurt bij koude motor verdenk ik nu alleen nog mijn gloeibougies.

Of heeft iemand een ander idee.

Gr.
Ted

pimsam

Citeersorry, was al eerder in dit topic aangegeven.
V70 2.5D (staat ook in mijn profiel). Dealer leest 1 foutcode uit: EGR

Als je EGR half of niet werkt, wordt bij een 2.5D het motormanangement lampje geactiveerd. Je merkt hier op zich niets van tijdens het rijden.

Als je verder geen storingscode hebt, gewoon negeren of nog beter, plaatje in je EGR plaatsen. Lampje kun je er uit halen, sticker overheen plakken of softwarematig bij chiptuning uit laten schakelen. Of natuurlijk EGR klep aansturing controleren en de klep zelf schoonmaken of vervangen.

Red Devil

Bij het uitlezen bij de dealer gaf hij inderdaad de EGR aan als boosdoener, herinner ik mij weer.

1) Hoe reinig je dit ding?
2) waarom zit de EGR er in als je hem zonder gevolgen kan uitschakelen plaatje. Sommige hebben hem in zijn geheel verwijderd.

Gr.

Ted

V70 classic

Citaat van: Red Devil op 02-12-2009 19:05:47
Bij het uitlezen bij de dealer gaf hij inderdaad de EGR aan als boosdoener, herinner ik mij weer.

1) Hoe reinig je dit ding?
2) waarom zit de EGR er in als je hem zonder gevolgen kan uitschakelen plaatje. Sommige hebben hem in zijn geheel verwijderd.

Gr.

Ted

Uhh
om aan de CO norm te voldoen.
Is bij een diesel gaan apk norm dus na type goedkeuring kan hij er van tussen
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.