Temperatuur niet meer op 3 uur met dit weer ?

Gestart door Turbo-Geek, 06-01-2009 21:12:33

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Valt me op dat de Volvo met het koude weer de 3 uur niet meer haalt en dus minder warm wordt. Opzich niet verwonderlijk met deze temperaturen buiten maar toch zou hij na verloop van tijd op 3 uur uit moeten komen lijkt mij.
Denk zelf dat de thermostaat 'ziek' is.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Vulk

Hier duurt het wat langer, maar na tien minuten staat hij toch mooi op drie uur. Hoelang zijn uw ritten?

thuur

Hier ook. Duurt inderdaad niet meer de 3-5 minuten zoals normaal, maar binnen 10 minuten moet ie echt op 3u staan.

Ik weet niet of je je temp.sensor vertrouwt, maar het zou een mooi moment zijn om deze meteen mee te nemen (met korting zo'n 35 euro). Niet te lang blijven doorrijden, je blok komt niet op temperathuur -> verhoogde slijtage.

Gr 8)

JayJ

Als hij rond de 60 graden blijft hangen durf ik met grote zekerheid te zeggen dat de thermostaat het probleem is.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

razorx

Kans is groot dat je thermostaat "minder" is. in zo'n 3 á 5 minuutjes moet hij toch wel op 3 uur staan.
Ik neem aan dat het ook lang koud blijft in de auto?

Bij mij is het nog niet zo koud als in het zuiden overigens. 's nachts -7.

t5karel

Citaat van: Turbo-Geek op 06-01-2009 21:12:33
Valt me op dat de Volvo met het koude weer de 3 uur niet meer haalt en dus minder warm wordt. Opzich niet verwonderlijk met deze temperaturen buiten maar toch zou hij na verloop van tijd op 3 uur uit moeten komen lijkt mij.
Denk zelf dat de thermostaat 'ziek' is.
De mijne staat er net ff onder,bij de ''gele'' stond ie er altijd net ff boven.
Als ie verder onderuit zakt en je krijgt het koud in de wagen,gewoon een nieuwe d,r in stoppen.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Turbo-Geek

Ok, duidelijk de thermostaat is dus niet helemaal jovel meer, ook de sensor dan maar meepakken  :eusa_think:
De ritten zijn altijd tenminste 35min waarvan zo'n 10 minuten op de snelweg dus alle tijd om op temperatuur te komen lijkt me.

daytonawim

Turbo-Geek

Ja, hier dus niet meer ... is meer een beetje slappe lul (tussen 4 en 5).
Snel ff wat aan doen.

M a r c

Zorg dat je een 87gr thermostaat haalt van Gates.  Als je een originele besteld bij de dealer krijg je een 90gr...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Citaat van: M a r c op 06-01-2009 22:35:46
Zorg dat je een 87gr thermostaat haalt van Gates.  Als je een originele besteld bij de dealer krijg je een 90gr...

En bij ET is de prijs ook goed..

Gr ;D

Turbo-Geek

Citaat van: M a r c op 06-01-2009 22:35:46

Ja, goeie tip !  Die heb jij nog wel te koop toch ?

mevita

Net terug van ritje min 16 kerkrade temperatuurmeter bij mij ook klein beetje onder de drie uur, met deze temperaturen toch wel vrij normaal vermoed ik

Misha

Citaat van: mevita op 07-01-2009 00:01:23
Net terug van ritje min 16 kerkrade temperatuurmeter bij mij ook klein beetje onder de drie uur, met deze temperaturen toch wel vrij normaal vermoed ik

Nee, dat kan niet normaal zijn.
Korte circuit doet in principe niet aan externe koeling, dus wordt alleen maar tegen een blok aan gespoeld wat op plekken honderden graden is, ook al is het buiten -40.
Als je thermostaat 100% in orde is en goed reageert, moet hij dus altijd zijn vaste waarde kunnen vasthouden.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Ludo op 06-01-2009 21:20:32
Citaat van: thuur op 06-01-2009 21:16:08
Hier ook. Duurt inderdaad niet meer de 3-5 minuten zoals normaal,

bij mij wél.  :eusa_dance:

ik heb een karton achter de grille geplaatst :eusa_doh:  ...maar lekker snel warm.  ;D

;D ;D  :eusa_clap: