B5234T rebuilt & reinforced

Gestart door M a r c, 07-01-2009 20:12:49

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Voor degene die graag plaatjes kijken  ;) even wat foto's van een rebuilt en opbouw met versterkte delen:

http://s288.photobucket.com/albums/ll168/Marchesselberth/Tuning%20and%20Styling/B5234T%20re-built/?albumview=grid

Blok is compleet gedemonteerd, gehoond en opnieuw opgebouwd met versterkte drijfstanglagers, H-profiel drijfstangen en Wiseco lichtgewicht zuigers met gecoate 'onderrok'.

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Sbv

Waar gaat het blok inkomen ?

M a r c

850R automaat handbak  ;D

Het was een automaat, nu niet meer

info@europeantuning.nl

arjenT5R

nu mijn automaat  ;D
ziet er goed uit  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Ziet er top uit Marc, ook meteen goed aangepakt en dan ook alles meteen meenemen als het blok toch al los ligt. Complimenten, ben benieuwd wat het blok dadelijk aan specs / vermogen opgaat brengen.

M a r c

Klant wil een sterke motor met een goed middengebied, dus zetten we er een Garrett GT2871R op.

info@europeantuning.nl

t5karel

Allemaal zeer herkenbare foto,s :eusa_shifty:.Maar ik sla dit topic verder over :eusa_liar:.

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

LPGLE

volgens mij gaat marc stiekum dit blok in de kofferbak inbouwen ....

spatbordbeschermhoes hangt dan al op de juiste plek ;)

Mooie foto's

M a r c

Blokkie is nu helemaal klaar, kwestie van in- en uitlaatspruitstukken er nog op.

info@europeantuning.nl

JCviggen

Gaat er een ATP adapter tussen turbo en spruitstuk of een aangepast spruitstuk?
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

nickk.

Nog met GLT nokkenasjes gewerkt?

M a r c

Citaat van: JCviggen op 08-01-2009 13:52:30

Twijfel nog tussen zo'n adaptor of die ronde verhoging van het nieuwe R-spruitstuk af laten frezen...  denk dat het de laatste optie wordt.

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: M a r c op 08-01-2009 16:12:11
Citaat van: JCviggen op 08-01-2009 13:52:30
Twijfel nog tussen zo'n adaptor of die ronde verhoging van het nieuwe R-spruitstuk af laten frezen...  denk dat het de laatste optie wordt.

Jah dat heeft Johann toen voor mij gedaan en het werkt maar de pakking is dan een probleem omdat een stuk ervan aan de bovenkant in de uitlaatgasstroom zit omdat de opening daar te groot is. Dat had bij mij tot gevolg dat er op een keer een stukje van de pakking brak en 2 schoepen van het turbinewiel haalde. Ik heb de pakking op de nieuwe turbo toen aangepast, maar je houdt aan de bovenkant maar millimeters over.

Niet ideaal dus, maar hetzelfde kan je zeggen van de adapter.

Johann had alweer de beste suggestie toen en dat is de rand van het spruitstuk uit het turbinehuis laten frezen net zoals dat bij de volvo turbos het geval is. Als de T3 flens genoeg vlees heeft moet dit te doen zijn, en is er geen pakking of adapter nodig.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

JosS70

He Marc,

Hoeveel vermogen schat je dat je eruit gaat krijgen?

Gr Jos

ps Goed werk  8)