Tigger stelt zich voor

Gestart door Tigger, 01-12-2008 01:29:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Tja, als je per se een R wil kopen, koop er dan 1 en mik er gas in. Genoeg mensen op dit forum die er meer dan tevreden over zijn. Hou er wel rekening mee dat je ondanks dat je op LPG rijdt, toch nog wat benzine verstookt :) (Bij de start en in het geval je de LPG tank volledig leeg zou rijden)

Ik heb zelf een diesel gekocht omdat ik gewoon betrouwbaarheid wilde en teveel LPG problemen voorbij zie komen op het forum. Afgezien daarvan heb ik de kofferbakruimte gewoon nodig dus 't zou een ringtank moeten worden. Kom je meteen bij de actieradius: weinig zin om elke 300-400 kilometer bij de pomp te staan. Bovendien rij ik graag paar x per jaar naar 't noorden waar ze niet eens LPG verkopen.
Dat een R veel en veel leuker rijdt, zul je me niet horen ontkennen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de diesel me niet eens tegenvalt :)

Rogers XC 70 2000

Tigger,

Ik heb altijd diesel (Fiat Punto 1.9 jtd, Renault Scenic 1.9 dti, Alfa 156 SW 1.9 jtd en Rover 75 Tourer 2.0 cdt) gereden voor mijn Volvo op LPG.

Qua rij-plezier scoren de Alfa en de Volvo redelijk hoog, qua comfort dan weer de Rover en de Volvo.
De Volvo (2.4T-193 pk) is gewoon erg snel.

Keuze tussen LPG en diesel zou ik laten afhangen van de brandstofkosten en kosten van wegenbelasting.
Ik ben blij met mijn LPG, ondanks het feit dat ik drie keer per week aan de pomp sta.
(ik kan dan wel LPG tanken voor minder dan € 0,30/liter).


thijsj

#32
Citaat van: Tigger op 23-12-2008 22:52:23
Een auto die ik 't komende jaar zonder problemen kan rijden met zeker een half jaar 150km / dag..... Diesel? LPG?


Een turbo met LPi geeft volgens mij niet al teveel problemen. Daar zijn velen hier reuze tevreden mee. Zeker als je het zelf nieuw in laat bouwen in een auto met lage kilometerstand, zie dit topic. Dat lijkt me, gezien je persoonlijke voorkeur de beste optie :eusa_angel:

innocenti

Hoi Trigger
Laat je keuze niet alleen van je berekening afhangen. Wil je wel in een diesel rijden? Ik rij ook 150km/d en heb 17mnd geleden een V70R gekocht en gas laten inbouwen. Inmiddels 55000km gereden op gas. En ben nog steeds erg tevreden.

En wat onze overheid en de brandstofprijzen de komende tijd gaan doen laat zich ook slecht voorspellen.

Wil je niet uit een diesel praten, maar een diesel is toch een heel andere auto als een T-5r of V70R.

Succes met je keuze.

Tigger

Hoe raar kan het toch gaan!!! Vorige week nog eens goed wezen rekenen (tja, dat moet je als zelfstandig ondernemer) en wonder boven wonder: benzine is de komende tijd toch iets goedkoper. Ook al rijd ik de komende maanden een dikke 150km/dag en zou je dus diesel verwachten, weet ik niet waar ik daarna terecht kom......dichter bij huis? Zou best eens kunnen en eigenlijk is dat dan wel de bedoeling. Of dat ik ff een maandje geen opdracht heb, dan is een "zware" diesel toch minder goedkoop....
Ook m'n accountant kwam tot dezelfde conclusie en gaf zelfs de tip om eens naar een hagelnieuwe auto te kijken..... -> je kunt toch alle kosten van de auto (ook een stukje financiering) opvoeren en zo de belasting keurig hun deel laten (mee)betalen :D

Ok, dan maar eens kijken naar een nieuwe auto. Ook bij de Volvo-dealer langsgeweest, maar voor een beetje V70 moet je toch al e.a. neertellen. Daarnaast is de catalogusprijs (incl BTW en BPM) dusdanig dat een "leuke" bijtelling wordt berekend. Wat nu ??? Onze buurjongen werkt bij een Chrysler/Jeep/Dodge-dealer en kwam met een hele scherpe prijs voor een hele leuke auto. Een auto waar ik niet direct aan had gedacht, maar bij nader inzien zeer goed te doen is (ook financieel).



Yep, een Jeep Patriot (2,4 Limited)! Ik weet niet of dit vloeken in de kerk is hier, maar ik ben er erg blij mee. Volgende week kan ik de auto ophalen :D


Ik wil bij deze dan ook iedereen bedanken voor de tips, die in dit topic geplaatst zijn en die ik op dit forum heb gelezen! 1 Troost -> een goede vriend van mij heeft onlangs een CY 855 T-5R gekocht!! ;)

En ach, wie weet dat ik na de Jeep voor een V70 R ga (zo'n titanium-uitvoering ;) ).......

razorx

Gefeliciteerd!

Of je vloekt in de kerk doet er niet toe. Het gaat erom dat jij er blij mee bent.

En als je fiscaal nog eens lekker zit, mooi toch.

Sprak een tevreden mede ondernemer met een 15 jaar oude GLT met G3 op de zaak  :evil: .

Geniet ze!

elmarconi

Ik neem aan dat de afschrijving over twee/drie jaar tijd wel meegenomen is in de berekening...
--
Autogas Inside . . .

RATFINK

Tja, hij is ook vierkant  :eusa_shifty:

We zien mekaar wel een keer bij een MX-5 meeting  ;D


Tigger

@elmarconi -> Jazeker!


@RATFINK -> Yep, goed plan!! (en vierkant is-ie wel.......hahaha...)

DennisRuder

#39
Nou, vooruit. Als je belooft je te gedragen mag je een keer een rondje ;)

Maar ik vind het toch jammer dat het geen T5 is geworden. ik kan me haast niet voorstellen dat een nieuwe auto met afschrijving en bijtelling goedkoper is dan een gebruikte. Maar dat moet je me maar een keer voorrekenen.

Tigger

Ik zal me heel erg goed gedragen!!! Je kent me toch ;)






Uhm....vandaag de Jeep opgehaald :D


UserID6342

Mooie auto Tigger !  Mag ook wel eens gezegd worden, maar hoe jouw boekhouder aan het voordeel komt is mij ook nog ven onbekend, daar ben ik ook wel nieuwsgierig  naar ;D  De Jeep uitvoering is dat die met de 2.4 Ltr, is die niet onder gemotoriseerd ?  Tenminste, als je zo de grootte van de auto ziet verwacht je toch minstens een V6 of V8 in het vooronder.

Tigger

Dank je! Het is inderdaad de 2.4 ltr benzinemotor, die erin ligt. De auto weegt "slechts" 1465 kg en met de 170 pk van de motor, is dat prima te doen. Echt ondergemotoriseerd is-ie zeker niet. Grotere motoren vind je in de Grand Cherokee, zoals de SRT8  :eusa_drool:

Wat betreft het voordeel: het is een nieuwe auto met een relatief lage cataloguswaarde (en daarmee valt de bijtelling dan ook reuze mee), niet al te zwaar (menig roffel is zwaarder), benzinemotor (dus wegenbelasting is lager dan diesel), alle kosten (inclusief rentekosten financiering, brandstofkosten, onderhoudskosten, e.d., etc.) voer ik op als kostenpost. Dit, in combinatie met de "lage" bijtelling, geeft voor mij een voordeliger beeld dan een tweedehands roffel.

thuur

Citaat van: Tigger op 12-01-2009 11:26:38
Wat betreft het voordeel: het is een nieuwe auto met een relatief lage cataloguswaarde (en daarmee valt de bijtelling dan ook reuze mee), niet al te zwaar (menig roffel is zwaarder), benzinemotor (dus wegenbelasting is lager dan diesel), alle kosten (inclusief rentekosten financiering, brandstofkosten, onderhoudskosten, e.d., etc.) voer ik op als kostenpost. Dit, in combinatie met de "lage" bijtelling, geeft voor mij een voordeliger beeld dan een tweedehands roffel.

Zou je dat eens willen uitschrijven? Hoeft niet met exacte bedragen uiteraard, ben gewoon nieuwsgierig hoe men dit soort berekeningen maakt..


Gr :eusa_think: