Schotels achterveren roestig

Gestart door Elsje, 09-01-2009 20:19:22

Vorige topic - Volgende topic

Elsje

Ik heb vandaag andere achterveren gemonteerd. Was inderdaad een fluitje van een cent ;D Alleen toen ik de veren er onderuit had zag ik dat de bovenste schotels bij mij behoorlijk roestig zijn  :( Ik zou ze willen vervangen. Is dat een kwestie van losdraaien ???

Ik heb even een foto "geleend" (Mehn bedankt  :eusa_clap:). Het gaat om die mooie glimmende schotels...... bij mij zijn die deels bruin van de roest. Tja al weer 10 jaar oud. Zag trouwens ook dat bij 1 van de nivomts de stofhoes gescheurd is. :(

thuur

De imbusbout kan los en schotel heeft bestelnummer 1387906.

Gescheurde Nivomat-stofhoes is normaal.

Gr 8)

Elsje

Citaat van: thuur op 10-01-2009 21:37:02
De imbusbout kan los en schotel heeft bestelnummer 1387906.

Gescheurde Nivomat-stofhoes is normaal.

Gr 8)

Wat een service! Dank je wel Thuur.  :eusa_clap:

bupozaanstad

Als het vervangen van de veren echt een fluitje van een cent is dan graag uitleg hoe en wat  ;D

Sbv

Citaat van: bupozaanstad op 12-01-2009 22:38:23
Als het vervangen van de veren echt een fluitje van een cent is dan graag uitleg hoe en wat  ;D

Wiel eraf, schokbreker loshalen en as naar beneden duwen en eerst wel de veer aan de onderkant loshalen bij de borgmoer. je trekt deze er dan zo uit

bupozaanstad

Citaat van: Sbv op 12-01-2009 22:57:20
Citaat van: bupozaanstad op 12-01-2009 22:38:23

Wiel eraf, schokbreker loshalen en as naar beneden duwen en eerst wel de veer aan de onderkant loshalen bij de borgmoer. je trekt deze er dan zo uit

Dus geen verenspanner nodig begrijp ik?

mehn

Voo
Citaat van: bupozaanstad op 12-01-2009 23:18:03
Dus geen verenspanner nodig begrijp ik?

Die heb je alleen nodig voor de veren aan de voorkant.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Elsje

Wel beiden zijden tegelijk de schokbreker los anders werkt de stabilisator tegen. Is circa een half uurtje werk.

Sbv

Bij mij lukte het met 1 kant los. Beide kanten los is inderdaad nog makkelijker