Waar ga jij heen op vakantie in 2011

Gestart door mevita, 17-01-2009 11:43:29

Vorige topic - Volgende topic

hvdmountain

Weekje zeilen op de Ionische (Middellandse) Zee:

En 2,5 week Algarve (Portugal):

Marc O.

Citaat van: hvdmountain op 24-03-2009 12:29:14
Citaat van: Marc O. op 09-03-2009 09:50:41
Citaat van: Simplicity op 09-03-2009 09:01:10
Op het water is het 3x zo spannend, vooral als het ook nog begint te regenen en je zicht beperkt wordt tot 10m en er nog zeker een tiental 'bootjes' rond je varen.

Lang leve AIS en radar ;). Zou wat mij betreft verplicht moeten worden voor alles dat de zee op gaat.
In een zware regen-/onweersbui? ;) En AIS hebben lang niet alle boten, helaas.

Daarom zou het verplicht moeten worden ;) En dat je die rots in een zware bui niet op radar ziet geeft ook niet, daar heb je dan weer die map reader voor (trouwens verplicht op charter jachten in Kroatie) :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

hvdmountain

Citaat van: Marc O. op 24-03-2009 19:13:27
Op het water is het 3x zo spannend, vooral als het ook nog begint te regenen en je zicht beperkt wordt tot 10m en er nog zeker een tiental 'bootjes' rond je varen.

Lang leve AIS en radar ;). Zou wat mij betreft verplicht moeten worden voor alles dat de zee op gaat.

Daarom zou het verplicht moeten worden ;) En dat je die rots in een zware bui niet op radar ziet geeft ook niet, daar heb je dan weer die map reader voor (trouwens verplicht op charter jachten in Kroatie) :D
Dat ben ik volkomen met je eens. Zeker ook voor die binnenrukkers in de Benelux etc.

Simplicity

Citaat van: hvdmountain op 24-03-2009 19:20:33

Dat ben ik volkomen met je eens. Zeker ook voor die binnenrukkers in de Benelux etc.
Voor die keren dat het echt nodig is is het een beetje een zware investering vermoed ik.
Zelfs met map is het voor sommige moeilijk om het gecharterde jacht van de rotsen weg te houden, vorig jaar verschillende boten de fout zien begaan door zeer ondiep water in te gaan en vervolgens met een klap tot stilstand te komen, zeg maar van +-6 knopen naar nul in een seconde. Niet voor niets dat de meeste charter havens duikers in dienst hebben...

hvdmountain

Citaat van: Simplicity op 24-03-2009 19:34:00
Citaat van: hvdmountain op 24-03-2009 19:20:33

Voor die keren dat het echt nodig is is het een beetje een zware investering vermoed ik.
Zelfs met map is het voor sommige moeilijk om het gecharterde jacht van de rotsen weg te houden, vorig jaar verschillende boten de fout zien begaan door zeer ondiep water in te gaan en vervolgens met een klap tot stilstand te komen, zeg maar van +-6 knopen naar nul in een seconde. Niet voor niets dat de meeste charter havens duikers in dienst hebben...
Eigenlijk het nieuwe systeem van Volvo introduceren: in de gaten houden wat er voor je ligt en daar de snelheid op aanpassen.

WYD

Dit jaar eerst in mei een lang weekend Frankrijk net boven Parijs. Dan in juli nog zo'n 2weken zuid-Frankrijk of de Franse Alpen (omg. Grenoble). En waarschijnlijk in de nazomer nog een paar weekenden op stap.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Spin!

Hmm...2009 duurt nog lang, maar komtie:

Egypte, Dahab
Zwitserland, Morschach
Frankrijk, Parijs
Oostenrijk, Wildschonau

4x maar....recessie!!  :-\

www.vm-parts.nl

Reitse

Ik kom er gelukkig vanaf met weekendje Ameland en weekje Vlieland...

GeertG

Week van/na Pinksteren een weekje Vlieland.
Voor de zomer nog niets concreets maar dat gaat zeker nog komen  :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Thys

Citaat van: Reitse op 25-03-2009 07:49:43

Ga je de marathon weer lopen? Denk dat ik er rond die tijd ook weer ben

DirkT?

Januari:
- lang weekend Mallnitz (Oostenrijk) lopen en skiën
- lang weekend Saalbach (Oostenrijk) skiën.

Februari/Maart:
- week Zillertal (Finkenberg, Oostenrijk) skiën

April:
- lang weekend Mallnitz // Möltaller Gletscher skiën

Mei:
- midweek Mallnitz // Wörthersee  (grote VW-meeting)

en de rest moet nog gepland worden......

- opties:
Twee weken Zweden incl. familiebezoek aan mijn broer in Stockholm
die aan het afstuderen is aan het Karolinska Instutet.
Of twee weken rondrijden en bij vrienden op bezoek in Noord-Italië en Oostenrijk.

Reitse

Citaat van: thyzerrr op 25-03-2009 15:12:52
Citaat van: Reitse op 25-03-2009 07:49:43

Ga je de marathon weer lopen? Denk dat ik er rond die tijd ook weer ben
Is wel de bedoeling ja :D

nakkie

Zijn in januari noord spanje geweest.
Mijn vrouw is met haar moeder naar zuid spanje geweest, ik mocht niet mee :eusa_dance:
In september (samen) naar Egypte. En dan zijn de verlofdagen alweer op  :(.
Maar ja eigen schuld vorig jaar iets te vaak weggeweest.

FGG

Citaat van: nakkie op 08-05-2009 00:59:42
Zijn in januari noord spanje geweest.

Noord Spanje is geweldig. Paar jaar geleden de nodige steden bezocht daar: Gijon, Oviedo, Santiago, Lugo, La Coruna, Salamanca (niet echt noord).

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mevita

Nog 13 nachtjes slapen en dan zitten we weer in Alanya :eusa_whistle: