Afgebroken ontgrendeling rugleuning linksachter. 850, alter 2, sedan.

Gestart door havias, 18-01-2009 22:11:25

Vorige topic - Volgende topic

havias

De ontgrendeling van de rugleuning linksachter is afgebroken.
Wie weet er een manier om de rugleuning toch los te krijgen ?

havias

Citaat van: havias op 18-01-2009 22:11:25
De ontgrendeling van de rugleuning linksachter is afgebroken.
Wie weet er een manier om de rugleuning toch los te krijgen ?
Ik ben zeker de enige die met dit probleem zit. Niemand suggesties ?

wepster

even de rits los maken van de achterbekleding en dan via de binnen kant de vergrendeling openen  ;D

LPGLE

staat hij niet gewoon op slot ?   Ik heb 2 jaar lang gedacht , dat het defect was,  tot ik zag dat er ook een "kinder" slotje op zat  :eusa_wall:

havias

Wepster:
Wist niet dat er een rits in de bekleding zat. Waar zit die ?
LPGLE:
De ontgrendeling is afgebroken. Vanuit de kofferbak het "kinderslotje" geopend en tevergeefs geprobeerd de rugleuning naar voren te duwen.

wepster

hier wat foto's van de rugleuning zoals je siet zit er bij mij een zwarte strook op de achterkant (dit is de rits)
de sluiting zit aan de onderkant van je rugleuning (wel even friemelen zit goed verstopt door de dames van volvo)
deze trek je omhoog en dan kun je van binnen bij je slot .
mocht dit niet genoeg zijn dan neem je de boven kant van je rugleuning vast tussen het raan en de rug leuning (een opvul deel zeg maar ) het deel waar je gordel overheen licht aan de buiten kant van je rugleuning , geef er een flinke ruk naar de voorkant van je auto aan en het komt uit de vergrendeling dan kun je bij de schroeven van je rugleuning in het kunstof plaatje en dus ook bij je slot
mocht je nog vragen hebben stuur maar een pb

greets wibo

havias

Wepster, bedankt voor je duidelijke uiteenzetting en de foto's. Het is gelukt de vergrendeling te verwijderen en er zit inmiddels een goed werkende vergrendeling (van een "autodemontagebedrijf"-;)  in.