downpipe 850 t-5 -95

Gestart door Kolluk, 21-01-2009 21:54:26

Vorige topic - Volgende topic

Kolluk

Ik heb een T-5 met een standaard g15 turbo.
Nu heb ik nog een t18 turbo liggen maar wel met het uitlaathuis van een t19 met schuine flens. Deze turbo is ontstaan na het monteren op een S70 R van 99, die dus ook nog een voorpijp had met rechte flens, turbo is verkeerd besteld denk ik maar wel gemonteerd alleen hielp het niet omdat er nog steeds olie uit de uitlaat rookte. De turbo is goed, heeft 3000 km gedraaid. (de S70 R had olieschraapveer vast zitten)

Nu mijn vraag: Is er een standaard downpipe die onder mijn auto past? dus een downpipe met schuine flens voor een 850,  ik dacht die van het laatste type C70 t-5 ,maar ik kan het op VIDA niet vinden en we hebben bij ons op de zaak niet zo'n auto staan zodat ik even kan vergelijken onder de kap.

b.v.d.

Johann

Pijp van een '99 of later model S/V/C70 T5 moet passen.

JCviggen

Ja de turbos vanaf 99-00 hebben allemaal schuine flens.

Dat gezegd zijnde zou ik een dikkere pijp met race kat nemen anders hoef je er ook geen 19T op te zetten.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Emiel

19T Ferrita met racekat, heb een nieuwe voor je liggen voor €645.

PB me als je geinteresseerd bent.

Kolluk

Wil dus die t18 (met t19 uitlaathuis) monteren maar heb dan een downpipe met schuine flens nodig die past op het uitlaathuis van een t19 mijn downpipe is rechte aansluiting. Die S70 R zal wel een 98-er zijn geweest dan, dat het daarom niet paste. even ter samenvatting: ik moet dus een downpipe hebben van een T-5 van 99 of 00? die hadden een t18 turbo en die is ook recht volgens mij. die t19 zit pas op de latere versies dacht (en daar kan het hevig mis gaan natuurlijk ;D)

Johann

Citaat van: Kolluk op 21-01-2009 23:01:01
Wil dus die t18 (met t19 uitlaathuis) monteren maar heb dan een downpipe met schuine flens nodig die past op het uitlaathuis van een t19 mijn downpipe is rechte aansluiting. Die S70 R zal wel een 98-er zijn geweest dan, dat het daarom niet paste. even ter samenvatting: ik moet dus een downpipe hebben van een T-5 van 99 of 00? die hadden een t18 turbo en die is ook recht volgens mij. die t19 zit pas op de latere versies dacht (en daar kan het hevig mis gaan natuurlijk ;D)

Ja we zijn duidelijk.

Daar het over een 19T turbine huis gaat praten we dus over een 19T  downpipe voor het turbine huis met de schuine flens.

Een T5 vanaf 99 heeft een 16T turbo met dezelfde schuine flens maar verder wel dezelfde uitlaat als een 850 dus past de downpipe er zo tussen.

Kolluk

Top! bedankt voor de info