De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 14-06-2009 18:13:39
... en water in de wagen heb ik ook last van.... :(

Laat me raden, schuifdak? ::)

Scooby Doo

Citaat van: Taranis op 15-06-2009 21:58:49

Of langs de interieurfilter.  :eusa_shifty:
Puppy Power!!!

darius

Ff een foto, het duurt voor mij een eeuw om een foto in te laden. Ik zal binnenkort een beetje meer laten zien.
Heb allesinds mijn daklijsten afgekit, er hangt nogwel een bokkegeur in de auto maar hij blijft nu droog. De R loopt nog steeds niet goed ik wordt er heel verdrietig van.
De nieuwe wielen en banden zijn wel flashy ,heel gaaf.

By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2009-06-16

;D
No show, only go.

Vulk

Hai Darius.
Wat heb je nu reeds vervangen aan uw R zodat hij beter zou lopen?

darius

Citaat van: Vulk op 16-06-2009 17:18:33
Hai Darius.
Wat heb je nu reeds vervangen aan uw R zodat hij beter zou lopen?

Ik heb vervangen

delco kap
rotor
bougies
bougiekabelset (origineel)

Als ik rustig gas geef is er ook minder een probleem dan wanneer ik vlug naar beneden duw. Ik begin nu ook te vermoeden dat hij niet goed loopt bij deellast maar dan heb je dat minder in de gaten dan wanneer je volgas gaat.
Vannaf gisteren is ook het Lambda sonde lampje aangegaan ?? Wie o wie redt mij uit deze ""nachtmerrie"" haha..

Ps Lambda lampje is aangegaan na heel lang stationair te hebben gedraaid ?
No show, only go.

BOV

Niet ergens een vacuum of intercoolerslang?
Of de bobine?

W.b.t. het lambdalampje, misschien eens uit laten lezen?

Nieuwe wielen zijn wel gaaf! Nice!!
I take pictures and build stuff...

darius

Citaat van: BOV op 16-06-2009 17:25:21
Niet ergens een vacuum of intercoolerslang?
Of de bobine?

W.b.t. het lambdalampje, misschien eens uit laten lezen?

Nieuwe wielen zijn wel gaaf! Nice!!

Ja de bobine van de 10 v er eens opzetten. Anders eens een grote "zoek de kapotte slang dag"
Onder de verdeelkap door lopen twee harde luchtslangentjes, deze zijn verbonden  door dikkere zwarte rubber buisjes met slangen klemmentjes. De dunste  van de twee is volgens mij niet helemaal goed.  :eusa_think: :eusa_think:
Er gaat een alu intercooler op komen maar niet voordat alles helemaal ok is. Het vreemde is dat het "stotteren" altijd anders is en soms is het wel goed. Of het elektrisch is of mechanisch ? geen idee..
No show, only go.

fbm

darius

Citaat van: Taranis op 15-06-2009 21:58:49

Helaas geen schuifdak in de R, wel een airco die het goed doet... ::)
No show, only go.

nickk.

Oeeeh darius, dat is pure purno maat! Ziet er erg gaaf uit onder jouw gebakkie ;D Wel mooi klote dat ie niet steeds niet goed loopt, denk toch dat je het richting de benzineinjectie moet gaan zoeken.. Laat anders je blok eens stationair lopen en spuit es een busje remmenreiniger leeg onder de kap. Als je toerental omhoog vliegt, dan weet je dat daar een lek zit 8).

darius

By dariusoosterbos, shot with NIKON D1X at 2009-06-20

Zoals beloofd.
No show, only go.

arjenT5R

super gaaf man volgende week kom ik ze int echt bekijken  ;)
Heb je dat brandstof filter ook al eens mee gepakt?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

Citaat van: arjenT5R op 20-06-2009 11:22:02
Ik zit net aan de koffie en heb het filter gisteren nog gekocht. Ga zo aan de autos beginnen. De diesel loopt echt heel goed en ben daar uitermate tevreden mee  :eusa_dance:. Ga vandaag alleen van die rvs deurdorpel beschermers/puberstrips erop zetten.

Voor de R ga ik de bobine toch maar vervangen en het brandstoffilter. Heb er deze week ook nog van die injectorreiniger ingegooid maar er is weinig verschil, loopt nog steeds slecht.(wel ging hierna weer het lambda lampje uit ) Gisteren ff met de garage gebeld en die dachten aan deftecte nokkenassensor of vliegwielsensor ? Eerst maar eens laten uitlezen.

En heb er echt zin in volgende week, vragen of Nickk en Taranis ook zin hebben om te komen ?
No show, only go.

arjenT5R

Citaat van: darius op 20-06-2009 11:27:15
Citaat van: arjenT5R op 20-06-2009 11:22:02
Ik zit net aan de koffie en heb het filter gisteren nog gekocht. Ga zo aan de autos beginnen. De diesel loopt echt heel goed en ben daar uitermate tevreden mee  :eusa_dance:. Ga vandaag alleen van die rvs deurdorpel beschermers/puberstrips erop zetten.

Voor de R ga ik de bobine toch maar vervangen en het brandstoffilter. Heb er deze week ook nog van die injectorreiniger ingegooid maar er is weinig verschil, loopt nog steeds slecht.(wel ging hierna weer het lambda lampje uit ) Gisteren ff met de garage gebeld en die dachten aan deftecte nokkenassensor of vliegwielsensor ? Eerst maar eens laten uitlezen.

En heb er echt zin in volgende week, vragen of Nickk en Taranis ook zin hebben om te komen ?

;D Dan mag je wel een tent in je tuin zetten  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

darius

Zo filter vervangen, en het was nodig. Moest flink blazen om de boel leeg te laten lopen (filterelement) en er kwam zwarte zut mee. Andere bobine erop. Dadelijk een proefrit.
Natuurlijk draaide ik het beugeltje aan bonken en brak de bout  :eusa_shhh: meteen maar een nieuw moertje op de beugel gelast en voila. Wat een systeem trouwens die klembussen van dat filter  :eusa_clap:, das makkelijk.
Nu eerst maar eens alle vacuum slangentjes gaan verversen. de 10v loopt toch echt minder toren stationair... oja ook de ecu open gehad en,,,,,,,,,,,,,,,,nix gechipt. Dus dat wordt weer werk voor de huistunert.......

ok een tent kan altijd  ;D en anders luchtbedjes  :P
No show, only go.