De mazoutkar en "wiedergutmachungs T-5R on air' en LE BONBONNE en Gaz

Gestart door darius, 23-01-2009 12:30:02

Vorige topic - Volgende topic

darius

Zo dus wat hebben we gedaan.
  De beide veerpoten van voor eronderuit gehaald (r en T-5R) en van de twee sets
  schokdempers een goede set gemaakt. Veerschotel rubbers waren ral zijn           
  vernieuwd. Een demper van de R was krom en een andere van de T-5R lek. Ook de  iets lagere veren van de R erop gezet. (blijkt even laag).
De distributie riem vervangen.
De bougies vervangen
De distributiekap en rotor vervangen
De bougiekabels vervangen
De bovenste motorsteun vervangen
De olie en het filter vervangen
De voorwielen vervangen door de R wielen vanwege de nieuwe banden.

Verder hebben we het uitlaatspruitstuk en de 16T turbo klaarliggen om te monteren met het witte injector rail.  ;D ;D Was heel gezellig en gaan we snel weer eens doen.
No show, only go.

Vulk

Dat is een nette lijst.

Wanneer hoop je hem op de baan te hebben?

darius

Citaat van: Vulk op 30-07-2009 14:38:43
Dat is een nette lijst.

Ja dat moet nu niet meer heel lang gaan duren, heb er gisteren hier op het bedrijfsterrein meegereden en het kraakt en knerpt al heel wat minder. (denk dat die nieuwe veerschotelrubbers zich ook een beetje moeten zetten) verder remt ie goed. Alleen een rook dat eruit kwam ??. Ook bij stationair een hele walm (en stinken) maar dat werd toch al wat minder achter een half uurtje. Dus nu een keer naar Roosendaal voor het aanvragen van een kenteken etc.
Als dat gedaan is gaat er direckt een 3 inch pijp op en de 16T en de witte inj. En een software aanpassing. Het is de bedoeling dat dit toch allemaal voor de jaarwisseling is uitgevoerd.
De kleine deukjes en schades die er vanbuiten zitten laat ik lekker zitten totdat ik een keer een knappe zwarte sloper tegenkom  ;D
No show, only go.

Guido S70

Citaat van: darius op 30-07-2009 14:46:19
De kleine deukjes en schades die er vanbuiten zitten laat ik lekker zitten totdat ik weer een keer een knappe zwarte sloper maak ::)

Geintje, Darius ;)

Vulk

Citaat van: darius op 30-07-2009 14:46:19
Citaat van: Vulk op 30-07-2009 14:38:43
Dat is een nette lijst.

Ja dat moet nu niet meer heel lang gaan duren, heb er gisteren hier op het bedrijfsterrein meegereden en het kraakt en knerpt al heel wat minder. (denk dat die nieuwe veerschotelrubbers zich ook een beetje moeten zetten) verder remt ie goed. Alleen een rook dat eruit kwam ??. Ook bij stationair een hele walm (en stinken) maar dat werd toch al wat minder achter een half uurtje. Dus nu een keer naar Roosendaal voor het aanvragen van een kenteken etc.
Als dat gedaan is gaat er direckt een 3 inch pijp op en de 16T en de witte inj. En een software aanpassing. Het is de bedoeling dat dit toch allemaal voor de jaarwisseling is uitgevoerd.
De kleine deukjes en schades die er vanbuiten zitten laat ik lekker zitten totdat ik een keer een knappe zwarte sloper tegenkom  ;D

Wel euhm.
Ik spreek je nog. ;D

darius

We gaan dadelijk de 18 inch wielen weer ophalen, ben benieuwd  ??? ??? De banden liggen er weer om en de slag is eruit als het goed is....
No show, only go.

BOV

I take pictures and build stuff...

darius

Citaat van: BOV op 31-07-2009 16:42:28
En, en, en....

De wielen er al onder?
Heb de wielen opgehaald, ziet er echt mooi uit. Ik zal morgen fotootjes posten. Ik wil de wielen pas terug monteren als ik spacers heb, want ze raken anders net net net net aan de binnenzijde van de achterwielkuipen. Velgmat 18 inch, 8 inch wide, ET waarde 43. Bandenmaat 215/35. Falken 452. Zit te denken aan spacers achter van 10 mm en voor van 15 mm (5 mm natuurlijk  :eusa_liar:). Kan het zo wel monteren maar dan gaan de plastic binnenwielkuipen er weer aan. ;D

No show, only go.

walter leever

Citaat van: darius op 31-07-2009 19:42:08
En, en, en....

De wielen er al onder?
Heb de wielen opgehaald, ziet er echt mooi uit. Ik zal morgen fotootjes posten. Ik wil de wielen pas terug monteren als ik spacers heb, want ze raken anders net net net net aan de binnenzijde van de achterwielkuipen. Velgmat 18 inch, 8 inch wide, ET waarde 43. Bandenmaat 215/35. Falken 452. Zit te denken aan spacers achter van 10 mm en voor van 15 mm. Kan het zo wel monteren maar dan gaan de plastic binnenwielkuipen er weer aan. ;D

Darius,je moet er van die blauwe stuurstops op doen van een C70,zijn dikker en dan raakt ie de kuip niet meer ;)

innocenti

Citaat van: darius op 31-07-2009 19:42:08
En, en, en....

De wielen er al onder?
Heb de wielen opgehaald, ziet er echt mooi uit. Ik zal morgen fotootjes posten. Ik wil de wielen pas terug monteren als ik spacers heb, want ze raken anders net net net net aan de binnenzijde van de achterwielkuipen. Velgmat 18 inch, 8 inch wide, ET waarde 43. Bandenmaat 215/35. Falken 452. Zit te denken aan spacers achter van 10 mm en voor van 15 mm. Kan het zo wel monteren maar dan gaan de plastic binnenwielkuipen er weer aan. ;D

Past dat, 10mm? Ik heb ook 8j velgen en bij mij is 5mm wel aardig max.

BenC70ES

Citaat van: darius op 31-07-2009 19:42:08Velgmat 18 inch, 8 inch wide, ET waarde 43. Bandenmaat 215/35. Falken 452.

Die velgen zijn normaal gezien ET 49 ipv ET43... vandaar dat ze lichtjes aan de binnenkant raken.  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

fearless

15mm spacers aan de voorkant.  :o  Nou succes, hoop niet dat die te ver omlaag gaat.  ::)  En achter met 10mm moet je ook niet te ver inveren anders loopt de boel ook aan. Of je moet de kuipen een beetje aanpassen.

darius

Citaat van: fearless op 31-07-2009 22:27:56
15mm spacers aan de voorkant.  :o  Nou succes, hoop niet dat die te ver omlaag gaat.  ::)  En achter met 10mm moet je ook niet te ver inveren anders loopt de boel ook aan. Of je moet de kuipen een beetje aanpassen.

Sorry misverstand, voor 5mm of met andere stuurstoppen en achter dan 5mm. Zijn idd wel flinke moppen die velgen. Bijkomend voordeel is dat ik dan de orginele wielbouten gebruiken kan.
Aan de voorzijde heb ik idd weinig kunnen zien van aanlopen oid. Maar ze hebben er natuurlijk ook niet echt lang onder gezeten. Als ik het goed heb zitten die stuurstops er gewoon op gepopt, moet ik toch eens proberen met die dikkere stops. ;D
No show, only go.

Daniel480

Nou Darius, ben benieuwd hoe dat donkere Capella spul op de zwarte 850 staat.

Die look wilde ik dus hebben toen ......  ;)

Danny

walter leever

Citaat van: darius op 01-08-2009 11:45:11
Citaat van: fearless op 31-07-2009 22:27:56

Sorry misverstand, voor 5mm of met andere stuurstoppen en achter dan 5mm. Zijn idd wel flinke moppen die velgen. Bijkomend voordeel is dat ik dan de orginele wielbouten gebruiken kan.
Aan de voorzijde heb ik idd weinig kunnen zien van aanlopen oid. Maar ze hebben er natuurlijk ook niet echt lang onder gezeten. Als ik het goed heb zitten die stuurstops er gewoon op gepopt, moet ik toch eens proberen met die dikkere stops. ;D

Werkt goed hoor heb de tip van Russel(RTMechanics)die heeft trouwens een heel vette T-5R,helemaal opnieuw opgebouwd en is 1 van de snellere(591 pk :o :eusa_drool:)

gr,walter