Oorzaak gevonden nu nog oplossen

Gestart door arjenT5R, 24-01-2009 19:54:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Ik heb weer wat nieuws hoor
als ik op de cruise rij op de snelweg en rijdt bv een tunnel uit
dan wordt de motor wat meer belast en gaan er weer wat kleppies tikken
ook als je wat meer gas geeft gebeurt dit .... volgas is het dan weer weg..

als ik ff op de brug of trein heb moeten wachten en ik rijdt weg dan hoor ik de kleppen niet meer
wordt de olie te heet? of komt het door de 200ml atf die ik er bij heb gekiept na mijn laatste
klepstoter avontuurtje?

Het zit zowiezo in de planning om de olie te verversen maar niet echt met spoed of haast ofzo  ;D
dit doet zich zelfs na 200km rijden ofzo ook nog voor...
iemand enig idee hoe ik dit nou weer voor elkaar heb gekregen?  :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Volgas met 200ml ATF er bij in is niet echt een goed plan  :)

Weet je zeker dat het de kleppen zijn die je hoort ?

koenne

Als je iets in de kleppen hoort is het misschien verstandig om de motor te flushen en daarna op 5w30 rijden. Die olie is dunner, waardoor vaak het tikken weggaat. Het kan wel even duren voor het weg is, en het olieverbruik zal hoogstwaarschijnlijk stijgen op 5W30 olie.

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L- op 24-01-2009 20:05:05
Volgas met 200ml ATF er bij in is niet echt een goed plan  :)

Weet je zeker dat het de kleppen zijn die je hoort ?

99% zeker ja, ja weet dat het niet verstandig is was ook niet lang ofzo maar gewoon ff testen
olie is ook alweer goed goor...

flushen lijkt me niet meer nodig zou al de 3e keer worden in 10dkm   ;D
dus toch maar haast maken met die olie wissel dan?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

koenne

Olie en filter vervangen ja, en evt 5w30 olie erin, dan moet het weer goedkomen

thuur

Minimaal 10W40, beter is 5W40. Niet lager.


Gr ;)

arjenT5R

Citaat van: koenne op 24-01-2009 20:19:17
Olie en filter vervangen ja, en evt 5w30 olie erin, dan moet het weer goedkomen

filter uiteraard!
5W30  :eusa_snooty: heb nogal een zwaar rechter voetje het gaat hier om een Turbo he

Ik ga gewoon door met agip 5W40 vol syntheet
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

koenne

Ah ja, bij een turbo is het misschien verstandiger niet te dun te gaan met olie ja. Ik weet dat bij verschillende motoren van mitsubishi 5w30 wordt voorgeschreven tegen tikkende klepstoters. Maar 5W40 zal ook goed zijn ja. Zit er bij mij ook op.

arjenT5R

Probleem opgelost na olie wissel vandaag  :D

Dus  ;D ATF bij mengen is bullshit!!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 26-01-2009 13:16:49
Probleem opgelost na olie wissel vandaag  :D
Dus  ;D ATF bij mengen is bullshit!!
Nee hoor, en je wist dat je dit antwoord ging krijgen ;D.  ATF bijvullen is totaal geen bullshit als je het doet zoals je het moet doen. Het ding van mij (en ik ken er nog wel meerdere) doen het goed met de combinatie klein beetje ATF en kwalitatief goede olie erin.  Ik heb ook nooit gesproken over pisbakkenolie, ga er eigenlijk van uit dat men gewoon goede olie gebruikt. Het enigste wat de ATF doet is bepaalde ruimte sneller opvullen omdat die dunner is als gewone motorolie, zoals bijvoorbeeld bij tikkende klepstoters. Bij een gewone rijder maakt dat absoluut niets uit en heeft de overige motorolie smeereigenschappen genoeg. Als jij een zware rechtervoet hebt, zal ook je olie eerder aan de beurt zijn om te vervangen want alles "slijt" gewoon harder. En hoeveel km heb je nu gereden met de ATF erin ?  Bovendien in de eerste instantie is het gebruikt om een storing te lokaliseren :evil: dat was de bedoeling van het geheel....

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 26-01-2009 14:38:40
Citaat van: arjenT5R op 26-01-2009 13:16:49
Probleem opgelost na olie wissel vandaag  :D
Dus  ;D ATF bij mengen is bullshit!!
Nee hoor, en je wist dat je dit antwoord ging krijgen ;D.  ATF bijvullen is totaal geen bullshit als je het doet zoals je het moet doen. Het ding van mij (en ik ken er nog wel meerdere) doen het goed met de combinatie klein beetje ATF en kwalitatief goede olie erin.  Ik heb ook nooit gesproken over pisbakkenolie, ga er eigenlijk van uit dat men gewoon goede olie gebruikt. Het enigste wat de ATF doet is bepaalde ruimte sneller opvullen omdat die dunner is als gewone motorolie, zoals bijvoorbeeld bij tikkende klepstoters. Bij een gewone rijder maakt dat absoluut niets uit en heeft de overige motorolie smeereigenschappen genoeg. Als jij een zware rechtervoet hebt, zal ook je olie eerder aan de beurt zijn om te vervangen want alles "slijt" gewoon harder. En hoeveel km heb je nu gereden met de ATF erin ?  Bovendien in de eerste instantie is het gebruikt om een storing te lokaliseren :evil: dat was de bedoeling van het geheel....

Ik zat op je antwoord te wachten dirk  ;D
Hoe kom je dr op dat ik pisbakken olie gebruik dan? ???
Ik gebruik Agip 5W40 volsyntheet HTS....
En heb ongeveer 1000 km gereden mischien iets meer met die ATF er in
maar og probleem is opgelost door olie en filter ververs dus ik ken weer lekker roffelen toch ;)
En de laatste tank netjes 12,3 op 100 gereden dus zware voetje viel wel mee hoor ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 26-01-2009 15:39:47
Citaat van: Dirk342 op 26-01-2009 14:38:40
Citaat van: arjenT5R op 26-01-2009 13:16:49
Probleem opgelost na olie wissel vandaag  :D
Dus  ;D ATF bij mengen is bullshit!!
Nee hoor, en je wist dat je dit antwoord ging krijgen ;D.  ATF bijvullen is totaal geen bullshit als je het doet zoals je het moet doen. Het ding van mij (en ik ken er nog wel meerdere) doen het goed met de combinatie klein beetje ATF en kwalitatief goede olie erin.  Ik heb ook nooit gesproken over pisbakkenolie, ga er eigenlijk van uit dat men gewoon goede olie gebruikt. Het enigste wat de ATF doet is bepaalde ruimte sneller opvullen omdat die dunner is als gewone motorolie, zoals bijvoorbeeld bij tikkende klepstoters. Bij een gewone rijder maakt dat absoluut niets uit en heeft de overige motorolie smeereigenschappen genoeg. Als jij een zware rechtervoet hebt, zal ook je olie eerder aan de beurt zijn om te vervangen want alles "slijt" gewoon harder. En hoeveel km heb je nu gereden met de ATF erin ?  Bovendien in de eerste instantie is het gebruikt om een storing te lokaliseren :evil: dat was de bedoeling van het geheel....
maar og probleem is opgelost door olie en filter ververs dus ik ken weer lekker roffelen toch ;)
Dat is idd het belangrijkste ;D de rest is maar bijzaak joh ;D

arjenT5R

hmmm het is stukken minder maar vandaag weer een eindje gereden
en ik betrap de roffel er af en toe nog wel eens op dat ie bij iets meer belasting weer gaat tikken...
gevaarlijk?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 28-01-2009 18:43:03
en ik betrap de roffel er af en toe nog wel eens op dat ie bij iets meer belasting weer gaat tikken...
gevaarlijk?

de vraag is natuurlijk, wat tikt er?.

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 28-01-2009 19:17:52
Citaat van: arjenT5R op 28-01-2009 18:43:03
en ik betrap de roffel er af en toe nog wel eens op dat ie bij iets meer belasting weer gaat tikken...
gevaarlijk?

de vraag is natuurlijk, wat tikt er?.

Klinkt hetzelfde als de koude motor tik
dus ik zou zeggen de klep stoters.....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!