TV-tip 02/02/2009: Tros Radar over gasklephuizen Volvo

Gestart door Topsport180, 02-02-2009 18:04:15

Vorige topic - Volgende topic

Rayman

Citaat van: fearless op 04-02-2009 18:30:59
Citaat van: Rayman op 03-02-2009 23:55:36
Citaat van: fearless op 03-02-2009 22:40:28
Ook nu net maar ff de aflevering op Trosradar.nl gekeken, was toch wel nieuwsgierig na al die bellende klanten van vandaag.  :eusa_wall:

Ivo, je bent in dit geval een uitvoerder van een door volvo ingezet stuk beleid. Ik kan me indenken dat al die bellende klanten niet 'leuk' zijn, maar aan de andere kant kan ik die vragen niet onterecht vinden. En in dit geval is de dealer het eerste aanspreekpunt.

Klopt, maar als ze met vragen komen of dit ook betrekking heeft op een V40 D uit '03 of een S90 of zelfs op een 440 word je het toch wel ff zat om elke keer het zelfde verhaal te vertellen.  ;D

Ah. De welbekende klant die de klok heeft horen slaan, maar de klepel niet weet te vinden. ;D

FRANQ

NEE, niet bellen!!!  :eusa_pray:

Mijn schoonfamilie begon volvo vanavond al giga af te kraken. Dat ik een 850 ga kopen is zeer onverstandig, zo'n oude auto van zo'n slechte fabrikant... "Ehh, Hallo, Contact?? Het gaat over een nieuwere volvo, en dan over een italiaans gasklephuis."

(krijg ze nu nooit meer die bmw uit) :eusa_silenced:
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

BenC70ES

Citaat van: nico op 02-02-2009 21:57:21
Citaat van: -D©©©L- op 02-02-2009 21:53:39
Zag in de ac-tronics catalogus prijzen van 170 euro voor revisie met verbeterde delen. Da's toch wel te overzien ? (ok, komt nog wat montage en belasting bij).

mag je alleen nog een donor gasklep leveren, na revisie zal er dan ook nog software geladen moeten worden
is uiteindelijk nog altijd een stuk goedkoper dan een cpl. nieuwe gasklep

Dan geef je toch je eigen gasklep mee, hoeft er niets te worden opgeladen...

En als je met een brandend ETM lampje kan leven hoef je op een ander ETM ook geen software te laden, rijden doet hij hoor  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

R o b

Citaat van: Marc O. op 03-02-2009 13:48:50
Het AWD systeem dat Volvo vanaf de V70N gebruikt is volgens mij prima en relatief storingsvrij.

;) Neu

Spijt ervan dat ik er 1 gekocht heb uit 2003....was beter geweest om 2 jaar te wachten en een correct geprijsde 2005 T5 V70 zonder AWD te importeren uit Duitsland.

On-topic:
Hier is ook de Magnette-Marelli van een S80 2.9 eruit gevlogen bij de 150k km -> ik geloof iets van 700-900 euro reparatiekosten  :eusa_wall:

Ben benieuwd wat er nu allemaal uitkomt!

thuur

Toen de airco verdampers van de 850's massaal doorrotten heb ik geen TV-actie gezien. Tenslotte praten we hier ook over  een reparatie van 800+ euro..

Gr ???

Ludo

Citaat van: thuur op 05-02-2009 12:20:47
Toen de airco verdampers van de 850's massaal doorrotten heb ik geen TV-actie gezien.

als een dealer destijds tegen je zei dat zoiets een uitzondering was, of dat jij de enige bent met zo'n euvel, geloofde je dat maar.
je had er ook geen weet van dat jij 800+ euro moest neertellen voor dat rotte ding, terwijl dezelfde rottigheid  in de USA de eindklant niks koste.
het is momenteel door de (vele) internet forums dat er zoveel ruchtbaarheid aan gegeven word.
en terecht, maar al te veel multinationals proberen zo, of op alle mogelijke manieren hun verantwoordelijkheid te ontlopen.

V70 classic

Citaat van: Ludo op 05-02-2009 13:07:16
Citaat van: thuur op 05-02-2009 12:20:47
Toen de airco verdampers van de 850's massaal doorrotten heb ik geen TV-actie gezien.

als een dealer destijds tegen je zei dat zoiets een uitzondering was, of dat jij de enige bent met zo'n euvel, geloofde je dat maar.
je had er ook geen weet van dat jij 800+ euro moest neertellen voor dat rotte ding, terwijl dezelfde rottigheid  in de USA de eindklant niks koste.
het is momenteel door de (vele) internet forums dat er zoveel ruchtbaarheid aan gegeven word.
en terecht, maar al te veel multinationals proberen zo, of op alle mogelijke manieren hun verantwoordelijkheid te ontlopen.

Zie sony met de PS3 hetzelfde verhaal.
Hier betaal je 160 euro rep kosten in de us is er inmiddels een regeling getroffen dat iedereen dat bedrag terug krijgt.

Misschien moeten we hier ook maar met miljoenen claims PP gaan dreigen  :eusa_think:
Al krijg je dat in dit softe climaat (terecht) niet voor elkaar
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Kingfisher

Eindelijk gisteren de uitzending maar eens bekeken (ben wat traag en lang leve de good old videorecorder).
Ik vind het maar een moeilijk verhaal hoor. Afgezien van de uitermate arrogante houding van Volvo (tja, het gaat immers super met de autoverkopen) lijkt me dat er toch wel wat onderscheid gemaakt moet worden.

Mijn V70 classic van 1999 (MY 2000 met 2.4 20V 140pk) is er zo een uit de "risico-categorie". Bij ons is echter de ETM nog nooit vervangen en er staat nu 195.000km op de teller. Moet ik nu nerveus gaan worden? Is het een 99% zekerheidje dat de ETM zeker binnenkort aan de beurt komt? Hetzelfde heb ik gehoord over de airco's destijds :-\

Omdat alle discussies (moet je eens op dat Radar-forum kijken) worden vertroebeld door zinloze "ik heb een Laguna, daar zitten toch Volvo-onderdelen in.......?" of "kan dat met mijn V40 1.9 diesel ook gebeuren" vragen etc. zie ik door de bomen het bos niet meer :eusa_wall:

Kortom; ik zou wel eens willen weten of ik mij zorgen moet maken of dat er genoeg mensen met zo'n oude bak als ik rijden die nog geen problemen hebben gehad. En ALS er nu problemen komen (na 10 jaar!) of je dan nog recht hebt op reclameren :eusa_think:

UserID6342

Citaat van: Kingfisher op 06-02-2009 09:14:58
Kortom; ik zou wel eens willen weten of ik mij zorgen moet maken of dat er genoeg mensen met zo'n oude bak als ik rijden die nog geen problemen hebben gehad. En ALS er nu problemen komen (na 10 jaar!) of je dan nog recht hebt op reclameren :eusa_think:
Met alle respect voor jou en de andere mensen, in mijn ogen dus niet.  vergeet niet dat het ding tien jaar oud is zoals je zelf al zegt.  Al die lulverhalen van zo'n ding moet een autoleven lang meegaan... Wie bepaalt dat ??  De consument zeker.  Kijk, ik bedoel, klapt het ding eruit en het is toevallig jouw auto, erg lullig maar pech gehad... simpel zat.  FF uitjanken, nieuwe kopen of laten repareren al dan niet voor die 200 euro en klaar is iedereen weer.  Net wat Marco zegt, toentertijd met de airco's kostte het grapje ruim 800,- en ik heb ook niemand horen nuilen... werd gewoon geaccepteerd, natuurlijk is het niet leuk / fijn als het jouw overkomt, maar kom op... zo is het leven nu eenmaal..

Freakybaby

Citaat van: Dirk342 op 06-02-2009 10:02:33
Met alle respect voor jou en de andere mensen, in mijn ogen dus niet.  vergeet niet dat het ding tien jaar oud is zoals je zelf al zegt.  Al die lulverhalen van zo'n ding moet een autoleven lang meegaan... Wie bepaalt dat ??  De consument zeker.  Kijk, ik bedoel, klapt het ding eruit en het is toevallig jouw auto, erg lullig maar pech gehad... simpel zat.  FF uitjanken, nieuwe kopen of laten repareren al dan niet voor die 200 euro en klaar is iedereen weer.  Net wat Marco zegt, toentertijd met de airco's kostte het grapje ruim 800,- en ik heb ook niemand horen nuilen... werd gewoon geaccepteerd, natuurlijk is het niet leuk / fijn als het jouw overkomt, maar kom op... zo is het leven nu eenmaal..

Dat hebben ze zelf bepaald door in amerika wel te betalen. A zeggen mag B zeggen moet.

Omdat de kleppen ook veel eerder dan die 10 jaar kapot gaan is er een terugroepactie/andere software. Hier hebben ze het probleem niet opgelost (zou een andere gasklep moeten zijn ipv andere software) maar de symptomen bestreden, en dat is dus niet juist van Volvo.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

V70 classic

Citaat van: Freakybaby op 06-02-2009 10:25:27
Citaat van: Dirk342 op 06-02-2009 10:02:33

Dat hebben ze zelf bepaald door in amerika wel te betalen. A zeggen mag B zeggen moet.

Omdat de kleppen ook veel eerder dan die 10 jaar kapot gaan is er een terugroepactie/andere software. Hier hebben ze het probleem niet opgelost (zou een andere gasklep moeten zijn ipv andere software) maar de symptomen bestreden, en dat is dus niet juist van Volvo.

Je hebt de vinger precies op de zere plek.
Hadden ze gewoon voor niemand iets vergoed was het wel een discussie geworden waarom dit wel en toen de airco niet.
In de US zijn ze gewoon bang dat elk slachtoffen een miljoenen claim weglegt als ze schade rijden door uitvallen van die klep.
Denk b.v ze morsen koffie van de Mc Drek over de benen omdat de auto stottert.
Is de rechter in de US heel gevoelig voor.

Kingfisher

Tja, voor beiden is wat te zeggen want inderdaad wie A zegt moet B zeggen. Alleen vergoeden omdat je bang bent voor een rechtzaak (USA) is natuurlijk de verkeerde beweegreden :eusa_hand:
Echter, na 10 jaar nog iets vergoeden dat stuk gaat is wellicht ook niet helemaal terecht. er gaat zoveel stuk na 10 jaar.
Probleem daarmee is dan weer wel; het apparaat is duidelijk ondeugdelijk, dat is wel bewezen en ooit gaat ie een keer stuk (toch?). Maar als ie dus maar snel genoeg stuk gaat krijg je het vergoed, en als ie het wat langer uithoud heb je pech. Met dat laatste heb ik dan weer wat meer moeite.

Lastig verhaal hoor. Ik hoop dat ie van mij het nog heeeel lang uithoud.....  :eusa_pray:

V70 classic

Citaat van: Kingfisher op 06-02-2009 14:27:20
Tja, voor beiden is wat te zeggen want inderdaad wie A zegt moet B zeggen. Alleen vergoeden omdat je bang bent voor een rechtzaak (USA) is natuurlijk de verkeerde beweegreden :eusa_hand:
Echter, na 10 jaar nog iets vergoeden dat stuk gaat is wellicht ook niet helemaal terecht. er gaat zoveel stuk na 10 jaar.
Probleem daarmee is dan weer wel; het apparaat is duidelijk ondeugdelijk, dat is wel bewezen en ooit gaat ie een keer stuk (toch?). Maar als ie dus maar snel genoeg stuk gaat krijg je het vergoed, en als ie het wat langer uithoud heb je pech. Met dat laatste heb ik dan weer wat meer moeite.

Lastig verhaal hoor. Ik hoop dat ie van mij het nog heeeel lang uithoud.....  :eusa_pray:

Let wel je praat nu over auto's van max 5 jaar.

Vroeger die citroën AX had het zelfde probleem.
Die had wel niet zo een sjieke klep.
Maar ook daar werd dmv een zelfde soort geleider de stand v/h gaspedaal gemeten.
Daar was na en aantal jaartjes de positie waar hij het meest stond b.v als je op de snelweg rijdt staat die klep altijd ong hetzelfde.
Maar goed, op die positie was er slecht contact dus daar liep hij of slecht of niet.
Harder of zachter rijden ging wel.
Maar nu praat ik over een AX hoe oud is zo een ding ? 15 jaar ??

Dus zo lang is het in autowereld al bekent dat die constructie niet werkt.
Mede daarom vindt ik het triest.
Zelf zal ik er geen last van krijgen maar het gaat mij om de houding van volvo.
Persoonlijk zou ik voor de zelfde oplossing als Daan kiesen dan ben je denk ik voorgoed van het gelazer af.
En het is goedkoper  :eusa_wall:  :eusa_wall:

Misha

Ik vind het ook niet zo spannend eigenlijk.
Wil je de zekerheid dat het ding het iig blijft doen bij een storing, ga  je naar de dealer en laat je software bijwerken. Kost je 10 minuten en 12 euro.

Geeft het ding dan alsnog de geest, laat je hem reviseren. Kost je rond de 150 euro en iets arbeid.

Wat kost een LMM ook al weer ? Die geven vaker de geest als ik het zo mag lezen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Misha op 06-02-2009 15:07:52
Wil je de zekerheid dat het ding het iig blijft doen bij een storing, ga  je naar de dealer en laat je software bijwerken koop je beter een andere auto

;D

Citaat van: Misha op 06-02-2009 15:07:52
Wat kost een LMM ook al weer ? Die geven vaker de geest als ik het zo mag lezen.

ja, maar die hoef je niet persé via Volvo(dealers) te kopen, en je heb er geen software aanpassing voor nodig.  :P
origineel Bosch vind je ze ook nog eens beterkoop, soms zelfs méér dan de helft...