Draaiende rechteras vanaf homokinetische koppeling??

Gestart door elianmars, 07-02-2009 19:08:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: KIM op 07-02-2009 20:51:59
Die knikkers krijg je er net zo moeilijk in als je ze er uit krijgt. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit gebeurt is.
Aan de bakzijde zijn het vaak 3 rollen (tripode koppeling); deze gaan er iets gemakkelijker vanaf, maar ook makkelijker er weer op.
Ik denk dat het laatste gebeurt is. Is het nog wel olievrij onder je auto? De bak kan namelijk iets leeglopen via de assen.

Zoals ik in mijn beginpost al zei, de as vanaf de bak blijft stil staan als ik aan het wiel draai, maar vanaf de koppeling draait de as wel. Daar zit het dus los.

KIM

Komt me echt vreemd voor dat de knikkers er uit zijn; je moet daar een heel aparte beweging voor maken.
Wat wel kan is dat de borging van je homokineet is losgeschoten. Dit is een veerring die in je homokineet zit aan het einde van de aandrijfas. Ashoes moet dan los, maar ook moet de as uit het fuseestuk. Wel een vies klusje...

elianmars

Ik trek van de week de as wel uit de bak en dan op m'n gemak eens kijken wat er loos is.

Vies klusje vind ik niet erg. Zolang er water en zeep bestaan komt 't wel weer goed.

Black Magic

Citaat van: KIM op 07-02-2009 21:09:41
Komt me echt vreemd voor dat de knikkers er uit zijn; je moet daar een heel aparte beweging voor maken.
Wat wel kan is dat de borging van je homokineet is losgeschoten. Dit is een veerring die in je homokineet zit aan het einde van de aandrijfas. Ashoes moet dan los, maar ook moet de as uit het fuseestuk. Wel een vies klusje...

Als ik het goed heb zit die tripode aan de bestuurderskant en die lange as aan de bijrijderskant. Hier lijkt het er echt op dat de homokineet uit elkaar is.

Citaat van: elianmars op 07-02-2009 21:11:42
Ik trek van de week de as wel uit de bak en dan op m'n gemak eens kijken wat er loos is.

Vies klusje vind ik niet erg. Zolang er water en zeep bestaan komt 't wel weer goed.


Hou je wel rekening met wat er eerder gezegd is dat er een sloot olie uit de bak kan komen als je de as eruit trekt :eusa_shifty:

Eugene

Citaat van: Sbv op 07-02-2009 20:40:21
Nog iemand in de buurt van Zevenhuizen die een aandrijfas te leen heeft ??

Had er hier van hier een kunnen meenemen, maar daar heb je nu niks aan :(

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 07-02-2009 21:30:28
Citaat van: Sbv op 07-02-2009 20:40:21
Nog iemand in de buurt van Zevenhuizen die een aandrijfas te leen heeft ??

Had er hier van hier een kunnen meenemen, maar daar heb je nu niks aan :(

Toen wist ik nog niet dat ik 'm gesloopt had  :eusa_wall:

fbm

Citaat van: Sbv op 07-02-2009 20:40:21
Nog iemand in de buurt van Zevenhuizen die een aandrijfas te leen heeft ??


Heb er hier in de schuur nog wel 1 liggen! (handbak)

Eugene

Citaat van: fbm op 07-02-2009 21:35:19
Citaat van: Sbv op 07-02-2009 20:40:21
Nog iemand in de buurt van Zevenhuizen die een aandrijfas te leen heeft ??


Heb er hier in de schuur nog wel 1 liggen! (handbak)


Handbak en AUT aandrijfassen zijn gewoon uitwisselbaar.

If it's not blown, it sucks...

Sbv

Ik dacht te begrijpen dat de nummers anders zijn. Als het zo is dat ze gelijk zijn dan is het simpel, ik heb beide kanten liggen. Heeft een diesel nog andere assen dan ?

elianmars

Citaat van: Eugene op 07-02-2009 21:37:13
Citaat van: fbm op 07-02-2009 21:35:19
Citaat van: Sbv op 07-02-2009 20:40:21
Nog iemand in de buurt van Zevenhuizen die een aandrijfas te leen heeft ??


Heb er hier in de schuur nog wel 1 liggen! (handbak)


Handbak en AUT aandrijfassen zijn gewoon uitwisselbaar.

Is dat zo?

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 07-02-2009 21:41:42
Citaat van: Eugene op 07-02-2009 21:37:13
Citaat van: fbm op 07-02-2009 21:35:19
Citaat van: Sbv op 07-02-2009 20:40:21
Nog iemand in de buurt van Zevenhuizen die een aandrijfas te leen heeft ??


Heb er hier in de schuur nog wel 1 liggen! (handbak)


Handbak en AUT aandrijfassen zijn gewoon uitwisselbaar.

Is dat zo?


In de praktijk wel, maar officieel zit er wel een verschil in van 2 mm per kant.

Johann

SDM heeft ook automaat assen in de handbak.

Sbv

dan nu op zoek naar een dop 36 en iets om de as uit de fuse te krijgen. Op het werk heb ik het liggen, maar nog geen sleutel en alarmcode

elianmars

Komt van de week wel, Sander.

Beter goed gereedschap meenemen met kans op slagen, dan tobben en alsnog de boel verzieken  :eusa_shifty:

Sbv

Doen we van de week, dan neem ik alles wel mee. Kan je gelijk het luchtgereedschap testen.