Draaiende rechteras vanaf homokinetische koppeling??

Gestart door elianmars, 07-02-2009 19:08:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Weet iemand of er nu wel of niet olie uit de bak komt als de as er uit getrokken wordt?

Ik kan er in Vadis zo snel niks over vinden.

Johann

Zolang de auto maar redelijk vlak staat komt er niets uit.


elianmars

Citaat van: Johann op 07-02-2009 21:58:53
Zolang de auto maar redelijk vlak staat komt er niets uit.



Ok. Da's mooi.


elianmars

Nog even een vraagje: de as die Sander heeft liggen, heeft een grote moer op het eind, waar de wielnaaf zit. De mijne heeft een bout met grote ring (heb 'm net nog even los gedraaid).

Maakt dat iets uit, of past de naaf gewoon op beide assen?

Sbv

Citaat van: elianmars op 07-02-2009 23:07:19
Nog even een vraagje: de as die Sander heeft liggen, heeft een grote moer op het eind, waar de wielnaaf zit. De mijne heeft een bout met grote ring (heb 'm net nog even los gedraaid).

Maakt dat iets uit, of past de naaf gewoon op beide assen?
Het is dus anders als bij de V70R neem ik aan. Ik heb een moer, waarop dop 36 moet. Die van jouw gaat in iedergeval los.

elianmars

Ik zit me nu af te vragen waarom het eigenlijk allemaal los moet.
We kunnen toch de as met alles er aan vast overzetten?
Enige dat los moet is de abs sensor.

Of denk ik nu te simpel? 

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 07-02-2009 23:28:06
Ik zit me nu af te vragen waarom het eigenlijk allemaal los moet.
We kunnen toch de as met alles er aan vast overzetten?
Enige dat los moet is de abs sensor.

Of denk ik nu te simpel? 

Ik denk het wel. De assen van een MY 99 zijn iets anders van constructie dan van de eerdere modellen. Ook het fuseestuk is subtiel anders, net als de wiellagers.

Sbv

Citaat van: elianmars op 07-02-2009 23:28:06
Ik zit me nu af te vragen waarom het eigenlijk allemaal los moet.
We kunnen toch de as met alles er aan vast overzetten?
Enige dat los moet is de abs sensor.

Of denk ik nu te simpel? 
Ik zal morgen even zoeken naar fuse etc. Mogelijk heb ik deze mee de oud ijzer bak in gedaan. :eusa_wall:

M a r c

Citaat van: francois op 07-02-2009 19:27:30
er zijn maar 2 verschillende assen schakel en automaat

Zijn gewoon hetzelfde...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Sbv op 07-02-2009 23:14:03
Citaat van: elianmars op 07-02-2009 23:07:19
Nog even een vraagje: de as die Sander heeft liggen, heeft een grote moer op het eind, waar de wielnaaf zit. De mijne heeft een bout met grote ring (heb 'm net nog even los gedraaid).

Maakt dat iets uit, of past de naaf gewoon op beide assen?
Het is dus anders als bij de V70R neem ik aan. Ik heb een moer, waarop dop 36 moet. Die van jouw gaat in iedergeval los.

Je hebt ze met M20 en M22.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

#40
Citaat van: M a r c op 07-02-2009 23:43:39
Citaat van: francois op 07-02-2009 19:27:30
er zijn maar 2 verschillende assen schakel en automaat

Zijn gewoon hetzelfde...

Zit net even iets verschil in, leg maar eens twee nieuwe originele naast elkaar.

edit: vond de meetresultaten weer terug.

De linker as van een handbak is 2,5 mm langer dan de AT versie
rechts is de MT as 2 mm langer dan de AT uitvoering. 

elianmars

#41
Citaat van: -D©©©L- op 07-02-2009 23:55:07

rechts is de MT as 2 mm langer dan de AT uitvoering.  

Dus de as die we er op willen zetten is iets korter dan de as die er nu op zit.
Zal verder geen problemen geven, neem ik aan?


Eerst maar zien dat alles op de as past (fusee en naaf). Anders schiet het nog niet op....


Zo ziet het er uit als de bout en ring er af zijn (het vocht dat te zien is, is kruipolie):


Sbv

Citaat van: elianmars op 08-02-2009 00:22:47
Citaat van: -D©©©L- op 07-02-2009 23:55:07

rechts is de MT as 2 mm langer dan de AT uitvoering. 

Dus de as die we er op willen zetten is iets korter dan de as die er nu op zit.
Zal verder geen problemen geven, neem ik aan?


Eerst maar zien dat alles op de as past (fusee en naaf). Anders schiet het nog niet op....
Zijn de fuse's wel gelijk of hebben die een ander part nummer ?

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 08-02-2009 00:22:47
Citaat van: -D©©©L- op 07-02-2009 23:55:07

rechts is de MT as 2 mm langer dan de AT uitvoering. 

Dus de as die we er op willen zetten is iets korter dan de as die er nu op zit.
Zal verder geen problemen geven, neem ik aan?


Eerst maar zien dat alles op de as past (fusee en naaf). Anders schiet het nog niet op....

Ik zou gewoon de bestaande as weer in elkaar zetten en dan op zoek gaan naar een vervangende passende as. Die van IPD zijn zeker niet slecht, voor een paar centen meer heb je een originele (= GKN/Spidan).

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 08-02-2009 00:26:30
Citaat van: elianmars op 08-02-2009 00:22:47
Citaat van: -D©©©L- op 07-02-2009 23:55:07

rechts is de MT as 2 mm langer dan de AT uitvoering. 

Dus de as die we er op willen zetten is iets korter dan de as die er nu op zit.
Zal verder geen problemen geven, neem ik aan?


Eerst maar zien dat alles op de as past (fusee en naaf). Anders schiet het nog niet op....

Ik zou gewoon de bestaande as weer in elkaar zetten en dan op zoek gaan naar een vervangende passende as. Die van IPD zijn zeker niet slecht, voor een paar centen meer heb je een originele (= GKN/Spidan).

Als ik 't voor elkaar ga krijgen om 'm weer in elkaar te zetten  :eusa_shifty: